To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Nowe koła i problem

tomusn - 06-09-2005, 07:32
Temat postu: Nowe koła i problem
Zmieniłem koła w Colcie. Miałem felgi "coltowe" 13x5 i oponki 175/70R13, a włożyłem "galantowe" 14x5,5 z oponami 175/70R14. Pojechałem też na geometrię, która jak się okazało była kompletnie do bani. I tu problem, po skręceniu na maxa, kierownica bardzo ciężko wraca do pozycji na wprost, normalnie trzeba odkręcić. Sprawdzałem na parkingu czu nie obciera, ale nie. W pozycji 'maksymalny skręt' ma około 1,5 - 2 cm do nadkola. Sprawdzałem na www.opony.com.pl i wyszło, że mam cal na średnicy więcej - 2,54 cm. Ale nie obciera!
Dlaczego tak ciężko odkręca? Od czego to zależy?

luk_szc - 06-09-2005, 10:03

A czy kręci ciężko po czy przed ustawieniem geometrii ?
Anonymous - 06-09-2005, 11:39

dziwne ,poniewaz kąt wyprzedzenia tzw. sworznia zwrotnicy nie zmienia sie . jak bede mial chwile czasu i przyjdzie mi cos madrego do glowy to odpisze
tomusn - 06-09-2005, 11:48

Po ustawieniu geometrii kręci się ciężej, może ma to związek z innym rozmiarem kół. Generalnie kierownicą "skręca" się podobnie, ale jakby trudniej "odkręca", (jakby nie chciała sama wrócić ). Działa tak źle tylko na parkingu podczas wyjeżdżania, bez dodawania gazu (AT) potem raczej norma, ale może coś jest nie tak.
luk_szc - 06-09-2005, 11:54

Wypadałoby zmienić na poprzednie kółka ( o ile to możliwe ) i sprawdzić czy to wina rozmiaru czy też po geometrii coś za mocno nie skręcili .
Kofi - 06-09-2005, 12:18

Na odkrecanie kierwnicy ma wplyw zbierzność. Mysle ze kola mozna wykluczyc, bo szerokosc jest taka sama. Z powodu powiekszonej srednicy bedzie ci tylko oszukiwac licznyk. Ale jesli masz jeszcze stare kółka to z ciekawosci je załóż i porównaj.
tomusn - 06-09-2005, 12:45

Ale jeżeli miałem złą zbieżość, a zakładam, że teraz mam dobrą (60zł), to może tylko moje subiektywne odczucie. Pomyślę i może zrobię jak radzicie, stare kółka leżą w garażu.
ROMEL - 06-09-2005, 13:41

KOFII...
- nie zbierznośc bezpośrednio odpowiada za powrót kierownicy - zbierzność ma za zadanie skasować możliwe luzy w układzie kierowniczym przy jeździe na wprost - odpowiednio delikatenie wszystko "naszpanować" i prowadzić autko prostą linią :lol:

Za to że kierownica nam sama sie "wyrywa" do jazdy na wprost - bezpośrednio odpowiada kąt wyprzedzenia zwrotnicy oraz na drugim miejscu kąt pochylenia koła....

Jężeli chodzi o twoją przypadłośc z tym ciężkim wracaniem kierownicy na toczącym sie autku - w 90% czepiłbym sie geometri ale.... zaznaczam... musiałbym sie sam przejechac i to "poczuć"...

Pozdrowiam

tomusn - 07-09-2005, 00:24

No pojechałem się czepiać, i mówie jakie mam odczucia, że było inaczej a jest inaczej. Szef wezwał tego co mi robił i przepytał i wyszło ze zrobił dobrze. Szef się ze mna przejechał (mówił że miał Colta - amerikana) i nic nie stwierdził. Po przyjeździe zaczęli szukać i wtedy zapragnąłem już sobie iść, bo najlepiej żebym zmienił cały układ kier. i przednie zawieszenie :) Na razie zwalam to na wieksze opony i poprawioną geometrię - po prostu teraz jest dobrze - i tak ma być.

Aha, myslałem też że może płyn nie daje rady albo pompa,ale chyba są ok.
Przy większych prędkościach ierownica wraca dobrze, tylko na parkingu trzeba odkręcać jakby na siłę.
Dzięki za odpowiedzi, ale zostawię jak jest i się przyzwyczaję.

Generalnie na tych kołach 175/70R14 i po geometrii jeździ mi sie fajniej.

[ Dodano: Sro Wrz 07, 2005 3:26 pm ]
A aaa
A co polecacie na dojazdówkę, może byc ta co mam, ide zmierzyć i zaraz napiszę średnicę koła, bo chyba rozmiar felgi jest bez znaczenia...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group