To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Nietypowe zachowanie napędów

jawaldek - 31-10-2011, 13:39
Temat postu: Nietypowe zachowanie napędów
Sytuacja wyglądała tak-->> podjazd pod górę,trawa-włączam przedni napęd i...... nie działa tylny most bierze tylko przód :shock: Tylny ani drgnie a wcześniej przecież jechałem na tylnym napędzie i też pod górę. Czy ktoś się z czymś takim spotkał ?? Co się mogło stać ??
Kontrolki świeciły się wszystkie ale wiadomo kontrolki mogą żyć swoim życiem. Górka nie była wcale ostra/stroma ale musieliśmy zmienić trasę. Dziś normalnie jechałem na jedną oś (tylną) przodu nie załączałem bo i tak na czarnym nie było by widać który napęd działa. Amba, ruski cyrk :rolleyes:
Mam filmik z tego podjazdu ale zbytnio nie widać co robią tylne koła->> jak zgram dołączę.

diWhizZ - 31-10-2011, 16:09

Takie rzeczy to tylko w Erze.
Waldku, dobrze pamiętam, że masz z tyłu pełną blokadę ARB czy tylko z przodu?
Sprawdzałeś na innych przełożeniach reduktora?

jawaldek - 31-10-2011, 19:20

diWhizZ napisał/a:
że masz z tyłu pełną blokadę ARB
tak
diWhizZ napisał/a:
czy tylko z przodu?
zbyt droga zabawka :mrgreen:
diWhizZ napisał/a:
Sprawdzałeś na innych przełożeniach reduktora?
:mrgreen: :mrgreen: tak

Oto i film. http://www.youtube.com/watch?v=T6Oxu_8-eFE Ciężko jest zobaczyć ale od 30 sek zwrócicie uwagę na tylne koła->> obracają się tocząc. A 36 sek na przednie koło. Robi tylko przód prawy-->> namacalnie było to widać pod czas mycia samochodu->> najwięcej błota a w zasadzie tylko po prawej stronie błotnika przedniego.

Była przekładka z anglika->> czy to możliwe :rolleyes: aby było coś odwrotnie :rolleyes: :shock:

lukas 78 - 31-10-2011, 20:04

poczytaj sobie tutaj
cos może z wiskozą się stało
http://www.forum4x4.pl/vi...%B3%C5%BCnicowy

rico.1 - 31-10-2011, 20:24

Jeśli dołączyłeś przód bez blokady centralnej to nie widzę w tym nic dziwnego, po prostu zadziałał centralny mechanizm różnicowy, tylko problem w tym, że chyba sprzęgło wiskotyczne na nim się kończy, bo ciągnie tylko 1 koło.
Normalnie powinno przenieść trochę obciążenia na któreś tylne, a tu nic.

jawaldek - 31-10-2011, 22:35

rico.1 napisał/a:
tylko problem w tym, że chyba sprzęgło wiskotyczne na nim się kończy, bo ciągnie tylko 1 koło.
Normalnie powinno przenieść trochę obciążenia na któreś tylne, a tu nic.
no właśnie i zastanawia mnie czy mogło to być (nie zadziałała wiskoza) powiązane ze wzrostem temperatury w skrzyni->> automatycznej skrzyni-->> temp 110 a było to wynikiem????? zablokowania wiatraka od klimy który dmuchał w drugą stronę czyli wiatraki się "znosiły"
po ostygnięciu->> temp 70 wszystko było potem OK.
lukas 78 napisał/a:
cos może z wiskozą się stało
http://www.forum4x4.pl/vi...%B3%C5%BCnicowy
no dzięki za link szczególnie że jest tam link do opisu działania szkoda tylko że do manualnej skrzyni.
Aby dostać się do tej wiskozy to ..... którędy droga.... wyjecie skrzyni czy "okienko" do podglądania"
rico.1, lukas 78 dzięki -->> pomagajka poleciała :)

Heilsberg - 01-11-2011, 00:14

Skrzynię trzeba zwalić. Ale sama wiskoza jest chyba nierozbieralna, trzeba by reduktor zmieniać, bo samego wisko raczej nie dostaniesz,chyba że ktoś ma reduktor kupiony dla łańcucha.
lukas 78 - 01-11-2011, 08:16

moim zdaniem może mieć związek z temperaturą oleju zostaw na razie jak jest sprawdź poziom oleju w skrzyni i reduktorze i napraw chłodzenie nie wiem jak działa dokładnie wisko w reduktorze bo go nie rozbierałem ale jeśli działa jak każde inne to w środku w nim jest olej i jego działanie ma duży związek z temperaturą ale to tylko taka moja dedukcja osobiście tego nie naprawiałem nigdy u siebie mam manual ale reduktory sa chyba takie same i w manualu i automacie :wink:
Heilsberg - 01-11-2011, 09:56

Reduktory są tak samo skonstruowane choć nie są identyczne. Dlatego dla pewności gdyby co to lepiej szukać takiego jak się miało (automat/manual) bo grom wie czy samo wisko tej takie samo czy nie (wałek na pewno ma inny wieloklin to może i wisko jest grubsze/cieńsze?)
Jak to wisko działa to trudno powiedzieć, pewnie mało kto wie.

jawaldek - 01-11-2011, 16:53

lukas 78 napisał/a:
moim zdaniem może mieć związek z temperaturą oleju zostaw na razie jak jest sprawdź poziom oleju w skrzyni i reduktorze
tak też zrobię->> drugi reduktor mam na składzie-->>> warto było jednak kupić całego anglika.
Heilsberg napisał/a:
Jak to wisko działa to trudno powiedzieć
jak okaże się że zmiana będzie konieczna to zobaczę jak toto w środku wygląda.
Jak na razie wszystko jest OK. Chyba będę musiał przejechać jeszcze raz tę samą trasę aby zobaczyć co i jak.

rico.1 - 01-11-2011, 21:33

Jak po schłodzeniu mu przeszło to wskazuje na kiepski olej w reduktorze, nie ma już swojej lepkości (może woda?) proponuję zatem najpierw jego wymianę. A jeśli to nie pomoże to dopiero zamiana :p
lukas 78 - 02-11-2011, 08:41

tak jak pisze rico zajrzyj do reduktora z tego co pamietam GL4 75w90
Heilsberg - 02-11-2011, 09:02

Ale przecież wisko jest nierozbieralne i z olejem w reduktorze tyle ma wspólnego, że w nim pływa. Jeśli jest padnięte to wymiana oleju nic nie zmieni.
rico.1 - 02-11-2011, 12:12

Heilsberg napisał/a:
z olejem w reduktorze tyle ma wspólnego, że w nim pływa
i o to chodzi, bo działa właśnie za pomocą oleju
No chyba że jego tarczki są już konkretnie zużyte, to nawet wymiana oleju już nie pomoże

Heilsberg - 02-11-2011, 16:16

Działa za pomocą oleju ale nie tego z reduktora. Wisko w SS jest zamkniętą puszką z olejem jakimś tam (pewnie raczej takim do LSD bardziej) i tarczki czy co tam jest w środku nie mają kontaktu z olejem z reduktora. Dlatego wymiana oleju w reduktorze niewiele pomoże. Osobiście nie rozbierałem ale taką wiedzę od ludzi, którzy rozbierali zgromadziłem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group