[XX-92]Colt C50 i starsze - Tarcze na tyle
Mateusz071 - 31-10-2011, 10:31 Temat postu: Tarcze na tyle Witam!
Żeby z bębnów na tyle zrobić tarcze to muszę całą belkę od Gti szukać?
Pozdrawiam!
Xsystoff - 31-10-2011, 23:30
Tak, tylko pytania po co Ci tarcze z tylu?
Bazz - 01-11-2011, 00:34
Nie do końca, starczą same czopy, są odkręcane od belki i pasują... ale całą belkę jest łatwiej znaleźć (lancer C66A z tyłem na tarczach, a i wysyp na fragmenty jest...)
Mateusz071 - 01-11-2011, 17:48
żeby hamować?
Xsystoff - 01-11-2011, 20:09
Masz auto do rajdow, a na bebnie duzo latwiej zrobic porzadny reczny. Nie mowiac, ze po wybebeszeniu samochodu tyl i tak nie hamuje prawie wcale (chyba ze bedziesz grzebac w korektorze), ale to bez sensu.
Mateusz071 - 02-11-2011, 19:05
1. Używam lewej nogi nie ręcznego (http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/left-foot-braking/)
2. reczny hydrauliczny?
3. Wywarzam auto? Akumulator, płyn do sprysk idą do tyłu plus 2 szt. zapasówek, klucz lewarek, trujkąt gaśnica, płyta pod zbiornik paliwa itd....
4. oczywiście że w rajdówkach masz inny korektor
5. Bębny się źle chłodzą przez co po jakimś czasie tracą na mocy i są mniej skuteczne i bardziej awaryjne (samoregulator)
[ Dodano: 02-11-2011, 19:09 ]
Acha.
Naprawde masz wsadzone 2.0 ? ja chyba po przyszłym sezonie swapa zrobie.
Jaki masz zawias? Ja mam zamiar k sporta wsadzić a tarcze juz mam Traox .
Xsystoff - 03-11-2011, 11:25
Mateusz071 napisał/a: | 1. Używam lewej nogi nie ręcznego (http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/left-foot-braking/) |
Nie musisz mi tlumaczyc co to lewa noga, bo to podstawy Jednak reczny na ciasne nawroty jest niezastapiony, lewa tego nie zrobisz.
Mateusz071 napisał/a: |
2. reczny hydrauliczny? |
Trzeba sprawdzic homologacje ale na 99.99% C53 i C58 nie mialy recznego hydraulicznego, nie mowiac juz o C52 czy C51 Tak wiec ten punkt odpada, bo Cie uwala na kazdym BK.
Mateusz071 napisał/a: |
3. Wywarzam auto? Akumulator, płyn do sprysk idą do tyłu plus 2 szt. zapasówek, klucz lewarek, trujkąt gaśnica, płyta pod zbiornik paliwa itd.... |
I tak bedziesz mial daleko do 50/50, nie mowiac ze przy hamowaniu i tak tyl jest odciazany. Ja tez mam aku z tylu, zapas, gasnice itp. a mimo wszystko po wywaleniu klamotow jak kanapy, wygluszenia itp. trzeba bylo tyl obnizyc o 40mm zeby stal prosto, tak poszedl skubany w gore.
Mateusz071 napisał/a: |
5. Bębny się źle chłodzą przez co po jakimś czasie tracą na mocy i są mniej skuteczne i bardziej awaryjne (samoregulator)
|
Bebny sa odporniejsze na przegrzanie od tarcz, nie mowiac ze 20 letnie zaciski, tloczki itp. trzeba bedzie remontowac. Przerabialem temat tarcz z tylu w Swifcie GTi, problem z czesciami, skutecznosc slaba i tesknilem do bebna w zwyklym Swifcie.
Mateusz071 napisał/a: |
Naprawde masz wsadzone 2.0 ? ja chyba po przyszłym sezonie swapa zrobie.
Jaki masz zawias? Ja mam zamiar k sporta wsadzić a tarcze juz mam Traox . |
Tak, mam tam obecnie 2.0 wsadzone. Przod dobita po szutrowym KJS seria, tyl ta technix. Bede szukal na wiosne dobrego zawiasu... sam sie zastanawiam bo do C50 malo gratow jest :/
Mateusz071 - 03-11-2011, 12:15
A mnie polskie BK nie interesuje ;] Będę latał czeskie rajdy, które są dużo ciekawsze ( ja mam blizko....) Odnośnie bębnów to potrafie je zagotować no i ten samoregulator lub spać zamiast pracować no a na normalnych odcinkach nie kręciołach KJS mało jest miejsc gdzie łyche ciągniesz i bębny dostają. 50/50 to raczej nie będę miał ale 60.40 juz jest osiagalne i kto wie czy nie lepiej. Sama klatka Ci dupe dociąży. Zawias to masz do wyboru, wkłady KONI (tylko przód 500zł/szt) ze sprężynami H&R (przód i tył 1000zł) lub pełne gwinty K sport 3750zł. Tarcze latałem na speedmaxach i klockach ferrodo te lepsiejsze a teraz juz mam w domu Tar ox 1000zł za 2 tarcze i szukam jakiś klocków ale chyba skończy się też na ferrodo premium bo racing nie ma :/ Poliuretanów szukałem ale nie ma aczkolwiek jedna firma mi powiedziała ze może za jakiś czas beda mogli mi zrobić na zamowienie.
Xsystoff - 03-11-2011, 13:17
Eeeee to jak latasz czeskie rajdy to dawaj hydraulike i sie nie zastanawiaj Najlepiej jak dorwiesz belke kompletna z tarczami. Wyremontujesz je sobie do tego hydraulik i bedzie piekna lapa. Na KJS beben dobrze zrobiony wystarczy to prawda. Dobry zawias drogi, chociaz przy kosztach swapa az tak zle nie wyglada cena 3 tys zl. U mnie priorytet ma klatka, bo z 2.0 pod maska to juz jest szybkie auto. Probowales greenstuffow? Uzywalem w Swifcie, na zimno lipa ale tam gdzie zwykly klocek juz dymil tam greenstuff sie rozgrzewal nie wiem czy sa do Colta, ale w Swifcie bylem zadowolony. No i z tego co wiem od nastepnych wlascicieli to klocek przezyl 3 komplety tarcz Poliuretany na pewno ma ktoras firma (Olkusz???), bo na racingforum C50-tka hybryda (dol 2.4 gora 2.0) mial poli zalozone i robione w polskiej firmie.
Mateusz071 - 03-11-2011, 13:33
No własnie Olkusz nie ma... i nigdzie nie ma :/ do colta CA0 są ale tylko wkładki poli.....
Odnośnie zawiasu ksport to jak się cos wysypie to można dokupić sztuke i regenerować
"amortyzator ok 1000zł
regeneracja ok 250-400zł"
EBC nie robi dla Colta....
[ Dodano: 03-11-2011, 13:51 ]
o! pojawiły sie ebc DP21063
Xsystoff - 03-11-2011, 14:10
Przerzuc hamulce z GTi / Eclipsa, pasuja p&p. Roznice miedzy GTi i Eclipsem to tylko tarcza 5x114.3 (Eclipse) i 4x114.3 (Colt), reszta ta sama (klocki, zaciski, grubosc tarczy, wielkosc tarczy etc). Skoro hamulec dawal rade w 1300kg Ecli to da tez rade w 800kg Coltcie
|
|
|