To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Carisma 1,9DID zasisk hamulcowy

JeRo - 07-10-2011, 19:36
Temat postu: Carisma 1,9DID zasisk hamulcowy
Witam. Byłem dzisiaj na przeglądzie i okazało się, że z prawej strony nie trzyma mi hamulec ręczny. Zapieczony zacisk. Jak się dowiedziałem od mechanika w Carismie jest to o tyle nieciekawe, że element jest nierozbieralny i trzeba wymienić jakiś cały element, który w oryginale kosztuje 2500zł, jakiś zamiennik podobno 250zł, tyle na dzień dzisiejszy wiem. Czy miał ktoś do czynienia z podobnym problemem i czy jest jakiś sensowny, tańszy sposób na jego rozwiązanie? Pozdrawiam JeRo
robertdg - 07-10-2011, 21:16

Wymiana na sprawną używke, regeneracja obecnego, kupno nowego (około 350zł pasuje, bynajmniej powinno od Volvo V40, marka TRW - pełno tego na alledrogo.)

W najbliższej okolicy nowe zakupisz u http://www.volvo-czesci.pl/

Student - 08-10-2011, 19:19

Ponadto jest rozbieralny bo sam go rozbierałem a reperaturka kosztuje 40zł.
Drapichrust - 14-10-2011, 13:01

Kolego w Carismie to chyba standard (przynajmniej w mojej). Kup zestaw naprawczy do hamulców. Wykręć cały korpus, przed odkręceniem przewodu hamulcowego załóż na nim zacisk celem nie wylania się płynu przez co nie zapowietrzy Ci się układ. Linkę od hamulca ręcznego najlepiej się ściąga po ówczesnym poluzowaniu ręcznego, wewnątrz samochodu (trzeba odkręcić osłonę między siedzeniami a następnie kluczem 10 poluzować linkę). Potem wyciąg całkiem wypych (ten co odpowiada za docisk okładzin) można go wyciągnąć poprzez "pompowanie" za wajchę od ręcznego, następnie przy pomocy szczypiec do zawleczek wyciągnąć zawleczkę która jest w środku w miejscu gdzie był wypych. Szczypce możesz kupić za jakieś 25 zł odpowiedniej długości (chyba 25 mm) zwierające, a następnie lekko przypiłować ich grubość, ponieważ standardowe nie wejdą. A kupując oryginalne do tego typu rzeczy trzeba zapłacić ponad 100 zł. Od drugiej strony odkręcić wajchę, na którą umocowana była linka od ręcznego. Wybić ją delikatnie. Potem delikatnie wybić całość uderzając w trzpień z którego ściągnięta została wajcha. Jak całość wyjdzie należy przeczyścić na całej długości ten trzpień bo tam właśnie się zapieka hamulec ręczny. Najlepiej papierem ściernym. Wymienić osłony gumowe (z zakupionego zestawu naprawczego) które są w złym stanie. Szczególnie ten który osłania w.w. trzpień, bo tam dostaje się woda i powoduje problemy z ręcznym. Uwaga na oring który jest na trzpieniu. W zestawie naprawczym zdarza się że trafiają się mniejsze. Jeżeli tak jest należy założyć stary! Po przeczyszczeniu posmarować smarem do wysokich temperatur. Założyć do korpusu, potem zawleczka na swoje miejsce, następnie nakręcamy wypych do takiego położenia aby bez większych problemów założyć klocki a następnie całość na tarczę. Skręcamy, hamulec odpowietrzamy i gotowe. Prawda że proste?:)
lepiej zrobić to samemu i wydać tylko na zestaw naprawczy jakieś 20 zł niż od razu kilka stówek. Taki zabieg na kilka lat powinien wystarczyć. Powodzenia:)

P.S. Ważne jest aby przy kupnie zestawu naprawczego wiedzieć jaka jest średnica wypychu, w DiD 102 KM to jest 38 mm. W Twoim pewno szersze, ale mogę się mylić.

observer - 10-05-2013, 13:50

Cześć. Trochę odkopię temat, nie bić.
Pytanie gdzie założyć ten uszczelniacz? Nie zauważyłem go podczas rozbierania zacisku. Carisma po lifcie 1.8 GDI, hamulce tylne tarczowe Lucas.


Uploaded with ImageShack.us

Drapichrust - 10-05-2013, 17:01

Gdy wymieniałem u siebie uszczelnienia też tego nie użyłem. Miałem ten sam problem. Nic złego się nie stało. Carisma hamuje dobrze:)
Bizi78 - 10-05-2013, 18:12

To prawdopodobnie 9 na fotce.

observer - 10-05-2013, 20:00

Dzięki za odzew.
Czyli nie tylko ja miałem rebus.
Na rysunku ta 9tka to chyba ten duży uszczelniacz między tłoczkiem a cylinderkiem (to trochę inny zacisk, ale nieistotne).
Jakby ktoś kiedyś wymyślił co to i gdzie to, to proszę o info. Na razie jeżdżę bez tego. Ten zestaw naprawczy jest do wielu samochodów. Już tak myślę że może są jakieś inne wersje zacisków pod ten sam zestaw i tam ten uszczelniacz jest potrzebny.

Bizi78 - 11-05-2013, 11:45

Fotka powyżej pochodzi z serwis manuala do cari :? .
Patrząc na stronie IC pasuje zacisk taki jak od MSS więc może masz taki:

observer - 11-05-2013, 17:19

No ten wygląda jak mój. Tylko nadal nie wiem gdzie ta uszczelka ma być. Może ktoś kto będzie rozbierał zacisk wejdzie na ten temat i zwróci uwagę gdzie to zamontować.
rasiak1980 - 17-05-2013, 01:33

oryginał to Lucas i nowy kosztuje 56 funtów wymieniałem bo juz siły nie miałem reperowałem to 2 razy ale to problem który powraca pod tą gumową manszetkę na blaszce od sprężyny dostaje się po protu woda i koroduje ta ośka od ręcznego i to ją trzeba by było wymienić robią się w niej głębokie wżery w pewnym momencie wszystko razem się zapieka dźwigienką nie powraca do swojego położenia klocki się docierają i efekt taki że mamy hamulec bardzo wysoko i na jedno koło
observer - 17-05-2013, 22:15

No tak , tylko nowa ośka ma podobne szanse na korodowanie jak stara wyczyszczona i zabezpieczona smarem. Zobaczymy na ile starczy.
Ale ten uszczelniacz i tak nie wiem gdzie powinien być :?: .

karol2865 - 18-05-2013, 16:58

Ja zapłaciłem stówkę za regenerację,jeżdżę drugi rok i na razie (odpukać)nic się nie dzieje
thefirm - 30-08-2015, 23:46

Panowie odkopię i zapytam co może być nie tak w mojej Cari 1,8 GDI '00r.
Nie trzymał mi prawie w ogóle ręczny, zamówiłem nowe linki i dałem do wymiany.
Jak odbierałem auto to wszystko spoko, ale z miesiąca na miesiąc coraz gorzej.
Minęło kilka miesięcy i ręczny łapie na przedostatnim i ostatnim naciągnięciu, na kilku początkowych nie trzyma i auto jedzie nawet na niewielkim wzniesieniu.
Co mogli nie tak zrobić? Chcę to reklamować.

robertdg - 31-08-2015, 10:22

Linka może być kiepskiej jakości i się rozciągać przez co stopniowo ręczny pracuje coraz gorzej, ewentualnie inny problem dotyczący zacisków - z wiekiem zużywa się mechanizm hamulca postojowego w zacisku


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group