To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Brak iskry CAO 1.6 16V

jerryloza - 19-10-2011, 21:42
Temat postu: Brak iskry CAO 1.6 16V
Witam serdecznie wszystkich MitsuManiaków,
potrzebuję pomocy w diagnostyce mojego Colcika. W sobotę (była deszczowa pogoda) pojechałem na lubelską starówkę. Po zgaszeniu silnika samochód już nie odpalił. W pierwszej chwili pomyślałem, że to przewody (wymagały już wymiany). Pojechałem do IC i kupiłem nowe SEIWA. Założyłem a Colt dalej nie pali. Wykręciłem świece a tu brak iskry. Na samych kablach bez świecy to samo. Colcik wrócił do domu na holu. Tutaj wstępna diagnostyka występujących napięć i na 6 pinowej kostce (wtyczce)wartości są następujące 1pin 0,01V, 2pin 11,58V, 3pin 4,58V, 4pin 4,58V, 5pin 0,01V, 6pin 0,01V. 2pinowa na wtyczka na jednym przewodzie 11,58V na drugim 0,00V. Na wyjściu zasilania wtyku kopułki 11,58V na palcu 0,00V. Check Engine świeci normalnie przez chwilę i po chwili gaśnie, immobilizer gaśnie po przyłożeniu, alarm się włącza i wyłącza. :x

Anonymous - 20-10-2011, 07:00

aparat się kręci?? (czy palec się obraca) najprościej by to sprawdzić odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy obraca się wałek rozrządu (poproś kogoś, by zastartował silnikiem) - jeśli się kręci to masz pewność, że rozrząd jest cały ( u mnie niestety nie był cały 12 zaworów krzywych)

jeśli to jest ok to są dwie opcję:
1) ECC się zjarało lub wylało kondensatory - najprościej by to sprawdzić poproś kogoś z MM z okolicy kto ma colta 1.6 i podmień ECU (znajduję się na prawym przednim słupku w nogach pasażera przykęcone na 2 śruby m6 i tylko odłącz aku i kluczyki wyjmij ze stacyjki oraz odłącz wtyczki)

1) aparat się zjarał możesz skorzystać ze schematu i manuala i pomierzyć, ale prościej zrobić tak jak z ECU z tym, że tu potrzebujesz jeszcze lampę stroboskopową i kogoś kto się zna na ustawianiu zapłonu (oczywiście jeśli ty nie potrafisz, bo jak wiesz pcb to luz ;) )

jerryloza - 20-10-2011, 18:16

Ok, zastosuję się do rad i zobaczymy co dalej, a czy jeśli ECU padł to kontrolka zachowywała by się normalnie, bo jak już pisałem przez chwilę świeci a potem gaśnie tak jakby wszystko było ok :-/
Hugo - 20-10-2011, 19:03

jerryloza napisał/a:
a czy jeśli ECU padł to kontrolka zachowywała by się normalnie, bo jak już pisałem przez chwilę świeci a potem gaśnie tak jakby wszystko było ok :-/
Nie ma na to reguły. Może-nie musi.
jerryloza - 22-10-2011, 14:17

Ile z oznaczeń ECU ma się zgadzać, bo z tych zamienników jakie znalazłem to pokrywa się tylko MD i E2T z całego numeru MD175667 E2T38974 2320 E. Czy wystarcza, że ECU pochodzi od innego CAO1.6 16V jak ten: http://allegro.pl/ecu-kom...1889620148.html
Anonymous - 23-10-2011, 14:10

jerryloza, kontrolka może zachowywać się normalnie nawet przy spalonym ECU (mi 3 razy zachowywała się normalnie na 4 spalone ECU).
by ECU ci pasowało musi się zgadzać nr MD..., E2T... i ten boczny nr :)
pozdrawiam

Bazz - 25-10-2011, 19:03

ja mam ECU z numerami MD175667 E2T38974 i boczny 5667 pochodzi z rozebranego auta jak coś to wal na pw
jerryloza - 26-10-2011, 21:46

Bazz napisał/a:
ja mam ECU z numerami MD175667 E2T38974 i boczny 5667 pochodzi z rozebranego auta jak coś to wal na pw

dzięki już kupiłem :)

Colcik żyje :)
dzisiaj przyszedł nowy ECU, wymieniłem i śmiga aż miło. W tamtym wylał jeden z kondensatorów i pociekło na dwa oporniki znajdujące się blisko niego. Pomierzyłem miernikiem i okazało się że mają zerowe wartości - zatem wyciek spowodował ich spalenie.
Ciekawe, czy gdyby je wymienić razem z wylanym kondensatorem to stary ECU odżyje :-/
To pytanie na przyszłość,
Podziękowania dla Deo za sugestie, kliknąłem punkcik ;)
Temat do zamknięcia.

Anonymous - 27-10-2011, 17:34

jerryloza napisał/a:
Ciekawe, czy gdyby je wymienić razem z wylanym kondensatorem to stary ECU odżyje :-/

na 90% odżyje chyba, że upaliło się coś jeszcze :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group