To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - zacinajacy sie reczny

mikall0 - 04-11-2011, 12:39
Temat postu: zacinajacy sie reczny
WITAM

Od jakiegos czasu zacina mi sie reczny hamulec tzn. po zaciagnieciu i zwolnieniu hamulca dalej klocki sa zacisniete. Po ogladnieciu tego zauwazylem jakby ta sprezyna przy kole nie miala sily odciagnac tej linki no i jest tam tez troche juz duzo syfu. Czy pomoze cos rozkrecenie tego i wyczyszcenie i czy jak ten mechanizm do odciagania linki hamulca rozkrece to nic nie spierdziele i pozniej to skrece w prosty sposob?

plecho1 - 04-11-2011, 13:08

Jak zauważyłeś, problem tkwi w zacisku a dokładnie zaciera się ośka mechanizmu ręcznego. Kup uszczelniacze - zestaw naprawczy, wszystko rozkręć, wyczyść, nasmaruj odpowiednim smarem i powinno działać. Ja jak odkręcam przewód hamulcowy to mam przygotowaną odrazu śrubę o średnicy 10mm i długości około 2 - 3 cm z nakrętką. Po odkręceniu przewodu od cylinderka tą śróbę wraz z podkładkami uszczelniającymi przekładam przez przewód i dokręcam nakrętką, w taki sposób uszczelniam przewód aby płyn nie uciekł.
Hugo - 04-11-2011, 15:58

plecho1 napisał/a:
Ja jak odkręcam przewód hamulcowy to mam przygotowaną odrazu śrubę o średnicy 10mm i długości około 2 - 3 cm z nakrętką. Po odkręceniu przewodu od cylinderka tą śróbę wraz z podkładkami uszczelniającymi przekładam przez przewód i dokręcam nakrętką, w taki sposób uszczelniam przewód aby płyn nie uciekł.
A ja ostatnio przekładałem zaciski przednie i ścisnąłem jakieś 5 cm od zacisku przewód hamulcowy małym ściskiem stolarskim. Nawet kropla się nie uroniła z przewodu.
Taki o: http://allegro.pl/scisk-s...1861583688.html

plecho1 - 04-11-2011, 18:59

plecho1 napisał/a:
A ja ostatnio przekładałem zaciski przednie i ścisnąłem jakieś 5 cm od zacisku przewód hamulcowy małym ściskiem stolarskim. Nawet kropla się nie uroniła z przewodu.
Taki o: http://allegro.pl/scisk-s...1861583688.html

Pewnie że można i tak ale nie mam takiego ścisku a i szkoda mi tak ściskać przewody chociaż raczej nic im się nie stanie.

Anonymous - 04-11-2011, 19:44

Też miałem problem z zablokowanym ręcznym, pomogło rozruszanie ośki, po wcześniejszym nasączeniu WD-40 i zabezpieczenie smarem miedzianym.

Z tego co zauważyłem to aby uniknąć tego problemu trzeba przynajmniej raz na rok, najlepiej po okresie zimowym, oczyścić ośkę i zabezpieczyć smarem miedzianym, inaczej zalegające tam błoto z piachem prędzej czy później zrobi swoje...

koniu - 04-11-2011, 23:04

Czy słabo działający ręczny ze sporym luzem w tym sensie że wajchę można prawie pod sufit podciągnąć można jakoś szybko tanio usprawnić ? Jeszcze nie rozbierałem i nie wiem jak to wygląda, ale gdybym wiedział co zamówić to bym był juz przygotowany do zabiegu.
Anonymous - 05-11-2011, 17:45

U mnie też była luźna dźwignia, mogłem ją bez oporu podnieść do połowy zakresu... pomogło czyszczenie i smarowanie, tak jak napisałem wcześniej.

Jest to chyba najtańszy sposób na usunięcie tego problemu i dość często wystarczy, dlatego warto od tego zacząć. Jeżeli nie będzie poprawy to pozostaje już zakup zestawu naprawczego i gruntowna naprawa zacisku.

koniu - 05-11-2011, 22:32

Dzięki, w takim razie może pomógłbyś jak możesz pomóc znaleźć taki odpowiedni zestaw naprawczy. Czy wystarczy wystukać na allegro ?
Anonymous - 06-11-2011, 12:35

Na allegro bez problemu dostaniesz odpowiedni zestaw naprawczy. Poniżej zamieszczam linki do aktualnie trwających aukcji:

http://allegro.pl/volvo-s...1887598319.html
http://allegro.pl/zestaw-...1870787249.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group