To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - Podświetlenie deski rozdzielczej

jurek11 - 10-10-2011, 12:18
Temat postu: Podświetlenie deski rozdzielczej
Witam
Mam MSS 1.6 z roku 2003
Zastanawiam się czy po podłączeniu regulacji natężenia oświetlenia deski poprawi mi się oświetlenie gdyż czasem w porze popołudniowej jest trochę za ciemne .
Czy ta regulacja tylko ewentualnie przyciemni mi to oświetlenie , albo jeśli zwiększy to nie będą się sypały żarówki.
Oczywiście myślę o oryginalnym regulatorze którego w mojej wersji brak a miejsce na niego jest.
Może ktoś posiada taką regulację i może parę słów napisać.
pozdrawiam Wojtek

pablo eldiablo - 10-10-2011, 13:02

Regulator to dodatkowy potencjometr, którym można płynnie przyciemnić oświetlenie - ale żarówki nie będą świecić jaśniej, niż podpięte 'na krótko' ;-)

Sam montaż jest banalnie prosty, po wyjęciu zaślepki moduł wchodzi na swoje miejsce, a instalacja elektryczna ma już gotowe przyłącze. Nie zdążysz nawet jednego piwa wypić ;-)

drtymf - 10-10-2011, 15:36

Regulator nie pomoże w zwiększeniu jasności podświetlenia ale za to wymiana żarówek już tak.

Oryginalnie żarówki - mówię o tych w podświetleniu zegarów, na desce nie mam pojęcia - maja 1,2W mocy. Bez problemu można w sklepach motoryzacyjnych dostać takie żarówki o mocy 2W. Ja na takie wymieniłem i jest super. Podświetlenie z żółtawego zmieniło się na ślicznie białe aż mam zegary delikatnie przyciemnione potencjometrem regulacyjnym.Zostaje dostosować do tego "brightness" na wyświetlaczu i już.

jurek11 - 11-10-2011, 08:39

Witam
Dzięki za odpowiedź , myślę że pomysł z wymianą żarówek jest ok.
Musze jeszcze poszukać jak dostać się do do żarówek w celu ich wymiany i zobaczyć ile i jakie muszę żarówki kupić .
Regulator wraz z całym panelem można w necie za grosze kupić , więc to nie problem.
Pozdrawiam Wojtek

drtymf - 11-10-2011, 14:00

Zdjęcie zegarów jest bardzo proste - śrubokręt krzyżakowy i 10 minut roboty. 2 wkręty nad zegarami do osłony i potem chyba 2 lub 3 jeszcze mocujące tablicę zegarów i wyciągnąć je ze złącz. Ja wymieniałem żarówki pod sklepem.

Żarówki standardowe do zegarów bodajże W3W się nazywają , takie podłużne z dwoma wąsami - czasem ciężko je z oprawek wyjąć. Wchodzi zdaje się 8 sztuk. Nie pamiętam dokładnie - daawno już wymieniałem.

pablo eldiablo - 11-10-2011, 15:37

jurek11 napisał/a:
Witam
Dzięki za odpowiedź , myślę że pomysł z wymianą żarówek jest ok.
Musze jeszcze poszukać jak dostać się do do żarówek w celu ich wymiany i zobaczyć ile i jakie muszę żarówki kupić .


Jedna rzecz jakiej bym sie obawiał, to zbyt duży pobór prądu, niż jest do tego przystosowana oryginalnie instalacja. Policz, czy bezpiecznik nie będzie się palił jak wstawisz żarówki o mocy prawie 2x większej niż fabryka zaplanowała...

Cytat:

Regulator wraz z całym panelem można w necie za grosze kupić , więc to nie problem.
Pozdrawiam Wojtek


Swój kupiłem za 17 PLN ;-)

Eizo - 11-10-2011, 19:57

Spokojnie możesz montować 2W. Ale kup 10 szt (groszowa sprawa) bo może się zdarzyć, że któraś nie zagada. Ja zamontowałem diodowe (są na Allegro) w kolorze niebieskim pod kolor tapicerki :mrgreen: tyle tylko, że akurat te mają nieco zwężony kąt rozproszenia światła i świecą nieco ciemniej niż 1,2W.Ale wygląda to fajnie szczególnie po zmroku.
jurek11 - 12-10-2011, 10:20

Witam
Fajnie ale mam inny problemik.
Zdjąłem panel sterowania lusterkami ,a tam nie mogę znaleźć wiązki którą można do regulatora podłączyć, więc kicha...
Czyżby mój model był pozbawiony całkowicie tej możliwości .
Z elektryką w aucie niewiele mogę podziałać , trochę brak wiedzy :) .
Macie jakieś sugestie , czy sobie darować ten regulator ?
pozdrawiam Wojtek

pablo eldiablo - 12-10-2011, 15:10

Wiązka jest na 99,99%.

Aby podpiąć potencjometr ściemniacza, musisz w wiązce odszukać jedną plastikową złączkę, która nie prowadzi do żadnego innego klawisza w tym panelu (ani do przeciwmgielnych, ani do poziomowania reflektorów ani do lusterek - ta pozostała). Fabrycznie jest spięta, rozepnij ją i pasujący koniec wepnij w potencjometr. Eto wsjo ;-)

jurek11 - 12-10-2011, 16:53

Witam
Skoro na 99,99 % to jeszcze jutro podejmę druga próbę i zajrzę tam , skorzystam z latarki , może w tedy znajdę poszukiwany kabelek .
A przy okazji muszę coś wykombinować z taką małą puszka wielkości pudełka zapałek , która po prostu leży pomiędzy kablami ..... chyba to coś od centralnego zamka albo alarmu .... :) taki ze mnie elektryk.
pozdrawiam Wojtek

drtymf - 13-10-2011, 09:37

Często tak montują "fachowcy" elementy alarmu albo nieoryginalne sterowniki centralnego. Wsadzą pod deskę nie przymocują i wisi.

Zdaje mi się że oryginalny sterownik centralnego powinien być porządnie zamontowany.

SiMa - 13-10-2011, 09:40

jurek11, Moja wiązka była dodatkowo zapętlona, tzn. miała na końcu cuś takiego:



Więc łatwo było ją znaleźć :)

jurek11 - 13-10-2011, 17:16

Witam
Wszystkim serdecznie dziękuję za okazaną pomoc, ale kończę swoją przygodę z regulatorem.
W moim aucie niestety nie ma wolnej wiązki do podłączenia regulatora oświetlenia wskaźników.
Może ten fachman co w serwisie instalował alarm coś zamotał bo widać tam tylko sporo kabelków jakby nie firmowych od centralnego zamka i alarmu .
W wiązce znalazłem tylko jeden pojedyńczy, cieniutki kabelek koloru czarnego z czerwonymi paskami ucięty na końcu bez wtyczki .
Ile powinno być w takim przypadku różnych tzw. pudełek bo ja oprócz tego co jest luzem znalazłem jeszcze drugie takiej samej wielkości ale ładnie zamocowane i wyżej jakby pod wylotem powietrza dwa razy większe także ładnie zamocowane , a to wszystko w jednej okolicy pomiędzy lewym słupkiem a wskaźnikami , oczywiście zaglądając przez otwór po wyjęciu panela regulacji lusterek i małego schowka poniżej.
pozdrawiam Wojtek



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group