[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A] Buczenie silnika
eddisson - 25-10-2011, 11:52 Temat postu: [EA2A] Buczenie silnika Witam,
Pojawił mi się problem akustyczny z silnikiem.
Auto to galant EA2A z silnikiem 4G63.
Buczenie pojawia się powyżej 3000 obrotów i wprawia całą budę w drgania.
Ton jest niski i słowne zilustrowanie to albo buuuu albo wuuuu
Sytuacja miała miejsce po płukance i wymianie oleju i przewietrzeniu silnika na autostradzie do oporu obrotomierza.
Proszę o pomoc w eliminacji tych drgań.
Bartek - 25-10-2011, 11:55
Zerwany pasek balansowy, lub źle ustawiony rozrząd podczas wymiany
eddisson - 25-10-2011, 11:57
Bartek napisał/a: | Zerwany pasek balansowy, lub źle ustawiony rozrząd podczas wymiany |
Tego paska się właśnie obawiam...
Mam pytanie w związku z tym, czy jak nawet rzeskoczył to poprawić i jeździć czy nowy??
Bartek - 25-10-2011, 12:10
On się zrywa, nie przeskakuje
Nie jeździj tak, bo jak strzępy podejdą pod główny pas.........to silnik powie PAS
m6riano - 25-10-2011, 15:57
U mnie sie zerwał i na szczęście sie nic nie stało i nawet nie było czuć drgań...ale jeśli u ciebie sie zerwał i czuć to lepiej jak najszybciej kup pasek(np., Mitsuboshi) i zmień.
eddisson - 26-10-2011, 09:04
Jakieś 4 kkm paki były wymieniane właśnie na mitsuboshi...
A nie jest on tani, taki kawałek recepturki a 90 PLN...
Bartek - 26-10-2011, 10:05
eddisson, a czy buczenie nie pojawiło się właśnie po tej wymianie?
eddisson - 26-10-2011, 13:47
Bartek napisał/a: | eddisson, a czy buczenie nie pojawiło się właśnie po tej wymianie? |
Buczenie pojawiło się tuż po redukcji z 4 biegu na 3 bieg i gwałtownym wzroście obrotów.
Bartek - 26-10-2011, 14:03
A może pasek balansowy nie był wymieniony?
Niedokręcony napinacz paska balansowego też przychodzi mi do głowy
eddisson - 26-10-2011, 15:53
Bartek napisał/a: | A może pasek balansowy nie był wymieniony?
Niedokręcony napinacz paska balansowego też przychodzi mi do głowy |
Pasek byl wymieniany wraz z napinaczem, a wszystko bylo wykonane zgodnie z Workschop Manualem
m6riano - 26-10-2011, 18:10
U mnie było podobnie po wymianie rozrządu wraz z paskiem balansowym...ale Piwor rozkręcił to jeszcze raz..balans nie był przestawiony ani nic..skręcił z powrotem i nagle wszystko oki..stąd pytanie czy to sie pojawiło zaraz po wymianie rozrządu(balansa)?
eddisson - 26-10-2011, 20:40
Jak wspominalem buczenie rezleglo sie po regukcji i naglym wskoczeniu na wysokie obroty.
W weekent zobacze co sie dzieje z rozrzadem.
polaff - 27-10-2011, 06:58
eddisson napisał/a: | naglym wskoczeniu na wysokie obroty |
to suberuje, że mógł przeskoczyć, może za słabo naciągnięty jest...?
eddisson - 27-10-2011, 08:32
polaff napisał/a: | eddisson napisał/a: | naglym wskoczeniu na wysokie obroty |
to suberuje, że mógł przeskoczyć, może za słabo naciągnięty jest...? |
Workshop Manual sugeruje naciąg za pomocą palca...
Zobaczę czy przeskoczył ale dopiero w weekend, czas wcześniej nie pozwala
[ Dodano: 01-11-2011, 13:26 ]
Nie jest to wina paska.
Bynajmniej naciąg jest OK i wszystkie znaki sie zgadzają.
To cos innego tylko co??
[ Dodano: 01-11-2011, 14:59 ]
Czy moze to byc pompa oleju??
Ostatnio tez na zimnym silniku czasami pokazuje za niski poziom na kontrolce.
fj_mike - 02-11-2011, 22:32
eddisson napisał/a: | Ostatnio tez na zimnym silniku czasami pokazuje za niski poziom na kontrolce. |
Czy masz na myśli pomarańczową kontrolkę?
Ściągnij pasek osprzętu i przygazuj na 3000 obrotów, sprawdź czy jest buczenie.
|
|
|