To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] LPG do GDi, gaz w GDi

Lincoln - 20-10-2011, 18:10
Temat postu: [EA3A/W 2.4] LPG do GDi, gaz w GDi
witam Vw z bezposrednim wtryskiem podobno na tym smigaja az milo,przy tcyh cenach PB sam chcialbym miec taka instalacje LPG w swoim Galu do VW koszt 4000 CO MYSLICIE?
PZDR

m6riano - 20-10-2011, 18:16

Napisz jeszcze raz tego posta tak żeby wszyscy zrozumieli....
Lincoln - 20-10-2011, 18:22

:lol: :lol: OK
silnik 2,4 gdi nie jest tak ekonomiczny jak mial byc w zalozeniu konstruktorow ,wiec jako posiadacz takowego zaczelem zglebiac temat LPG do bezposredniego wtrysku okazalo sie istnieje na rynku instalacja LPG do silnikow Vw stella 4 dpi OFEROWANA przez elpigaz za 4000 dzwonilem pytalem niestety do Gala nie ma oprogramowania....choc jak zapewnial mnie serwisant program jest kwestia czasu
prosze o wasze opinie i uwagi :wink:

m6riano - 20-10-2011, 18:29

m/w wiem o co ci chodzi..z tymże..jak sam napisałeś nie ma programu do galanta, więc prawdopodobnie nikt w 2,4 GDI takiej instalki nie ma....powinieneś raczej poszukać na forach VW wśród użytkowników takich instalacji...ale oczywiście tutaj też może sie ktoś wypowiedzieć kto miał do czynienia z taka instalką.
dawido - 21-10-2011, 16:41

za 4 tysiaki sam bym sie na nia skusil:)
z tego co wiem i sie orientuje to chyba
jakies 10 tysiakow,wiec odpuscilem sobie,
bo i tak nie zwroci sie
osobiscie jestem ciekaw czy ktos takowa ma.

KaWu - 24-10-2011, 19:29

Cytat:
za 4 tysiaki sam bym sie na nia skusil:)
z tego co wiem i sie orientuje to chyba
jakies 10 tysiakow,wiec odpuscilem sobie,
bo i tak nie zwroci sie
osobiscie jestem ciekaw czy ktos takowa ma.


Pal licho koszt instalacji.
Druga strona medalu jest taka, ze dluzej sie zwraca jazda na gazie, bo auto jezdzi wiecej na Pb niz np. na sekwencji 4 generacji.. No chyba ze cos sie zmienilo od tego co kiedys czytalem w ulotkach z targow.

miki4x4 - 14-03-2012, 12:09

Ponieważ Owczar kolejny raz usunął mój wątek - wklejam tu całość dyskusji.

miki4x4

Cytat:
Znalazłem gościa, który jak w temacie - zakłada gaz do GDI. Rozmawiałem z nim dość długo, mówi, że nie ma problemu, i że jego ojciec ma takiego Gala z gazem. Zapraszał na przejażdżkę próbną... Co o tym myślicie ?

Z drugiej strony rozmawiałem z kolegą, który ma zakład montażu w Krakowie, i stwierdził, że owszem, nie ma problemu, tylko, że przy okazji auto będzie spalało dużo benzyny.


mlun

Cytat:
No już dochodzą słuchy, że takie instalacje się zakłada w Polsce. Tylko kwestia ceny. No i będzie Ci spalał benzynę niestety.


Juiceman

Cytat:
Proporcja spalania przy instalacji LPG w aucie z silnikiem GDI to zdaje się jest 70:30. Tj 70% gazu +30% benzyny na 100km. Ktoś ostatnio pisał, że nawet instalacje do GDI'ka potaniały i już można kupić za ~4500?


Marcino

Cytat:
Czyli jak pali 10 litrów to 70% x 3PLN + 30% x 6 PLN czyli = 21 + 18= 39zł/100km się zwóci tylko po jakim czasie ... bo różnica to około 20zł na 100km.
Pozdrawiam


miki4x4

Cytat:
Cena od 2 do 3 tysięcy, w zalezności jakich podzespołów użyje.

No mi pali aktualnie 12-13 L/100 km, więc 25 zł oszczędności na każdej "100". Więc przy założeniu, że instalacja będzie kosztowała 2,5 tys to po 10000 km się zwróci - w moim przypadku około 1 roku...

nie dawało mi to spokoju, więc zadzwoniłem jeszcze raz. Koleś twierdzi, że auto spala wyłącznie gaz...Przy spokojnej jeździ 9 L - do spodu 13-14 L/100 km...
Chyba się do niego przejadę...


plecho1

Cytat:
Mi mówił mój gazownik, że właśnie koszt takiej instalacji to 4,5 tys zł. Ciekawe jak wyglądają koszty serwisowania takiej instalacji? Kiedyś czytałem, że koszt serwisowania starszych tego typu instalacji jest dość doży, filtry, olej w pompie czy sama pompa która nie jest zbyt trwała. Nie jestem pewien, ale chyba było to około 500 zł na 10 tys km.
Jednak z tą jazdą na samym gazie, to trochę niebezpieczne dla wtryskiwaczy benzyny, które w tym silniku znajdują się w komorze spalania przez co działa na nie duża temperatura. Na pewno się przez to zapieką jeśli nie będą smarowane i chłodzone paliwem. No chyba, że gaz w postaci płynnej był by przez nie podawany ale raczej musiały by to być inne wtryskiwacze niż oryginalne.
Biorąc pod uwagę cenę którą podałeś, jednak nie wydaje mi się, aby ta instalacja była jakoś bardzo zaawansowana i raczej auto chodzi na samym LPG a tylko profilaktycznie co ileś kilometrów trzeba przejechać na samej benzynie określony dystans. Myślę, że w ogólnym rozrachunku nie będzie to zbyt ekonomiczne. Ja sporo o tym myślałem i ostatecznie sprzedałem swoją Carismę GDI i kupiłem z silnikiem na wielopunkcie.


Juiceman

Cytat:
No tak i co 5kkm będziesz miał wtryski do wymiany , omijaj tego gazowanika lepiej heh

mlun - 14-03-2012, 16:17

Skoro powiedział Ci, że tylko LPG będzie spalać to żadna rewelacja. Normalna instalacja gazowa. Tyle, że jak wcześniej koledzy napisali wtryskiwacze od benzyny się zapieką i koniec.
Owczar - 14-03-2012, 17:01

miki4x4 napisał/a:
Ponieważ Owczar kolejny raz usunął mój wątek - wklejam tu całość dyskusji.


Ponieważ miki4x4 kolejny raz nie zastosował się do regulaminu. W tym wypadku nie pamiętałem o tym, że to już drugi raz i powinno być ostrzeżenie.

miki4x4 - 14-03-2012, 21:03

mlun napisał/a:
Skoro powiedział Ci, że tylko LPG będzie spalać to żadna rewelacja. Normalna instalacja gazowa. Tyle, że jak wcześniej koledzy napisali wtryskiwacze od benzyny się zapieką i koniec.


Nawet gdyby było jak pisze Juicman - że zapiekłyby się co 5 tys, to koszt używanego kompletu to 150 zł. Gra i tak warta świeczki... Poza tym myślę, że gdyby na 100 km 10 robić na benzynie, to by nie było tak źle...

Maretzky85 - 14-03-2012, 21:07

miki4x4 napisał/a:
koszt używanego kompletu to 150 zł


A koszt wymiany ?

Morfi - 14-03-2012, 21:59

miki4x4, gaz i gdi to nieopłacalne lepiej zmienic auto lub silnik. Temat już chyba 4 czy 5 na forum.
Krystian99 - 16-03-2012, 11:03

A ja mam pytanko bo często widzę amerykańską wersją gala 2,4 silnik z gazem czy one mają ten sam silnik co w europejczykach GDI?? czy nie??
Tomek - 16-03-2012, 11:07

Krystian99 napisał/a:
A ja mam pytanko bo często widzę amerykańską wersją gala 2,4 silnik z gazem czy one mają ten sam silnik co w europejczykach GDI?? czy nie??


nie
tamto 2.4 to jest to samo co nasze 2.0
4-cylindrówka rzędowa, idealne do gazu

Juiceman - 16-03-2012, 11:07

Nie amerykańce mają zwykłego 2.4 4G64 I4 ;-) tam chyba nawet GDI nie było oferowane.
No i jeszcze 3.0 6G72 ale już w V6



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group