To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Problem Galant zjada opony na tylnej osi.

Iroslav - 03-11-2011, 11:50
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Problem Galant zjada opony na tylnej osi.
Mianowicie problem jest taki. Wracajac z pracy zlapalem "kapcia" po wymianie kola okazalo sie ze opona jest "zjedzona" od wewnetrzej stony az druty wystaja :shock: sprawdzialem w drugim kole to samo i tutaj pojawia sie moje pytanie dlaczego tak sie dzieje ?

1) czy w galancie na tylnej osi ustawia sie geometrie kół
2) czy to moze byc wina amortyzatorow (jak tak to jakie proponujecie na wymiane)
3) nie wiem ?

GAL - 03-11-2011, 13:26

Zacznij od przeglądu całego tylnego zawieszenia -
1. czy są luzy na wahaczach
2. tak jak piszesz czy amorki są sprawne
Nie słyszałeś stuków w tylnym zawieszeniu?
Może coś już jest zużyte i dlatego przestawiła się geometria - tu mogą być zużyte dolne wahacze skośne

Tomek - 03-11-2011, 13:34

przeciązałeś go??
napisz czy masz kombi czy sedana, wiec czy NIVO, czy normalne amorki?

Iroslav napisał/a:
1) czy w galancie na tylnej osi ustawia sie geometrie kół


geometrię tak (jesli odkrecisz śruby mimośrodowe)

kąt pochylenia koła nie (chyba, że przez zastosowanie podkładek)

generalnie twój problem, to kąt pochylenia koła, pytanie tylko czy zawsze tak masz, czy go przeciążyłeś, jak ja kiedyś

sampler - 03-11-2011, 14:33

z tylu mozna regulowac cala geometrie.
Zbieznosc sruba mimosrodowa a pochylenie kola podkladkami pod wahaczem gornym.

Iroslav - 03-11-2011, 14:39

Mam sedana wiec chyba zwykle amorki. Nic tak nie kąbinowalem poprostu zjada opone teraz jak tak patrze to i rzeczywiscie kolo jest lekko przekrzywione w pionie da sie samemu cos na to zaradzic ? czy to juz wyzsza szkola jazdy ?


zauwazylem tez ze amortyzator z jednej strony sie juz lekko "poci" ale zeby oby dwie strony mialy ten sam problem ?

Krzysek - 03-11-2011, 15:06

Może wina leżeć też w sprężynach, jak koło chowa Ci się w nadkolu to na pewno będzie na minusie i wtedy "zjada" wewnętrzny rant opony.

Moim zdaniem musisz najpierw sprawdzić czy masz jakiekolwiek luzy w zawieszeniu (jeżeli są należy je zlikwidować-np. wybite tulejki), następnie organoleptycznie zobacz czy koło nie chowa się w nadkole - ( słabe sprężyny , chyba ,że masz jakieś sportowe zawieszenie). Co do amorów to najlepiej udać się na stację diagnostyczną, tam na przyrządzie sprawdzą, nowy amor to tak 80parę procent :) . Jeżeli już będziesz miał wszystko powyższe sprawdzone , ewentualnie wymienione jedziesz na ustawienie geometrii auta, koszt około 150zł :) .

Hugo - 03-11-2011, 16:55

W każdym EA reguluje się geometrię tylnego zawieszenia, jeśli śruby są zapieczone to się je odcina i mintuje nowe tuleje wraz z nowymi śrubami. Do sprawdzenia wszystkie tuleje z tyłu.
sampler - 03-11-2011, 20:38

Iroslav napisał/a:
Mam sedana wiec chyba zwykle amorki. Nic tak nie kąbinowalem poprostu zjada opone teraz jak tak patrze to i rzeczywiscie kolo jest lekko przekrzywione w pionie da sie samemu cos na to zaradzic ? czy to juz wyzsza szkola jazdy ?


zauwazylem tez ze amortyzator z jednej strony sie juz lekko "poci" ale zeby oby dwie strony mialy ten sam problem ?


Jezeli kolo jest pochylone w pionie to masz do regulacji kat pochylenia kola. Pojedz do warsztatu gdzie robia geometrie i mierzą kąty pionowe. Niech ustawią je we właściwym zakresie - robi sie to podkladkami pod mocowanie wahacza górnego. Sruby mimosrodowe możesz nawet nie musiec ruszac bo moze zbieznosc bedziesz mial ok.

sveno - 05-11-2011, 10:55

ZBIEŻNOŚĆ!!! ale zanim to zrobisz musisz pozbyć się wszystkich luzów w zawieszeniu i to z tyłu i z przodu, czyli do sprawdzenia wszystkie wahacze, sworznie, łączniki, drążki, łożyska. Niestety może okazać się, że będziesz musiał ciąć śruby mimośrodowe :( mało kto chce się tego podjąć i nie jest to tania impreza bo taka pierdółka kosztuje 70zł/szt plus do tego nowe tuleje ok 50zł/szt, kolejne "niestety" to fakt iż producent nie przewidział regulacji geometrii czyli m.in. kąta PK, ale da się to zrobić tak jak ktoś to już tu napisał, poprzez podkładki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group