To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Opony zimowe -prośba o radę bardziej doświadczonych kolegów

wojtekhan - 19-10-2011, 21:27
Temat postu: Opony zimowe -prośba o radę bardziej doświadczonych kolegów
Witam
Ponieważ jest to mój pierwszy samochód 4x4 i chcę kupić opony na zimę, chciałem Was prosić o poradę - jaki rozmiar gum wziąć na oryginalne felgi Pajero 15 ''.
Rozważam albo 235/70R15, albo 265/70R15 typowo zimowe.
W osobówkach wybrałbym węższe gumy, a tutaj sam nie wiem.
Auto w 70% będzie jeździło po czarnym, a reszta dojazdy nieodśnieżonymi polnymi drogami ewentualnie łąki.

Pozdrawiam i dzięki za poradę.

Zakatek - 20-10-2011, 09:35

Na forum jest dużo doświadczonych użytkowników i każdy powie to samo. Najlepiej jest złożyć sobie 2 zestawy kół (na zime jakieś stalówki starczą ).Miałem pajero II prawie 13 lat pod swoim dachem i sprzedałem miesiąc temu <płacze> .Mam na sprzedaż po nim kapcie : DUNLOP Grandtrek SJ6 265/70R15 z aluminiowymi felgami .Wszystko w stanie prawie że idealnym (więcej jeżdżę w lato na letnich).Jak jesteś zainteresowany zapraszam na PM ,podam panu nr. telefonu i wszystko sobie obgadamy. :wink:


Oczywiście koła nie mają 13 lat ,tylko 3 sezony zimowe .W sumie to w zimie auto służyło tylko do dojazdu pod sklep mój ; :D

jawaldek - 20-10-2011, 10:21

wojtekhan napisał/a:
Rozważam albo 235/70R15, albo 265/70R15 typowo zimowe.
265 podniesie Ci samochód do góry ale i też zwiększy spalanie. Zimówki mimo zdrowo wyglądającego bieżnika z upływem lat/sezonów "zmieniają" swój skład chemiczny gumy i tracą swoje zimowe właściwości.
Zakatek - 20-10-2011, 12:48

Jakbym je w zimnym garaży trzymał to tak ,a ja zawsze na stryszku w temp. pokojowej trzymałem .Mimo to po tej cenie którą oferuje to felgi są gratis ,a opony "prawie nowe" .Praktycznie wgryzają się w podłoże swoimi ząbkami :P
wojtekhan - 20-10-2011, 21:18

Dzięki kolego, ale jak dla mnie ta cena sporo za wysoka jak za używki.

Bardzie mi chodziło o rady typu na węższych auto zachowa się tak, a na szerszych tak i wyższych inaczej:)

jawaldek - 20-10-2011, 21:45

wojtekhan napisał/a:
na węższych auto zachowa się tak, a na szerszych tak
to tak jak na nartach-->> zobacz jak zjeżdżają z góry na biegówkach a jak na nartach zjazdowych -->> czym większa powierzchnia styku tym większa przyczepność -->> jeśli mówimy o oponach-->> a co za tym idzie konsekwencje w baku a o zgrozo ON ma taką samą cenę, no prawie, jak etylina. wojtekhan Ty to masz dobrze :mrgreen: możesz pod jakiś szyb się podłączyć :wink: bo chyba w okolicach Jasła jest tego troszkę :lol:

[ Dodano: 20-10-2011, 21:48 ]
wojtekhan napisał/a:
Auto w 70% będzie jeździło po czarnym, a reszta dojazdy nieodśnieżonymi polnymi drogami ewentualnie łąki.
na dobrą sprawę ratują Cię jeszcze łańcuchy śnieżne-->> to w razie godziny "W"
tomusn - 20-10-2011, 22:00

jawaldek napisał/a:
to tak jak na nartach-->> zobacz jak zjeżdżają z góry na biegówkach a jak na nartach zjazdowych -->> czym większa powierzchnia styku tym większa przyczepność
jak się to ma do opon?
jaka przyczepność na nartach - chyba ZERO przyczepności!

jawaldek - 20-10-2011, 22:20

tomusn napisał/a:
jak się to ma do opon?
jaka przyczepność na nartach - chyba ZERO przyczepności!
dokładnie-->> masz rację... tyle że jak popatrzysz na narciarzy zjazdowych i na biegaczy to zobacz jakie "pozycje" przybierają aby się nie wywrócić. Na biegówkach walczą aby ustać na nartach ->> wąska narta->> wąska opona; zjazdówki ->>szeroka narta->> szeroka opona. Żeby nie dawać już skomplikowanych :mrgreen: porównań szersza opona jest lepsza.
wojtekhan - 21-10-2011, 07:58

jawaldek napisał/a:
Ty to masz dobrze :mrgreen: możesz pod jakiś szyb się podłączyć :wink: bo chyba w okolicach Jasła jest tego troszkę :lol:


Rafinerii jest kilka w okolicy, ale ceny o dziwo są sporo wyższe. Czeto jeżdże do Krakowa - różnica na litrze jest do 20 gr na tej samej stacji(BP) :cry: i bądź tu mądry :lol:

mstrucz - 21-10-2011, 09:32

Na kopnym śniegu węższe opony dadzą lepszą trakcję - nie będę uzasadniał wystarczy spojrzeć na samochody rajdowe.
Ale jako, że zima w Polsce to często mokry asfalt dlatego polecam jednak pozostac przy rozmiarze fabrycznym (szerokości).
Tu masz to dobrze opisane:
http://www.opony.com.pl/a...a-lepsze/?id=18

Zakatek - 22-10-2011, 18:38

Jako że wiele osób będzie kupować opony to jestem chętny na każdą propozycję cenową.Kontakt na PM.Ogólnie to wy też tak macie ,że po sprzedaży auta miśka przeżywacie kryzys wieku średniego(13lat w rodzinie to jednak sporo :roll: ) ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group