To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A] Buczenie silnika

eddisson - 25-10-2011, 11:52
Temat postu: [EA2A] Buczenie silnika
Witam,
Pojawił mi się problem akustyczny z silnikiem.
Auto to galant EA2A z silnikiem 4G63.
Buczenie pojawia się powyżej 3000 obrotów i wprawia całą budę w drgania.
Ton jest niski i słowne zilustrowanie to albo buuuu albo wuuuu :?

Sytuacja miała miejsce po płukance i wymianie oleju i przewietrzeniu silnika na autostradzie do oporu obrotomierza.

Proszę o pomoc w eliminacji tych drgań.

Bartek - 25-10-2011, 11:55

Zerwany pasek balansowy, lub źle ustawiony rozrząd podczas wymiany
eddisson - 25-10-2011, 11:57

Bartek napisał/a:
Zerwany pasek balansowy, lub źle ustawiony rozrząd podczas wymiany


Tego paska się właśnie obawiam...
Mam pytanie w związku z tym, czy jak nawet rzeskoczył to poprawić i jeździć czy nowy??

Bartek - 25-10-2011, 12:10

On się zrywa, nie przeskakuje

Nie jeździj tak, bo jak strzępy podejdą pod główny pas.........to silnik powie PAS ;)

m6riano - 25-10-2011, 15:57

U mnie sie zerwał i na szczęście sie nic nie stało i nawet nie było czuć drgań...ale jeśli u ciebie sie zerwał i czuć to lepiej jak najszybciej kup pasek(np., Mitsuboshi) i zmień.
eddisson - 26-10-2011, 09:04

Jakieś 4 kkm paki były wymieniane właśnie na mitsuboshi...
A nie jest on tani, taki kawałek recepturki a 90 PLN...

Bartek - 26-10-2011, 10:05

eddisson, a czy buczenie nie pojawiło się właśnie po tej wymianie?
eddisson - 26-10-2011, 13:47

Bartek napisał/a:
eddisson, a czy buczenie nie pojawiło się właśnie po tej wymianie?


Buczenie pojawiło się tuż po redukcji z 4 biegu na 3 bieg i gwałtownym wzroście obrotów.

Bartek - 26-10-2011, 14:03

A może pasek balansowy nie był wymieniony?
Niedokręcony napinacz paska balansowego też przychodzi mi do głowy ;)

eddisson - 26-10-2011, 15:53

Bartek napisał/a:
A może pasek balansowy nie był wymieniony?
Niedokręcony napinacz paska balansowego też przychodzi mi do głowy ;)


Pasek byl wymieniany wraz z napinaczem, a wszystko bylo wykonane zgodnie z Workschop Manualem

m6riano - 26-10-2011, 18:10

U mnie było podobnie po wymianie rozrządu wraz z paskiem balansowym...ale Piwor rozkręcił to jeszcze raz..balans nie był przestawiony ani nic..skręcił z powrotem i nagle wszystko oki..stąd pytanie czy to sie pojawiło zaraz po wymianie rozrządu(balansa)?
eddisson - 26-10-2011, 20:40

Jak wspominalem buczenie rezleglo sie po regukcji i naglym wskoczeniu na wysokie obroty.
W weekent zobacze co sie dzieje z rozrzadem.

polaff - 27-10-2011, 06:58

eddisson napisał/a:
naglym wskoczeniu na wysokie obroty

to suberuje, że mógł przeskoczyć, może za słabo naciągnięty jest...?

eddisson - 27-10-2011, 08:32

polaff napisał/a:
eddisson napisał/a:
naglym wskoczeniu na wysokie obroty

to suberuje, że mógł przeskoczyć, może za słabo naciągnięty jest...?


Workshop Manual sugeruje naciąg za pomocą palca...
Zobaczę czy przeskoczył ale dopiero w weekend, czas wcześniej nie pozwala :cry:

[ Dodano: 01-11-2011, 13:26 ]
Nie jest to wina paska.
Bynajmniej naciąg jest OK i wszystkie znaki sie zgadzają.

To cos innego tylko co??

[ Dodano: 01-11-2011, 14:59 ]
Czy moze to byc pompa oleju??
Ostatnio tez na zimnym silniku czasami pokazuje za niski poziom na kontrolce.

fj_mike - 02-11-2011, 22:32

eddisson napisał/a:
Ostatnio tez na zimnym silniku czasami pokazuje za niski poziom na kontrolce.

Czy masz na myśli pomarańczową kontrolkę?
Ściągnij pasek osprzętu i przygazuj na 3000 obrotów, sprawdź czy jest buczenie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group