Sigma/Diamante Techniczne - Przewody hamulcowe - Sigma do ogarnięcia
tomak - 20-10-2011, 23:22 Temat postu: Przewody hamulcowe - Sigma do ogarnięcia Witajcie
w piątek miałem chwilę zwątpienia w moją ukochaną Sigmę i podwójny pech
Najpierw lekka stłuczka w korku kiedy jechałem na przegląd (na szczęście zderzak udało się przywrócić prawie do normalnego wyglądu)
a potem tragedia na przeglądzie bo nie dość, że pokazało mi przekroczone normy w wydechu to w czasie testów hamulców pękł elastyczny przewód hamulcowy przy prawym przednim kole.
Udało mi się go juz wymienić ale problem z przewodami hamulcowymi tyle, że ze sztywnymi pozostał. Dzisiaj miałem kolejne podejście do przeglądu ale facet mimo, że bardzo wyrozumiały, powiedział, że z tak skorodowanymi przewodami mnie nie puści.
Rzeczywiście są strasznie zardzewiałe.
Czy znacie jakieś dobre miejsce w Warszawie, pod Wawą gdzie wymieniąją te przewody za rozsądną cenę?
Chciałbym jeszcze pojeździc Sigmą a mam przeczucie, że powoli zaczyna się sypać. Nie jestem sprawny w osobistych naprawach, nawet nie mam warunków, żeby je przeprowadzać. Chętnie oddałbym Sigmę na jakiś gruntowny remont, który oprócz wspomnianych przewodów wyprowadziłby Sigmę na prostą tak, żeby jeszcze pojeździła.
Z listy dodatkowych zauważonych zagrożeń:
często zapalająca sie lampa od oleju. Konsultowałem to z mechanikiem, który twierdził, że przekroczenie norm w wydechu może być spowodowane nieszczelnością oleju.
Rzeczywiście od kilku miesięcy częściej go muszę dolewać jakby szybciej się zużywał.
W każdym razie mam wrażenie, że Sigma potrzebuje ogólnego porządnego serwisu.
VirMan - 21-10-2011, 10:30
jak masz troche czasu to możesz wpaść przewody mam po czarnym - miedziane, powymieniać nie taki problem. a ze spalinami - katalizator masz sprawny? kopci juz na niebiesko - jaki przebieg ? jaki olej ? czy pali teżsię na pełnym bagnecie , ile musisz dolewać na 10000 km ?
tomak - 21-10-2011, 11:30
Chętnie, choć jechać bez przeglądu z Wawy do Tarnowa to może nie przejść
w każdym razie katalizatora ponoć nie ma. Tak stwierdził facet na piątkowym przeglądzie.
Inna sprawa, że wczoraj w tym samym punkcie inny facet w ogóle nie stwierdził problemu ze spalinami tylko te nieszczęsne przewody.
czyli od tego muszę zacząć odnowę Sigmy
co do oleju
Olej Mobil Super 1000 mineralny 15w40. Przebieg 251 tys no i dolewam częściej niż na 10000 km. Właściwie po miesiącu jazdy po przejechaniu do Wrocławia i z powrotem i jeżdzeniu po mieście muszę dolewać - czyli to jakoś 1000 km.
A z kopceniem to trudno stwierdzić. Zawsze przy temperaturze poniżej 15 stopni dymi mi z rury. Zawsze tak było. Ale teraz mam wrażenie, że dym nie jest tak biały jak kiedyś.
dziwne bo zwracałem uwagę mechanikowi do którego jeżdze i zazwyczaj dawał radę. Ale on stwierdzil tylko, że prawdopodobnie czujnik oleju się popsuł i dlatego kontrolka świeci.
Zauważyłem, że ona zapala się i gaśnie nieregularnie ale zazwyczaj gaśnie w momencie kiedy podgazuje na 3-4 tys obrotów.
Nie znam się na tyle ale chyba nie miałem wymienianych uszczelniaczy (a mam samochód od dwóch lat) i czuje, że to może być problem. Dodatkowo jak zajrzałem wczoraj na przeglądzie pod samochód - miska olejowa była dość mokra od spodu. I znowu dziwne, że mój mechanik na to nie zareagował
VirMan - 21-10-2011, 14:35
określenie mój mechanik pasuje tutaj do "fiatowca" well musisz zmienić mechanika.. Generalnie jesli tyle dolewasz oleju to albo uszczelniacze albo cylindry(pierscienie albo już wytyrane gładzie) więc nie wiem czy jest sens remontować silnik - przebieg słuszny , więc osobiście polecam ew. zrobienie góry silnika, ale przedewszytkim ogarniecie ogólne na początek.
tomak - 21-10-2011, 16:38
Dzięki bardzo
"mój mechanik" w sensie ten u którego robiłem naprawy od dwóch lat
Zresztą to znany na tym forum zakład z Warszawy-Mokotowa. Problem chyba jest w czasie. Po prostu panowie mają permanentny overbooking i mało czasu na jeden samochód. Robią to co pierwsze z brzegu.
i choć dotychczas bylem zadowolony to teraz mam wątpliwości i chyba muszę kogoś znaleźć kto znajdzie więcej czasu i przyjrzy się dokładniej Sigmie.
W każdym razie zabieram się za porządny remont. Na pierwszy rzut idą wspomniane przewody hamulcowe. W poniedziałek jestem umówiony ze specem który to robi.
Potem zajmę się uszczelniaczami
przy okazji czy można gdzieś zdobyć oprawkę żarówki do podświetlania tablicy rejestracyjnej. Może pasuje z innych samochodów?
Moja kompletnie skorodowała i rozsypała się w rękach.
jac33k - 24-10-2011, 10:18
Jeżeli w sedanie są takie same to mogę Ci dać, nieodpłatnie.
Chyba widziałem twoje auto niedawno przejeżdżające przez Łomżę, jeżeli jeździsz w te okolice to po prostu daj znać, na wycieczki na pocztę niestety nie mam czasu.
tomak - 25-10-2011, 09:32
dzięki
to nie niestety nie byłem ja - dawno nie byłem w Łomży ale może jakoś się wybiorę.
Musze mieć tylko czym
jako sie rzekło ogarniam Sigmę. Udało się znaleźć zakład od wymiany sztywnych przewodów ale oczywiście nie jest tak różowo ponieważ trzeba też wymienić tylne elastyczne.
Okazało sie, że trudno je zdobyć. Chyba, że ten mechanik nie wie gdzie szukać.
Ma ktos jakiś pomysł? Jakieś zamienniki. Na razie jest wersja ściągania za 180 złotych sztuka z Hagi ale nie wierze w to, że to jest jedyne wyjście.
Druga sprawa a propos oleju. Jednak przeciek na maglownicy. I tu tez szukam pomocy. Maglownica do regeneracji?
Ile to powinno kosztować itd. bo czuję, że w Wawie popłynę, już ktoś krzyczał 1500 złotych
jac33k - 25-10-2011, 10:34
To chyba lepiej jednak założyć używaną.
Koszt pewnie o 80% mniejszy.
zbyszek05 - 25-10-2011, 20:14
Co ty piszesz ...koszt regeneracji maglownicy do sigmy to ok 350zł. Jedziesz do zakładu ,który regeneruje maglownice zostawiasz swoją i jak mają zregenerowaną to dostaniesz od razu jeżeli nie a przypuszczam że nie mają zostawiasz swoją na jakieś 2 tygodnie i odbierasz zregenerowaną .Możesz także to zrobić w sklepie motoryzacyjnym ,zostawiasz im a potem naprawioną odbierasz .Co do przewodów elastycznych - weź je powykręcaj i daj do zarobienia w zakładzie do produkcji przewodów elastycznych ciśnieniowych - rolniczych - zrobią za pół ceny .
jac33k - 25-10-2011, 20:35
A to przepraszam nie wiedziałem jakie są ceny usług.
W swoich nie miałem takiej potrzeby.
lukasz12 - 26-10-2011, 14:05
Co do maglownic to pamiętajcie tylko żeby była odpowiednia wersja - co prawda w 12V i kombi powinny być identyczne - ale w 24V jest już trochę inaczej bo są wersje z 4WS i 2WS a na dodatek jest regulacja siły wspomagania.
tomak - 29-10-2011, 00:47
UFF
Wymieniłem przewody hamulcowe i udało się przejść przegląd.
Oczywiście nie może być tak różowo. Przy okazji wymiany przewodów mechanik naruszył przewody paliwowe i mam na nich lekki wyciek. Także rzecz do poprawki-reklamacji.
muszę sobie jakoś priorytetować naprawę Sigmy - nie wszystko zrobię na raz. Na maglownice przyjdzie czas.
Następna akcja to belka zawieszenia tylnego. Jest bardzo skorodowana - facet na przeglądzie kręcił nosem. Rzeczywiście porobiły sie w niej dziury od rdzy.
Pytanie do drogich mitsumaniaków
Znalazłem taką belkę na allegro ale od sedana. Wiecie może czy pasuje do kombi 12 V?
jeśli nie to może ktoś ma taka belkę albo wie skąd zdobyć?
lukasz12 - 29-10-2011, 00:48
tomak napisał/a: |
Znalazłem taką belkę na allegro ale od sedana. Wiecie może czy pasuje do kombi 12 V?
jeśli nie to może ktoś ma taka belkę albo wie skąd zdobyć? |
Belka absolutnie nie pasuje. Sedan ma wielowahaczowe, natomiast kombi ma takie coś a'la belka skrętna.
Piwor - 31-10-2011, 23:45
tomak, maglownice możesz regenerować w Starej Miłosnej.
blizna - 04-05-2012, 20:30
Hej
Czy ktoś z Was samodzielnie naprawiał sztywny przewód. Mam wyciek jednego ze sztywnych przewodów prowadzących do tylnych kół mniej więcej po środku Sigmy. Da się to zrobić samemu?
Pozdrawiam
|
|
|