Space Star Techniczne - [MSS ALL] [SKRZYNIA BIEGÓW] Problem z dźwignią
Anonymous - 24-11-2006, 16:40 Temat postu: [MSS ALL] [SKRZYNIA BIEGÓW] Problem z dźwignią po wyłączeniu biegu wstecznego nie opada dźwignia i czasami zamiast biegu 1 można przez pomyłkę wrzucić wsteczny.
Anonymous - 26-11-2006, 19:15
To ja tez sie dopisze...
Mam spejsika dopiero kilkanascie dni, ale nie moge sie przywyczaic do tego, ze choc dusze pedal sprzegla do samej podlogi, to podczas wrzucania I i potem II czuje, jak cos zgrzyta, jakbym nie naciskal sprzegla do konca. Mechanik mowi, ze nie da rady tego poprawic, bo ... cos tam... cos tam.
Czy faktycznie nie da rady tego wyregulowac? Nawet jak nawet gumowa mata dostanie sie pod pedal, to sa problemy (bez maty zreszta tez sa, ale mniejsze)...
pozdr, burz
Moominek - 27-11-2006, 11:23
Eeee, nie sądzę, żeby nie można było tego wyregulować. Choć jest tu jakaś hydraulika to wydaje mi się, że odległość terczy sprzęgła od koła musi być jakoś regulowana.
Zapewne w trakcie zużywania się tarczy sprzęgła przypadłość ta będzie coraz mniejsza, aż zaniknie.
Anonymous - 27-11-2006, 16:14
Regulacja jest automatyczna. U mnie jest wręcz odwrotnie - sprzęgło "chwyta" dość wysoko. QW serwisie mi powiedzieli, że tak ma być. Jednak jeśli są zgrzyty to chyba coś nie tak. Rozumiem, że skoro GDI to rocznik coś koło 2002? Wtedy skrzynie były jeszcze dobre
Na twoim miejscu bym walczył lub poszedł do innego serwisu.
Anonymous - 27-11-2006, 21:02 Temat postu: Re: Problem z dźwignią zmiany biegów w MSS
pgrygiel napisał/a: | po wyłączeniu biegu wstecznego nie opada dźwignia i czasami zamiast biegu 1 można przez pomyłkę wrzucić wsteczny. |
W swoim poprzednim miśku też tak miałem i... po prostu się do tego przyzwyczaiłem. Po paru dniach bezbłędnie wyczuwałem, czy wrzucam 1 czy wsteczny
Anonymous - 28-11-2006, 10:29 Temat postu: Re: Problem z dźwignią zmiany biegów w MSS
Misiek_Haribo napisał/a: | W swoim poprzednim miśku też tak miałem i... po prostu się do tego przyzwyczaiłem. Po paru dniach bezbłędnie wyczuwałem, czy wrzucam 1 czy wsteczny |
Do wszystkiego się można przyzwyczaić, ale nie o to przecież chodzi.
zako7 - 28-11-2006, 11:38
Witam!!!
Wydaje mi się że problem tkwi w tulejkach. Można je wymienić za małe pieniążki, a tulejki są tu: http://moto.allegro.pl/it...shi_carism.html
Pozdr zako
Moominek - 01-12-2006, 09:14
Ile tych tulejek potrzeba i jak je wymienić? W moim miśku też się kłania wymiana. Ja sobię radzę ale żonka czasem morduje się z jedynką i 3 wrzuca
zako7 - 01-12-2006, 09:48
Trzeba dwie tulejki, aby wymienić musisz mieć kanał, a wymiana nie jest trudna, cza troche pogłówkować.
Pozdro zako
Moominek - 01-12-2006, 11:56
Dzięki za podpowiedź... ale powiedz mi jeszcze, gdzie mniej więcej są te tulejki? Bliżej skrzynki, czy manipulatora? Szukałem na schemacie w manual service ale nie moge się ich dopatrzeć
Anonymous - 01-12-2006, 14:10
Witam
Ja też mam takowy problem, lecz u mnie zgrzyta 2 przy wciskaniu z jedynki i 3 z 2 wiec kłania sie wymiana synchronizatorów i tulejek. Az mnie portfel boli na myśl wydatków. Jak ktoś juz to wykonywał to prosze o info co i jak po kolei, to może ze znajomym mechanikiem coś pogrzebiemy, aby było taniej.
Anonymous - 04-12-2006, 11:07
Moominek napisał/a: | Dzięki za podpowiedź... ale powiedz mi jeszcze, gdzie mniej więcej są te tulejki? Bliżej skrzynki, czy manipulatora? Szukałem na schemacie w manual service ale nie moge się ich dopatrzeć |
Tulejki są na koncu poziomego drążka pod spodem samochodu. Jeden koniec drążka przymocowany jest do lewarka zmiany biegów ale tulejki sa po jego drugiej stronie, czyli od strony skrzyni biegów. U mnie schowane są pod plastikową osłonką i może dlatego własnie są trudne do zlokalizowania. W manualu są one widoczne w pliku "22 Manual Transmission" strona 22-7 i oznaczone numerem 6.
Są też jeszcze jedne tuleki w samym lewarku ale one raczej sie nie wyrabiają.
Moominek - 05-12-2006, 09:48
No i tu przydałoby się rozwinąć funkcję "POMÓGŁ" o możliwość klikania też przez innych uczestników dyskusji.
dlugiad podał bardzo precyzyjnie rozwiązanie nie autorowi ale jednak pomógł!
dlugiad dzięki wielkie! Teraz wiem, gdzie tego szukać
Anonymous - 27-06-2008, 21:59 Temat postu: Przyklejanie się drążka U mnie jak dłużej, tzn. około 10 minut jadę na jednym biegu, w szczególności na 5-tce to mam dziwne uczucie, szczególnie jak chcę go zdjąć na mniejszy, czuje opór, jakby się gdzieś przykleił drążek zmiany biegów. Może ktoś z Was miał coś podobnego. Jestem miesięcznym użytkownikiem MSS, nie znam go, być może to normalne? A jeżeli to normalne to jaki olej leje się do skrzyni, może czas już go wymienić wtedy będzie po problemie, no ale pytam, bo warto pytać
zajac77 - 25-07-2008, 16:08
kochani,
mam bardzo podobny problem.
Nie mogę wrzucić czasami biegu wstecznego. Podciągam ten uchwyt na drążku skrzyni biegów do góry i wrzucam wsteczny a mi się i tak wrzuca 1.
Czy wiecie czego to może być wina?
ciężko też wchodzi mi ten 1 bieg i czasami muszę się ostro nawciskać aż wpadnie.
To pewnie kwestia regulacji....
pozdroofka,
zajac
|
|
|