Space Star Techniczne - [MMS1.6] SILNIK - wymiana płynu chłodzącego
stanleyr - 23-10-2011, 20:34 Temat postu: [MMS1.6] SILNIK - wymiana płynu chłodzącego Chcę wymienić przed zimą płyn chłodzący. Moje pytanie:
- jak najefektywniej spuścić płyn z bloku silnika
- zastosować gotowy płyn czy koncentrat
- ile płynu wchodzi w układ
pozdrawiam
SiMa - 23-10-2011, 21:08
stanleyr napisał/a: | - ile płynu wchodzi w układ |
Wg instrukcji:
"Ilość płynu chłodzącego = 6,3 litra. Płyn wysokiej jakości z zawartością glikolu etylenowego (z uwzględnieniem 0,65 l pojemności zbiornika wyrównawczego).
O reszcie niech wypowiedzą się inni, tudzież poprawią to co napisałem
emkawu - 15-11-2011, 18:03
Co prawda mam DIDa ale podepnę się pod temat.
W serwisówce jest instrukcja wymiany płynu chłodzącego: rozdział 14 "ENGINE COOLING" - temat "On wehicle service" (str. 14.9). Na rysunkach podane są miejsca gdzie jest korek spustowy w bloku silnika, do puszczenia z niego płynu. Dotyczy ona jednak tylko silników GDI i MPI.
Jak wspomniałem mam DIDa, przeszukałem dość dokładnie serwisówkę i nie znalazłem ani osobnej instrukcji wymiany płynu ani miejsca gdzie w bloku silnika jest korek do spuszczania płynu (szukałem nawet w innych rozdziałach o silniku). Wczoraj zabrałem się do roboty z kolegą, też mitsumaniakiem i nie udało nam się znaleźć tego korka. Udało nam się podmienić tylko około 4 litrów płynu, bo reszta pewnie została w bloku. I tu mam pytanie: czy i gdzie można znaleźć ten nieszczęsny korek??? Może bardziej doświadczeni koledzy pomogą
SiMa - 15-11-2011, 20:40
Tam w instrukcji jest także silnik F9Q1 - czyli właśnie DI-D.
Na stronie 14-10 (RADIATOR F9Q1) jest na schemacie cyferka 1 oznaczająca Drain plug, czyli korek spustowy
Mam nadzieję, że to oto chodziło
Pozdrawiam
emkawu - 17-11-2011, 14:37
SiMa, ten korek, czyli dokładnie korek do spuszczania płynu z chłodnicy to znalazłem właśnie w serwisówce (mimo wszystko dzięki). Chodziło mi o korek w BLOKU SILNIKA, czy w DIDach on w ogóle jest, a jeśli tak to gdzie???
Lukaso - 06-12-2011, 15:41
emkawu napisał/a: | SiMa, ten korek, czyli dokładnie korek do spuszczania płynu z chłodnicy to znalazłem właśnie w serwisówce (mimo wszystko dzięki). Chodziło mi o korek w BLOKU SILNIKA, czy w DIDach on w ogóle jest, a jeśli tak to gdzie??? |
Też chciałbym wiedzieć czy jest dodatkowy przy bloku czy wystarczy ten z lewej strony chłodnicy na dole. Generalnie zamierzam rozgrzać do maxa silnik i płyn wjechac do garażu odczekać z 15 min i zlewać na ciepło. Pytanie czy te 6L wyleci czy cześć i tak zostanie w bloku silnika ? Spreżarki powietrza nie mam niestety do przedmuchania.
futrzany - 06-12-2011, 20:14
Wyleci tak grawitacyjnie max 4-5litrów ,reszta pozostanie w silniku i nagrzewnicy, najlepiej w did zdjąć rurę wodną tą z dołu chłodnicy
[ Dodano: 06-12-2011, 20:19 ]
a dodam nie ma w bloku korka do spuszczania płynu tylko jest w chłodnicy na dole i jeszcze jedno w did są dwa zaworki do odpowietrzenia układu obydwa na rurkach ,pierwszy na rurce chłodnicy taki czerwony , a drugi taki sam na rurce od nagrzewnicy
|
|
|