To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Remont silnika GDI czy wymiana silnika?

Mateusz071 - 15-10-2011, 14:02
Temat postu: Remont silnika GDI czy wymiana silnika?
Witam!
Przeliczyłem koszty remontu silnika i wyszło na to samo jakbym wymienił silnik (moj ma 300kkm a nowy moge kupić z przebiegiem faktycznym 150kkm). Teraz takie pytanko, mam silnik 1,8 jak się okazało 125 KM ;) Czy da się wsadzić http://moto.allegro.pl/si...1852964905.html bez wiekszych przeróbek? skrzynia będzie pasowała? wiązka będzie pasowała, ze tylko kompy przepne? czy osprzęt (klima, altek itd.) będą pasowały? Kolektory od 1,8 pewnie nie będą pasowały? ale pewności nigdy zawiele :)
Dzięki z góry ;]
Tak patrzyłem porównawczo to skrzynia z 1,8 na oko jest taka sama z zewnatrz tylko rozrusznik ma z 2 strony.

No i boję się że jak zmienie kompa to będą jaja z np. z lusterkami, klimą itd.

Chyba za duzo roboty jak na 25KM więcej...

P.S.
Co to za cena? http://sklep.intercars.co...rupyS¬itle=1 Myślicie że to jest mozliwe ze 15zł za kpl. ???

pawelsonx - 15-10-2011, 19:43

remont przy 300k km ?? A co mu dolega ??

Ja bym zdecydował się na remont przynajmniej wiesz co masz

i9i - 15-10-2011, 21:39

Jeśli zamierzasz jeszcze długo jeździć Cari to lepszy będzie remont gdyż wtedy wiesz co masz, a zakup drugiego silnika t zawsze loteria
Mateusz071 - 16-10-2011, 12:41

w tym rzecz że wiem co mu dolega i dlatego zdecyduje się na 2 jednostkę. Auto paliło olej i zrobiło 1tys. km poniżej minimum...(to jak był służbowozem) skrzynię musiałem wymienić bo była zajechana.... oleju bierze coraz wiecej i spręzanie juz doszło do 20.... wieć pewnie gładzie są ok, niby pierscienie się zmieni, wał być może bedzie do szlifu lub nowy, uszczelka pod głowe, uszczelniacze zaworowe itd... wychodzi mi 650zł a za 699zł mam silnik z dużo mniejszym przebiegiem. A przy katowaniu w firmie wiem ze osiągną 300kkm wieć silnik z przebiegiem 170tys nawet przy kacie ma przed sobą co najmniej 100kkm ;) i teraz najlepsze! mam 2 silniki! ten mój mogę rozebrać, i na raty na spokojnie zrobić silniczek na igłę i trochę go zdłubać ;]

Proszę o info co z tym SWAPEM na 2,4 bo silnik 2,4 jest za klocka komputer za 150zł i KUSI :D

[ Dodano: 17-10-2011, 08:26 ]
Udało mi się zjechać za silnik 2,4 do 1tys. z kolektorami i kompem ;] Czekam na Pomoc :P

Saqu - 17-10-2011, 19:32

Mateusz071 napisał/a:
oleju bierze coraz wiecej i spręzanie juz doszło do 20....

a wiesz, że w gdi jest wyższy poziom sprężania? :)

zawsze możesz być pionierem i wsadzić do cari silnik 2.4 :) jak się nikt jeszcze taki nie znalazł, żeby pomóc, albo przestudiować manuale.

Mateusz071 - 17-10-2011, 21:38

HEHEHE to ja juz jestem pionieerem bo mam sprężanie rzedu 20 jako pierwszy :D no i przez to sprzwdziłem ze mozna wsadzac turbo bez odprężania silnika :D Najwyraźniej będę musiał studiować manuale.... albo zdjęcia osprzętu na allegro :P z Tego co widziałem łapy są identyczne, skrzynie też, kompresor klimy, tylko sprzęgło jest drogie do 2,4....
Pytanie do kogoś kto się zna na elektronice co z kompami??? jak wsadzę kompa z 2,4 to czy np. szyby będą mi się otwierać??? :D

[ Dodano: 18-10-2011, 08:57 ]
"2.4 ma zupełnie inny osprzęt. Jest bardziej awaryjny od 1.8 dotyczy to także
skrzyni.
Dodatkowo silnik ten ledwie mieści się w komorze Galanta dochodzi tu jeszcze
kwestia półosi itd.
Galant nie jest dużo cięższy od Space Stara (jakieś 40 kg), a nawet w nim
2.4 nie ma jakiś sportowych osiągów, a spalania zauważalnie wyższe - średnio
około 9l/100km. Ja osobiście zostałbym przy 1.8 - to zdecydowanie lepszy
wybór."

fenix872 - 18-10-2011, 17:41

ja sie nie znam ale Ci panowie mają chyba pojęcie :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=YSt3_U99uhA
wystarczy trochę chęci a i kontakt do nich znajdziesz

Marilyn - 18-10-2011, 18:59

niedawno widzialem jak chlopaki tez zamontowali 4g63T. A co do uturbiania Cari - wie ktos czym sie robi nasz 4g93 od tego montowanego w lancerach ? Wg katalogow gdi turbo mialo 165km. A Gale 1.8 gdi 150km tylk oze musialy jezdzic na 98 lub lepiej.
Saqu - 18-10-2011, 19:30

napewno GDI to były? może po prostu silnik o oznaczeniu 4g93.

z tego co kojarzę to GDI było w cari i galu. tyle, że w cari było 1.8 a w galu 2.4

Marilyn - 18-10-2011, 22:14

sprawdzalem w katalogach roznych sklepow (chociazby inter cars) i tam jest podane ze w galach tez byly montowane 1.8 GDI 150km. A lancer to bankowo turbo GDI.
Mateusz071 - 18-10-2011, 22:31

Dobra dobra :D ja nie chcę robić cari na ćwiartkę i pakować się w koszty :D chcę mieć auto rodzinne co przyczepe kempingową pociągnie ;) Jakby nie dużo trzebabyło dorzucic złotych naszych za mocniejszy silnik to bym brał, a tu trzebaby było doinwestować ;) Pewnie ze sie da, kupujesz silnik 2,4 z osprzetem, kompem, skrzynia, zwrotnicami, półosiami, amorkami, tarczami, zaciskami, sprzęgłem za 1'5 tys i masz :D

katalogami się nie sugerujcie bo durnoty piszą!!!!

Marilyn - 19-10-2011, 00:05

gdybys ktos mial watpliwosci lancer (4g93T z systemem GDI) http://www.youtube.com/watch?v=wyQC6GPTT5A oraz galant 1.8 GDI http://www.youtube.com/watch?v=j96nV_T_gZw. Jest juz pozno i nie chce mi sie szukac specyfikacji ale na bank one maja wiecej kucy niz Cari.
Saqu - 19-10-2011, 19:50

galant obstawiałbym że to jest z rodziny EA a tam były GDI, tyle, że 2,4l.

a
Marilyn napisał/a:
(4g93T z systemem GDI) http://www.youtube.com/watch?v=wyQC6GPTT5A


to sory.. ale to że ktoś sobie napisał tak w tytule a nawet nie widać co pod maską to ehh...

Hugo - 20-10-2011, 12:44

Saqu napisał/a:
galant obstawiałbym że to jest z rodziny EA a tam były GDI, tyle, że 2,4l.
Były też 1.8 GDI.
Marilyn - 21-10-2011, 09:36

Ale fakt faktem jest, ze byly montowane 1.8 w GDI. Jak sie dobrze poszuka to moze i ktos nawet mape paliwowa bedzie mial; >


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group