Chcę kupić Carisme! - KOMPENDIUM Legendarna przepustnica-czy się je
Lemark - 24-10-2011, 21:13 Temat postu: KOMPENDIUM Legendarna przepustnica-czy się je Mam możliwość kupienia Carismy 1.8 Gdi za dosyć atrakcyjną cenę, auto jest w ogólnym stanie ok ale po diagnostyce wyszedł prawdopodobny sławetny problem z przepustnicą ( obroty na luzie 1200) i znajomy powiedział że przepustnica droga czyszczenie nic nie daje i w ogóle nie warto się w to specjalnie ładować bo problemy i wysokie spalanie. Ale przeglądając fora czytam że jednak ludzie żyją z tym problemem od czasu do czasu czyszcząc ją i "i ucząc komputer". Zatem jak duży i kosztowny to jest problem i czy jest naprawdę tak uciążliwy że dyskwalifikuję użyteczność auta?
rasiak1980 - 24-10-2011, 21:40
nie koniecznie musi to być przepustnica może to być tysiąc innych powodów a koszta związane z przepustnica wcale nie są takie wysokie jeśli nawet padnie można tanio z jakiegoś anglika znaleźć bądź zregenerować może wystarczy tylko przeczyścić i wyregulować u mnie nie notowałem żadnych problemów z przepustnica ale miałem wersje po liftowa z przepustnica bez linki
Lemark - 24-10-2011, 22:12
No właśnie ciekawi mnie też jak wyglądają ceny części używanych i z anglików? na forach ludzie piszą o używanych pompach wysokiego ciśnienia za 1500zł tymczasem na allegro takie pompy można znaleźć już za 500-800zł. BTW jak u was wyglądają te obroty na luzie? bo to że w tym modelu są ogólne problemy z obrotami to akurat wiem i jak kosztowo wychodza naprawy silnika GDI? czy są to setki złotych czy sprawy idą od razu w tysiacach jak coś padnie przykładowo ta pompa wysokiego ciśnienia? Znajomy ogólnie nastraszył mnie tym silnikiem GDI
Master - 25-10-2011, 00:21
Mnie już minęło 4 lata odkąd z takim silnikiem jeżdżę, przepustnice czyściłem raz profilaktycznie i co jak co ale silnik jako taki jest niezawodny nie mam żadnych problemów mimo 230tyś przebiegu.Pozdrawiam
plecho1 - 25-10-2011, 00:25
Wszystko zależy jaki trafi się egzemplarz. Dla mnie jedynym minusem jest praktycznie brak możliwości montażu lpg i dosyć wysokie spalanie w mieście, około 10l, bo na trasie można nawet zejść do 5l. Niechęć do tych silników wynika głównie z ich nieznajomości a jeśli poczyta się trochę forum to sytuacja zaczyna się powoli zmieniać. Ten silnik można praktycznie diagnozować i naprawiać samemu jak się ma garaż i odrobinę chęci. Kabel do diagnostyki tego silnika można kupić za około 50zł i na forum jest bardzo obszerny o tym temat. Części tak naprawdę nie są o wiele droższe, ja przez dwa lata wymieniłem świece, komplet rozrządu, sworznie wahacza i łączniki stabilizatora oraz oczywiście filtry i płyny. Jedynie rozrząd kosztował mnie około 600zł, świece około 200zł, sworznie po 60zł a łączniki po około 20zł ale kompletny rozrząd wymieniamy co 120tys km a sam pasek co 60. świece wytrzymują około 100tys więc części niby drogie ale rzadko się wymienia. Mimo że to tylko 1.8 ale jazda tym silnikiem sprawia przyjemność.
Lemark - 25-10-2011, 02:01
No właśnie jak wygląda znajomość tego silnika wśród mechaników? czy nie jest czasem tak że przykładowo jak z tą przepustnicą którą wystarczy wyczyścić i dostroić co jakiś a przeciętny mechanik za każdym razem próbuje wstawić nową tworząc niejako mit o szybko zużywającej się części i elemencie nie do naprawy? bo i takie doszły mnie głosy że to element "nie do naprawy"
plecho1 - 25-10-2011, 08:21
Nie wiem jak jest z awaryjnością przepustnicy na linkę ale jeśli chodzi o przepustnicę w Carismie II, to można ją naprawić w domowych warunkach odpowiednim klejem za około 50zł. Ja jeszcze nie miałem z nią żadnych problemów i jak pamiętam, przez około 2 lata mojej obecności na forum, takich przypadków nie było dużo. Profesjonalnie przepustnice naprawia forumowy specjalista Bartek. To forum jest kopalnią wiedzy na temat aut Mitsubishi i pozwala zaoszczędzić naprawdę wiele kasy. Ja się tym interesuję i bardzo dużo siedzę na forum, z czego żona jest trochę niezadowolona
Jeśli chodzi o pompę wysokiego ciśnienia to czasem wystarczy wymienić w niej tylko filtry lub nawet którąś z jej wersji da się naprawić poprzez wypolerowanie zaworków.
Więc to auto nie jest naprawdę takie problematyczne jak niektórzy twierdzą.
Lemark - 26-10-2011, 00:27
No więc od dziś jestem posiadaczem Carismy 1.8 Gdi. Okazało się że wysokie obroty spowodowane były odłączeniem od akumulatora i Komputer musiał się nauczyć i teraz obroty na jałowym są poniżej 800 bez falowania więc chyba w normie;) Ogólnie autko przyjemnie się prowadzi i narazie nie widzę by coś nieprzyjemnego miało się z nią dziać. Więc to choć to pierwszy dzień to jak dotychczas jestem zadowolony;)
Bartek - 26-10-2011, 10:01
Lemark napisał/a: | No właśnie jak wygląda znajomość tego silnika wśród mechaników? |
Do dziś wielu uważa, że to diesel
PS. W Wawce organizuję profesjonalny serwis GDi, więc nie będzie problemów z naprawami/czyszczeniami/regulacjami, które dotychczas tylko za grubę kasę w ASO
volve - 26-10-2011, 10:31
Bartek napisał/a: | PS. W Wawce organizuję profesjonalny serwis GDi, więc nie będzie problemów z naprawami/czyszczeniami/regulacjami, które dotychczas tylko za grubę kasę w ASO |
Super, szkoda tylko, że tak daleko Może zbudujesz od razu sieć serwisów i zahaczysz o Szczecin ?
Bartek - 26-10-2011, 11:29
volve, ze Szczecina bez urazy, wszędzie jest daleko , ale 450 km w jedną stronę kolega Zeb jechał do mnie z zepsutą przepustnicą, więc dla chcącego......
Lemark - 27-10-2011, 10:11
Wiem że pewnie jakbym przeszperał forum to bym znalazł...ale tak na szybko co lejecie w swoje GDI 95 czy 98?
Bartek - 27-10-2011, 10:14
Dobre 95 wystarczy
Vikthor - 27-10-2011, 10:33
Jezeli chodzi o skomplikowanie silnika gdi to dodam, ze to autko jest moim pierwszym, a caly rozrzad wraz z napinaczem, pompa wody, uszczelnieniami walkow itd. zrobilem sam, a rok temu jeszcze nie mialem nawet prawa jazdy i zadnego doswiadczenia z samochodami. Wystarczyl manual sciagniety z forum.
SHARK1979 - 31-10-2011, 19:07
Lemark napisał/a: | co lejecie w swoje GDI 95 czy 98? |
Od kiedy kupiłem tylko 98 myślę że spora część 95 ma z deczko mniej więc z 98 jest mocne 95
|
|
|