Space Star Techniczne - [MSS 1.6] Chceck Engine błąd P0135
RaVciO - 25-10-2011, 12:50 Temat postu: [MSS 1.6] Chceck Engine błąd P0135 Witam.
Od jakiegoś czasu na 2-3 dni zapala mi się kontrolka check engine. Po X odpaleniach gaśnie, ale po kilku kolejnych odpaleniach powraca. Udało mi się odczytać błąd, a następnie go skasować. Odpaliłem auto kilka razy i póki co błąd się nie pojawił, ale mam złe przeczucie, że jednak wróci.
Wyskoczył błąd P0135 O2 Sensor Heater Circuit. Z tego co poczytałem rozchodzi się o sondę lambda. W związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy ten błąd na 100% wskazuje na konieczność wymiany sondy lambda? Czy może się okazać jakaś pierdoła?
2. Czy w MSS 1.6 2003/2004 jest jedna sonda czy dwie? Jeśli dwie, to na którą z nich wskazuje ten błąd?
3. Jaki symbol czy numer katalogowy ma ta sonda?
4. Gdzie w aucie szukać tej sondy?
5. Czy przeciętny człowiek jest w stanie sam wymienić sondę lambda w MSS?
6. Czym tak na prawdę grozi użytkowanie auta z niesprawną sondą lambda? (podobno ewentualne większe zużycie paliwa, ale czy coś poza tym np. jakieś efekty uboczne dla silnika)
7. Znalazłem sondy uniwersalne firm Bosch, Marelli, Vernet, czy można zamontować uniwersalną, czy musi być specjalna do Space Stara?
drtymf - 25-10-2011, 15:07
Z tłumaczenia wychodzi mi że to nie tyle sonda sama w sobie co obwód podgrzewania sondy. Wygląda że sonda jest podgrzewana. O ile dobrze pamiętam to sonda do wymiany ale pewnie są tu lepiej wiedzący.
Ponieważ nie ma w błędzie nr sondy t pewnie jest jedna. Zazwyczaj jest wkręcona w wylot spalin albo w kolektorze albo gdzieś zaraz za nim. Wymienia się prosto - rozpinasz wtyczki , odkręcasz kluczem , zakręcasz nową , podłączasz.
stanleyr - 25-10-2011, 16:13
W 1.6 są dwie sondy. Pierwsza praktycznie na kolektorze wydechowym druga pod spodem auta chyba przed pierwszym tłumikiem. Jeżeli chodzi o tę pierszą to sam osobiście ją wymieniałem. Zamówiłęm zamiennik firmy BOSH za 250 zł bo oryginał w serwisie to wydatek ponad 1000 zł. Zamiennik nie ma wtyczki tylko kable i to o innych kolorach, ale spokojnie w instrukcji znajdziesz który kolor z którym połączyć skrętkami bo kabli nie wolno lutować. Skrętki są w zestawie. Po podłączeniu zdiołem klemę z aku żeby zresetować komputer i uruchomiłem silnik . Czek zgasł po paru sekundach i po dzień dzisiejszy jest wszystko OK. Myślę że z drugą sondą też nie było by problemu przy wymianie.
RaVciO - 25-10-2011, 16:51
stanleyr napisał/a: | W 1.6 są dwie sondy. Pierwsza praktycznie na kolektorze wydechowym druga pod spodem auta chyba przed pierwszym tłumikiem. Jeżeli chodzi o tę pierszą to sam osobiście ją wymieniałem. Zamówiłęm zamiennik firmy BOSH za 250 zł bo oryginał w serwisie to wydatek ponad 1000 zł. Zamiennik nie ma wtyczki tylko kable i to o innych kolorach, ale spokojnie w instrukcji znajdziesz który kolor z którym połączyć skrętkami bo kabli nie wolno lutować. Skrętki są w zestawie. Po podłączeniu zdiołem klemę z aku żeby zresetować komputer i uruchomiłem silnik . Czek zgasł po paru sekundach i po dzień dzisiejszy jest wszystko OK. Myślę że z drugą sondą też nie było by problemu przy wymianie. |
Na którą sondę wskazuje ten błąd? Mógłbyś zrobić fotkę z pod maski i wskazać mi sondę?
Dowiadywałem się o sondy i Bosch około 200zł a inne koło 120zł. Muszę tylko wiedzieć której potrzebuję.
Kamyk_TM - 25-10-2011, 17:57
Według listy błędów OBDII dla Mitsubishi, chodzi o pierwszą sondę (Sensor 1)
Jak koledzy już wcześniej pisali, pierwsza sonda lambda znajduje się na kolektorze wydechowym i jest widoczna zaraz po otwarciu maski.
http://www.fotosik.pl/pok...20ce8b2ae3.html
RaVciO - 25-10-2011, 18:03
Czy jeśli w sklepie powiem, że chodzi o pierwszą sondę, to sprzedawca będzie wiedział o co kaman, czy potrzebuję podać jakiś numer katalogowy?
Czy to jest sonda lamda?
Kamyk_TM - 25-10-2011, 18:36
Tak, ten element pod wężem chłodnicy to sonda lambda.
Zawsze można sondę wykręcić i pokazać w sklepie
Generalnie na stronie http://www.japancars.ru/ znajdziesz wiele pożytecznych informacji odnośnie części do miśka.
Nie wiem tylko czy oznaczenia tam stosowane są zgodne z katalogiem części Mitsubishi, niemniej jednak na tej stronie podany jest nr MR507846
stanleyr - 25-10-2011, 19:47
W moim przypadku sondę zamówiłem w serwisie tylko tak jak pisalem wcześniej zamiennik. Przekazałem dla pani zamawiającej że chodzi mi o pierwszą sondę i to wsystko.
RaVciO - 25-10-2011, 20:50
Jeśli sonda jest niesprawna, to czy mogę ją wykręcić i jeździć bez niej dopóki nie kupie nowej; robi to jakąś różnicę?
futrzany - 25-10-2011, 21:30
po pierwsze będziesz potrzebował "przeciętego "klucza do jej wykręcenia
a po drugie jazda bez sondy grozi rozerwaniem głowicy silnika, więc nie polecam
[ Dodano: 25-10-2011, 21:31 ]
a zapomniałem uniwersalna sonda 4 przewodowa
RaVciO - 25-10-2011, 21:35
Jaki rozmiar klucza (widzę że na allegro są zazwyczaj 22)?
Który lepszy do MSSa 1.6?
ten: http://allegro.pl/klucz-d...1847102998.html
czy ten: http://allegro.pl/klucz-d...1872066572.html
futrzany - 27-10-2011, 19:44
ja używam tego drugiego -czarnego jest ok
RaVciO - 27-10-2011, 21:43
Czy sondę trzeba przykręcać kluczem dynamometrycznym, czy wystarczy trochę wyczucia w rękach jak np. przy świecach.
[ Dodano: 01-11-2011, 21:23 ]
Przy okazji uzupełniania płynu do spryskiwaczy wpadłem jeszcze na jeden pomysł - odłączyłem sondę i podłączyłem ponownie. Check przestał świecić, ale po 3 dniach powrócił
[ Dodano: 03-11-2011, 17:19 ]
Dzisiaj znowu Check zniknął. Czy psiknięcie WD do wtyczki może czemuś zaszkodzić? Może tylko ta moja sonda czasem nie styka we wtyczce?
djsmile - 13-11-2011, 15:28
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem forum, Mitsu kupiłem jakieś tydzień temu. MSS 1,3 Po zakupie auta gdy wracałem do domu dałem gaz do dechy (poleciał ok 170km/h), później podczas normalnej jazdy zapaliła słynna kontrolka check engine. Po podłączeniu pod komputer mechanik stwierdził że to katalizator i jeśli sama kontrolka nie zgaśnie to wtedy trzeba będzie wymieniać. Zauważyłem też że po wyjęciu świec widoczny jest olej, byc może to może być przyczyną zapalenie kontrolki?? W zasadzie nie wiem co robić bo z tego co tu czytam to check engine to częsty problem w MSS
RaVciO - 13-11-2011, 19:08
Jeśli rzeczywiście kod błędu wskazywał na katalizator, to jeśli błąd po kilku/kilkunastu odpaleniach auta nie zniknie, znaczy, że coś jednak z tym jest. U mnie ewidentnie błąd dotyczy sondy lambda.
|
|
|