To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Koledzy nadszedł czas na wymiane łożysk w przednich kołachSS

piotrasek1 - 12-10-2011, 18:12
Temat postu: Koledzy nadszedł czas na wymiane łożysk w przednich kołachSS
I tu mały problem po wybebeszeniu wszystkiego okazało się że są zużyte mosiężne tuleje przy przegubie i tu koledzy mam do was taką prośbę gzie to coś kupić???
zbyszekm2 - 12-10-2011, 22:48
Temat postu: Re: Koledzy nadszedł czas na wymiane łożysk w przednich koła
piotrasek1 napisał/a:
I tu mały problem po wybebeszeniu wszystkiego okazało się że są zużyte mosiężne tuleje przy przegubie i tu koledzy mam do was taką prośbę gzie to coś kupić???

u nas :)
http://www.e-pajero.pl/in...p?z=1&m=&id=874

piotrasek1 - 13-10-2011, 07:53

O i to jest to czego szukam dzięki zawsze można na was liczyć.
Pozdrawiam.

pajerak - 13-10-2011, 23:13

Witam !!!
Powiedz mi kolego jaki miałeś objaw zużycia przednich łożysk w SS ???
Pozdrawiam !!!

piotrasek1 - 14-10-2011, 09:32

Koledzy bo dokładnym obejrzeniu okazało się że:
Rozleciało się prawdopodobnie jako pierwsze łożysko igiełkowe z którego pozostała cienka blaszka zinterpretowania początkowo jako podkładka dystansowa przegubu.
Następstwem zużycia łożyska igiełkowego było wyrobienie się łożysk stożkowych z powodu zaistniałych luzów.

Objawy były takie:
- nierównomierne zdzieranie się od strony wewnętrznej opony (pomimo ustawionej zbieżności)
- po złapaniu oburącz koła i próbie bujnięcia wyczuwalny spory luz osiowy (skręcenie na łożyskach stożkowych nic nie pomagało)
- podczas jazdy wyczuwalna nie stabilność na drodze podobna jak przy zużyciu drążka kierowniczego.

jawaldek - 14-10-2011, 10:07

piotrasek1 napisał/a:
Objawy były takie:
- nierównomierne zdzieranie się od strony wewnętrznej opony (pomimo ustawionej zbieżności)
- po złapaniu oburącz koła i próbie bujnięcia wyczuwalny spory luz osiowy (skręcenie na łożyskach stożkowych nic nie pomagało)
- podczas jazdy wyczuwalna nie stabilność na drodze podobna jak przy zużyciu drążka kierowniczego.
a nie dochodziły do tego dźwięki tarcia stali o stal-->> słychać to nawet w pewnej odległości od jadącego samochodu. Chłopie ile czasu jeździłeś na rozwalonych łożyskach skoro opony Ci zdarło :shock: Jeśli tylko w terenie to ciężko wyczuć rzężenie łożysk bo inne dziwne dźwięki dochodzą. Rozwalenie łożyska igiełkowego jest następstwem uszkodzenia łożysk stożkowych. Jak będziesz zmieniać łożyska to dociągaj łożysko kluczem dynamometrycznym - było gdzieś na forum z jaką siłą.Nie wykonuj manewru że dociągniesz łożysko do oporu a potem odpuszczasz-->> to nie te łożyska -->> polecą szybciej niż się spodziewasz. Mi "mechanicy" tak zrobili z jednym kołem (musiałem akurat wtedy odejść od samochodu :twisted: ) i łożyska zmieniałem po 3 miesiącach.
Jeszcze jedna sprawa-->> wraz z łożyskami powinieneś dostać smar-->> jest to specjalny smar i tego użyj-->> żadne zamienniki typu ŁT. Jeśli nie dostałeś to popytaj w sklepach. Ten specjalny smar nie wchodzi w reakcję z wodą wręcz wypycha ją-->> to tak ogólnie.
A jak wygląda pół ośka bo z opisu Twojego w jakiej masakrze były łożyska to i pół oska też mogła się wydrzeć pod łożyskiem ->> sprawdź to bo czasami warto zainwestować w nową pół ośkę. Z praktyki wiem że warto wymienić jednak cały komplet ->> łożyska+ pół ośka a przy okazji i manszetę-->> gumowa osłona->> powinna być w komplecie z pół oską+smar.

piotrasek1 - 14-10-2011, 11:09

W gestii wyjaśnienia łożysko igiełkowe było w stanie co prawda masakrycznym, opony były założone nowe więc nie trudno było wypatrzeć że z jednej strony były bardziej zużyte.
klucz dynamometryczny jest tylko nie mogę wykopać tego momentu z jaką siła dociągnąć?.
Przy pierwszej próbie dociągania jeszcze przed rozbieraniem całości luz wyczuwalny się zmniejszał lecz był wyczuwalny wiec szybka decyzja rozbieramy i co się okazało łożyska igiełkowe miazga łożyska stożkowe w stanie jeszcze znośnym.

lukas 78 - 14-10-2011, 14:22

to ten luz musiałeś mieć jebitny skoro ci kapcie cieło
a oprócz zbiezności sprawdzali ci kąty pochylenia kół moze tutaj masz przyczynę
u mnie też jest luz na łozyskach wyczuwalny a kapci nie tnie
ostatnio nawet trochę je dokręcałem i moze zajrzę do tych igiełkowych



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group