To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant 2,5 V6 Elegance Nardi Torino by Zolar

Zolar - 02-11-2011, 23:21
Temat postu: Galant 2,5 V6 Elegance Nardi Torino by Zolar
Po roku użytkowania postanowiłem zamieścić kilka fotek mojego Galanta. Kupiłem go w listopadzie 2010r. z przebiegiem 70200 km. Sam go znalazłem na Autoscout.de i po ostrych negocjacjach wyciągnąłem go od Niemca 8)

Jest to wersja Elegance Nardi Torino z beżową tapicerką. Silnik 2,5 V6 o mocy 163 KM. W wyposażeniu jest ponadto: szyberdach, automatyczna skrzynia Invecs II, podgrzewane i elektrycznie ustawiane fotele, tempomat, radio ze zmieniarką, zegary HC. Wyprodukowany został w grudniu 1999 r., ale pierwszą rejestrację w Niemczech przeszedł w lipcu 2000 r. Także jest to już egzemplarz poliftowy.

Wiele osób z forum poddawało w wątpliwość autentyczność przebiegu, ale opinie kilku naocznych świadków i mechaników oraz książka serwisowa utwierdziły mnie w przekonaniu, że jest on prawdziwy. Skórzany fotel był właściwie nienaruszony. Przez rok użytkowania go moim tyłkiem (w jeans'ach z metalowym suwakiem na kieszeniach) bardziej go zniszczyłem niż poprzedni właściciel przez prawie 10 lat. Ponadto samochód ma ważny niemiecki przegląd do lutego 2012 ! Chyba o czymś to świadczy? Przebieg 70 tys. po niemieckich drogach i na niemieckiej benzynie to tak jak 10 tys. po polskich wertepach, na polskiej benzynie z dodatkami uszlachetniającymi (czyt. wodą z domieszką benzyny).

Na jednym ze zdjęć widoczny jest przebieg w dniu zakupu. Właściciel co prawda umył silnik do sprzedaży, ale i tak wrażenie robił brak rdzy i innych nalotów na metalowych elementach pod maską. Tylne nadkola do dziś nie posiadają ognisk korozji. Zresztą cały spód jest zabezpieczony jakimś siuwaksem antykorozyjnym.

Niestety mały przebieg pociągnął za sobą konieczność dokonania wszystkich napraw eksploatacyjnych :-X Na mnie spadła wymiana:

- kompletnego rozrządu (Sun, Mitsuboshi, Koyo)
- oleju w skrzyni AT (Castrol Transmax Z)
- klocki (Ferodo Premier)
- świece (Denso Iridium VK22)
- klimatyzacja (odgrzybianie, napełnianie)
- filtry itd.

Do tego doszedł koszt sekwencyjnej instalacji LPG (Stag 300 plus, reduktor Zavoli S, wtryskiwacze Reg)

Obecnie samochód ma przejechane 92 tys. kilometrów. Sprawuje się znakomicie poza koniecznością wymiany przedniego lewego łożyska. Trudno jednak ocenić czy był to efekt zużycia materiału czy może dziura, którą zaliczyłem podczas wiosennych roztopów (w tym miejscu podziękowania dla Sz. P. HGW :butthead: za konieczność prostowania felgi i bąbel na oponie).

Zdjęcia Galanta

SPIDER-ek - 02-11-2011, 23:38

Gratulacje i szerokości życzę.

Co do przebiegu, to :mrgreen: moge powiedzieć. Mój mając 180tyś, też wyglądał/wygląda pod maską idealnie. Więc to nie oznacza nic. A handlarze już takie rzeczy potrafią, łącznie z myciem wnętrza myjką ciśnieniową :twisted:

Trzymajmy się że to przebieg orgi:) dla lepszego samopoczucia, nawet gdyby coś było kombinowane.

Pozdro

p.s w 2,5v6 na osprzęcie są Mitsuboshi, na rozrzadzie albo Mitsubishi albo zamienniki.

Zolar - 03-11-2011, 00:53

Oczywiście wiedziałem, że zaraz znajdzie się "szpec" od oryginalnych przebiegów i tureckich handlarzy żywym towarem, ale jakoś trudno mi sobie wyobrazić podrobienie książki serwisowej ze stemplami (potwierdzona w tej samej miejscowości), niemieckiego przeglądu technicznego (z wpisanym przebiegiem podczas ostatniego badania). Nie wspominając już o tym, że transakcji dokonywałem w domu klienta popijając herbatkę :drinkers: a nie w jakimś dziadowskim autokomisie prowadzonym przez kebaba. Właściciel musiałby być skończonym kretynem, żeby walić licznik mając świadomość, że przyszły klient zna adres jego zamieszkania :snipe: .
bbandi - 03-11-2011, 01:32

Bardzo ładny Gal, gratulacje - wnętrze powala :D
m6riano - 03-11-2011, 05:24

Zolar napisał/a:
podziękowania dla Sz. P. HGW :butthead: za konieczność prostowania felgi

Nie ty pierwszy i nie ostatni rzucałeś na nią niecenzuralne wyrazy na k..;-)
ja to przerabiałem jakoś niedawno..;-)
ps. jak będziesz chciał KOYO w dobrej cenie to daj znać

Tomek - 03-11-2011, 07:30

Zolar napisał/a:
- kompletnego rozrządu (Mitsuboshi, Koyo)


co z mitsuboshi masz w układzie rozrządu??

Hugo - 03-11-2011, 08:27

Nie chcę się czepiać przebiegu, ale jeśli przy tak niskim musiałeś wymieniać łożysko koła to chyba Galant ma najsłabsze łożyska kół ze wszystkich samochodów na świecie. Nawet w maluchu wymieniałem po 100 000 km. Poza tym wnętrze masz naprawdę boskie! Ja poprawcowałbym tylko nad wygladem zewnętrznym.
Tomek - 03-11-2011, 08:33

Hugo napisał/a:
Nie chcę się czepiać przebiegu, ale jeśli przy tak niskim musiałeś wymieniać łożysko koła to chyba Galant ma najsłabsze łożyska kół ze wszystkich samochodów na świecie. Nawet w maluchu wymieniałem po 100 000 km. Poza tym wnętrze masz naprawdę boskie! Ja poprawcowałbym tylko nad wygladem zewnętrznym.


doczytaj, o prawdopodobnych przyczynach wymiany

auto super, zwłaszcza w środku
z zewnątrz jak to polift, mi osobiście nie pasuje ten kolor, cięzko go Avance'ować, nie będzie wyglądać

SPIDER-ek - 03-11-2011, 09:47

Zolar napisał/a:
Oczywiście wiedziałem, że zaraz znajdzie się "szpec" od oryginalnych przebiegów i tureckich handlarzy żywym towarem.


Źle analuzujesz wpisy na forum:)
Oj przecież ja nie kwestionuje twojego przebiegu, tylko powiedziałem że w obecnym czasie robi się takie machlojki że samochód czyściutki z niskim przebiegiem niekoniecznie musi oznaczać że miał przelatane to co podaje książka, bo książki są idealnie podrabiane.

A przebiegu tylko pogratulować. Wnętrze też mi się podoba, ja właśnie na takie wnętrze polowałem, ale mało takich jest do sprzedaży.

SPIDER-ek - 03-11-2011, 09:50

tomek84 napisał/a:
Zolar napisał/a:
- kompletnego rozrządu (Mitsuboshi, Koyo)

co z mitsuboshi masz w układzie rozrządu??


Pewnie paski klimy i alternatora. Ja tak miałem u siebie, a rozrządzie był Mitsubishi.

Czytając forum, były już o tym dyskusje że w 2,5v6 na rozrządzie nie było Mitsuboshi

Zolar - 03-11-2011, 11:05

Faktycznie, w rozrządzie był pasek Sun, a Mitsuboshi to chyba pasek od klimatyzacji i uszczelniacze. Do tego pompa Aisin.

Co do koloru i wyglądu zewnętrznego: uznałem że bardziej zależy mi na wnętrzu. Częściej będę patrzył na niego od środka więc chciałem żeby było idealne, w kolorze beżowym i z kierownicą NT. Szukałem go dobre 2-3 miesiące i wiem, że jest cholernie ciężko znaleźć egzemplarz z takim wnętrzem w innym kolorze nadwozia. Zresztą nie jestem babą żeby wybierać samochód ze względu na kolor. Tym niemniej pierwszą reakcją mojej dziewczyny po zakupie samochodu było: "Kolor ładny" :)

Zamierzam jednak coś w nim pozmieniać. Za jakiś czas postawie go na 16' lub 17' ze Sport Edition. Zapoluję też na lotkę, zderzaki i progi z SE lub Avance'a. Planuję również trochę go utwardzić i nieco obniżyć.

SPIDER-ek - 03-11-2011, 13:26

Zolar napisał/a:
Zamierzam jednak coś w nim pozmieniać.


Zmieniaj, zmieniaj, tylko nie przesadź. Bo na rynku samochodowym jest tak dużo wiejskiego tuningu że głowa mała. O estetykę trzeba dbać, a szczególnie w galantach.

yaro1976 - 03-11-2011, 14:53

Zolar napisał/a:
...lub 17' ze Sport Edition. ...


pomyśl dobrze 2 razy, bo:
1. gną się szybciej niz Mój po...
2. domyć je pomiedzy żebrami inaczej niż ręcznie jest wręcz niemożliwe, już nie wspominam o czasie

pomysl nad jakimiś 5-cio ramiennymi, tak aby odsłonić zaciski

Hugo - 03-11-2011, 17:22

tomek84 napisał/a:
doczytaj, o prawdopodobnych przyczynach wymiany
Doczytałem... Co to za auto, w którym po zaliczeniu dziury w drodze pada łożysko. Znów przytoczę prawdziwe auto dla porównania jakim jest Mazda, zaliczyłem nią więcej dziur niż Galantem i w ogóle nie było tematu łożysk w kołach. Są wieczne.
Rebelias - 03-11-2011, 17:28

Wow :shock: Gratulejszon takiego egzemplarza sam od 2 miesięcy szukam w niemczech i szwajcari Galanta z takim wnętrzem i jeszcze w Tiptronicu ale jeszcze nic sie nie trafiło
tomek84 napisał/a:
mi osobiście nie pasuje ten kolor
wszystko da się przemalować:)

Piękny samochód dbaj o niego :twisted: Życzę szerokości na drodze i bezawaryjności...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group