[92-96]Galant E5xA - Galant 2.0 TD 96R. Wymiana sprzęgła.
Piotr_MC - 18-10-2011, 15:31 Temat postu: Galant 2.0 TD 96R. Wymiana sprzęgła. Witam
Mam do Was 2 sprawy. Pierwsza rzecz to taka, w Galancie konczy sie juz sprzęgło, chciałbym wymienic je we wlasnym warsztacie ze względów finansowych, posiadam podnosnik, pneumatyczny osprzęt itd. niestety nie wiem jak sie za to zabrac, czy moglbym Prosic o jakis tutorial, co po kolei robic, gdzie odkrecic, co wyjąć...? Moja wymiana ograniczala sie w motocyklach ale to nie ma nic wspolnego z samochodem procz zasady dzialania. Czy zurzyta tarcza moze w znacznym stopniu wplywac niekorzystnie na osiagi silnika/moc? Czy wymiana jest do wykonania w warsztatowych warunkach, czy mozr KONICZNA JEST wizyta u mechanika, czy tarcza i docisk posiada jakies znak na ktory trzeba zwracac uwage podczas zakladania? Bardzo Prosze o pomoc, gdyz zbliza sie zima a sie strasznie spiesze.Najlepiej widziane rysunki. Z Gory Bardzo Dziekuje i sle Pozdrowienia.
Andrew - 18-10-2011, 15:34
Piotr_MC a co masz nie tak ze sprzęgłem, co się dzieje, ślizga czy co?
Piotr_MC - 18-10-2011, 15:55
Hmm chyba sie nie slizga nie wiem. Wiem tylko to ze rozspregla prawie przy samym koncu...do polowy ruchu sprzeglo jest luzne, a stwierdzilem to w prosty sposob, jechalem na drugim biegu i naciskalem sprzeglo, dopiero prawie przy samym koncu obroty zwrosly......niedlugo to bede musial dziure robic w kabinie...Druga sprawa to taka, cze bardzo rzadko ale jednak, sprzeglo nie rozprzegla, zgrzyty przy wrzucaniu 1 badz R
k@rol - 18-10-2011, 16:18
podobny objaw miałem przy źle odpowietrzonym sprzęgle, tyle że dodatkowo pedał bardzo lekko chodził (nie to że wpadał w podłogę tylko był taki jak w nowym aucie , a jak jest ok to chodzi dośc ciężko )
Motofreak - 18-10-2011, 16:33
Zacznij od wymiany wysprzęglika i reperaturki pompki, bardzo prawdopodobne że to właśnie sterowanie sprzęgłem zawiodło. Jeśli sprzęgło się nie ślizga to nie pakuj się w koszty (ja się niepotrzebnie wpakowałem a winna była pompka). A jak kilka razy naciśniesz sprzęgło to wtedy jest lepiej przy zmianie biegów? http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=45 może pomoże co prawda o EAxx ale to praktycznie to samo
Piotr_MC - 18-10-2011, 17:06
Z tymi biegami to jest tak, jesli wrzucam a tutaj galka biegow wręcz odbija, to puszczam sprzeglo i dociskam jeszcze raz ale mocniej, wtredy przewaznie pomaga. Oczywiscie to sie zdarza podczas sporadycznych wypadow, na trasie podczas redukcji nigdy. Natomiast gdy podjezdzam pod blok na jedynce i chce cofnac to wlasnie czasami Mi R sie stawia...Z tym slizganiem nie wiem, musze sprawidzic domowym sposobem.Wiem jedno jest juz przy koncu pedal ale moze faktycznie wina lezy gdzie indziej choc 260tys przebiegu podpowiada Mi co innego. Zaobserwowalem natomiast innym obiaw, otoz, gdy startuje sprintem, do 3-3.5 tys. ciagnie ładnie, ale juz powyzej tych obrotow, nie czuje przyrostu mocu a sprzeglo samo sie "wciąga" wpada w podloge, oczywiscie delikatnie jest to wyczuwalne pod noga.Jest to spowodowane zuzyta tarcza? Czy charakterystyką pracy momentu obrotowego Disli 2-4tys.?Po przeczytaniu postu, poki co zostawiam sprawe w spokoju i zajme sie jednak podstawami, pompka, i rozsprzeglik + ewentualny zestaw naprawczy...Brzmi zachecająco.
Wszyc - 18-10-2011, 17:51
Wsteczny z tego co wiem nie ma synchronizatora w większości samochodów i bardzo często się stawia bo po prostu mają problem ustawić się biegi odpowiednio w skrzyni jak wstecznie nie wchodzi leciutko polecam wrzucić jedynkę podjechać do przodu o te 5cm samochodem i spróbować ponownie wrzucić wsteczny powinien wejść idealnie
Powyżej 3,5tyś obrotów to przykro mi ale kończy się wszystko na co stać tego diesla
I nie polecam przekraczać 3,5tyś obrotów nim chyba że lubisz często wymieniać uszczelki pod głowicą albo nawet całe głowice
To nie samochód do rajdowania niestety
Jeżeli sprawdzisz co koledzy napisali i dalej będziesz sądzić że masz jakiś problem ze sprzęgłem to opisze Ci całą wymianę jego ja robiłem to w błocie na podwórku w zimie i też dało radę ale lepiej być przekonanym że to sprzęgło zanim się za to weźmiesz bo roboty jest strasznie ale to naprawdę strasznie dużo przy tym
Piotr_MC - 18-10-2011, 18:10
Doskonale Ciebie rozumiem, a czy mozesz Mi podpowiedziec na co konkretnie zwrocic uwage po diagnozie tych elementow? Napewno odpowietrze uklad, juz zamowilem zestaw naprawczy profilaktycznie do pompki, do rozsprzeglika nie moge znaleźć. Ale napewno i go rozbiore i wyczyszcze. Napewno sprawdze czy sprzeglo ciagnie...Najbardziej martwi Mnie wlasnie objaw, tego sprzęgła, jest juz przy samej ziemi...na jednym temacie wyczytalem, ze to zalezy rowniez od modelu, jednemu lapie wczesniej a innemu pozniej sprzeglo i wcale nie musi to byc wina zuzytej tarczy.
Wszyc - 18-10-2011, 19:24
napisałem tyle ile wiem ja nie miałem puki co żadnych problemów z układem sprzęgła więc niech się koledzy inny wypowiedzą w tym temacie Ja mogę tylko pomóc w kwestii wymiany sprzęgła bo wymieniałem koło zamachowe i silnik więc już się dobierałem do tego wszystkiego... I jest przy tym trochę roboty odpięcie 3 poduszek silnika, zdjęcie belki silnika, odpięcie wahaczy dolnych wyjęcie półosi itp.
Piotr_MC - 18-10-2011, 19:39
Wporzadku, rozumiem. Zdam relacje z testow.Poki co Dziekuje za Pomoc i zainteresowanie tematem.
[
[ Dodano: 19-10-2011, 18:23 ]
Witam ponownie, w sklepie motoryzacyjnym powiedzieli Mi ze sprzęgło odpowietrza sie samoczynnie i jesli bylyby wycieki (nieszczelny uklad) to byloby to widac w zbiorniczku a Ja plynu nigdy nie dolewalem, caly czas jest max.Druga sprawa jest taka, ze jesli sprzęgło ciągnie od dolu to jest to obiaw zuzytej tarczy i to normalne przy tym przebiegu 260 tys. Tylko i wylacznie. Juz nie wiem co mam robic...Prosze o Waszą porade. Gdzie sie znajduje wysprzęglik? Czy jest on w skrzyni czy moze za pedalem sprzęgla ods trony silnika blizej przegrody?
rafii88 - 19-10-2011, 20:53
Nie słyszałem żeby sprzęgło samo się odpowietrzyło a wysprzęglik znajduje się przy silniku od strony chłodnicy na łączeniu skrzyni z blokiem. Wymieniałem silnik w moim galu i też musiałem odpowietrzyć sprzęgło tylko do tego potrzebna jest pomoc drugiej osoby żeby naciskać pedał a ja musiałem odpowietrzać układ.
Moim zdaniem jeżeli niepomoże ci odpowietrzenie układu sprzęgła to sprawdź pompke sprzęgła która znajduje się nad pedałem sprzęgła.
Piotr_MC - 19-10-2011, 21:18
Moglbys Mi blizej przedstawic najlepiej na rysunku gdzie znajduje sie dokladnie ten wysprzeglik ?Na nim znajduje sie rowniez odpowietrznik? rozumiem pompka bedzie widoczna nad pedalem sprzegla w kabinie, gdy zanurkuje pod kierownice?A do czego jest ten zbiorniczek w czerwonym koleczku na rysunku?
http://zapodaj.net/cd901cb79b09.jpg.html
k@rol - 19-10-2011, 22:14
to jest zbiorniczek pompki szprzęgła
Hugo - 19-10-2011, 23:25
http://allegro.pl/mitsubi...1865723705.html
Tak wygląda wysprzęglik w Twoim aucie. A tu: http://allegro.pl/skrzyni...1850139894.html na drugim foto go widać przy skrzyni.
Piotr_MC - 20-10-2011, 07:35
Wiec juz nie rozumiem, wg rysunku pompki sprzegla, zbiorniczek i pąpka jest częścią wspolna, ale piszecie ze pompka znajduje sie nad pedalem sprzegla...Wiec co jest czym?
|
|
|