Sigma/Diamante Ogólne - akumulator do sigmy
sigmapoznan99 - 04-11-2011, 23:56 Temat postu: akumulator do sigmy Witam
jestem na etapie sprzedaży mojej sigmy 3,0 1993 kombi w automacie, powód sprzedaży to auto służbowe, sigma stoi pół roku odpalana od niedzieli, efektem czego jest padnięty akumulator, już poprzedniej zimy czasem miał problemy by zakręcić, chce kupić nowy i tu pytanie, jaki polecacie?
zbyszek05 - 05-11-2011, 19:19
mam u siebie nordstar - chodzi już prawie 4 rok bezproblemowo - 65Ah
mazda10000 - 05-11-2011, 21:12
Tak na prawdę to kwestia szczęścia. Moja Mama w Seiciencie miała przez 9 lat centrę kupiła kolejną i padł jej po 2 latach. Ja u siebie mam vartę i też jest dobra i przy okazji niedroga
http://allegro.pl/akumula...1897353169.html
lukasz12 - 05-11-2011, 23:22
Moje doświadczenia z Vectry ojca: oryginał 4 lata, Centra 4 lata, Bosch siada - nie ma 3 lat nawet .
Sigma - jakiś mało znany TOPLA - 2.5 roku, Kager ok. 3 lata (ze 4 razy rozładował mi się do 0)
Obecnie jest VARTA...
jac33k - 06-11-2011, 17:23
U mnie teraz też warta. U kolegi w E55A od dwóch lat . W Galancie E33A też warta od roku. Czyli jeszcze nie mam opinii. Za krótki okres użytkowania.
VirMan - 06-11-2011, 19:35
Mam teraz Optime RedTop 50 AH - najlepszy akumulator jaki miałem - i dają bezwzględną gwarancje 5 lat. U mnie jeździ niecały rok ,ale 6 godzin na światłąch nie robi na nim wrażenia.
zbyszek05 - 01-02-2012, 20:26
No więc przyszedł czas na wymianę akumulatora - dzisiaj przy -22 stopniach mrozu zakręcił kilka razy i stop . Akumulator firmy zap - piast nordstar pracował od 08.08.2007 r zatem mogę go śmiało polecić bo sprawował się dobrze . Dziś kupiłem za 200 stówki akumulator firmy motrex fire ball 60 ah i 600 mocy rozruchowej zobaczymy czy też tyle wytrzyma
Slaw - 01-02-2012, 20:37
polecam akumulator firmy Forse- żółty,jest rewelacyjny.Mam go 5 lat i nigdy nie zawiódł nawet powyżej minus 30 stopni
mmatulek - 01-02-2012, 21:21
W zeszłym roku też wymieniałem, kupiłem Bosch silver 72 Ah. ZAP dobry wybór - do tej pory miałem tylko ZAP (jest niedaleko mnie fabryka) ale zdrożał i obraziłem się.
lukasz12 - 01-02-2012, 22:36
ja polecam wspomnianą kiedyś VARTE - w Vectrze, która notorycznie rozładowywała akumulatory - jest nieźle po 10 dniach, przy -15 odpaliła...
zbyszek05 - 02-02-2012, 19:22
U mnie samochodzik stoi pod chmurką - dziś nad ranem było -24 stopnie / godz. 7 .00 / .Po południu wyszedłem odpalić i odpalił ale było mu ciężko , wszystko zgęstniało i zesztywniało Za rok jak będą takie mrozy to wleję syntetyk do silnika i skrzyni biegów . Chłodnice zasłoniłem kartonem i nawet w czasie jazdy trudno go zagrzać tak by wentylator się włączył, na postoju owszem ale w trasie nie... Ten aku co poleca slaw to miałem go w ręku ale wziąłem tego fireball'a zobaczymy.
Teraz mam na termometrze - 24 stopnie .Zobaczymy rano jak nie odpali - będe reklamował .
VirMan - 02-02-2012, 20:10
ja odpalałem dziś rano koło 7:30 buło -22 pod blokiem - ale zakręcił bez problemu. zbyszek05, w sigmach nic zasłaniać nie trzeba - jest im ciepło a wentylator zapobiega przegrzaniu więc zupełnie noormalna sprawa że zimą sie nie załącza.
zbyszek05 - 03-02-2012, 20:15
I się nie załączy bo na obiegu jest pewnie ok 90 stopni - a wentylator załączy się przy 97 stopniach jak go termostat puści - jak nie puści to zimno w samochodzie .Zatem jak zasłonisz chłodnicę przy - 22 dla silnika będzie cieplej ,nie zagrzeje się bo masz wentylator i temperatura na zewnątrz mu na to nie pozwoli , Jeżeli dla silnika będzie cieplej to szybciej otworzy się termostat i szybciej będzie ciepło w samochodzie ...A kiedy jedziesz w trasę z przepisową prędkością to nie wierzę aby na obiegu było więcej niż 90 stopni ,zatem termostat zamknięty ...Ja zasłoniłem pół - jutro zasłonię całą chłodnicę .
a z wentylatorem chodziło mi o to że jest tak edit zimno . Nad ranem było -26
Sigma to stary samochód ....
Edit: Wulgaryzm wykropkowany nadal jest wulgaryzmem.
VirMan - 03-02-2012, 20:22
mhm - w sumie automat troche wymusza inną pracę - na początku ciągnie przez minute czy dwie na najnizszym biegu i mam po 3000 obrotów.. może dlatego szybciej sie grzeje. - nie wiem - zauważyłem że skrzyni zimno jest - ale myśle o zrobieniu załączanego małego obiegu z termostatem dla skrzyni żeby omijało chłodnicę oleju.. - to chyba razem z UKP zrobie bo mam jedno wolne wyjscei jeszcze
lukasz12 - 05-02-2012, 10:53
Zbyszku nie chcę nic mówić ale chyba nie wiesz jak ma to wszystko działać. Nie mam źródeł ale ogólnie w Sigmach i większości samochodów działa to tak że masz 2 obiegi - mały i duży. Duży obieg to chłodnica, mały to silnik i nagrzewnica. Na zimnym silniku termostat jest zamknięty i płyn przepływa tylko przez silnik i nagrzewnicę. W momencie kiedy temperatura zaczyna wzrastać, termostat stopniowo się otwiera i płyn zaczyna się mieszać, aż do momentu kiedy termostat się nieco ochłodzi i znowu zamknie przepływ. I to dzieje się ciągle. W przypadku ekstremalnych mrozów i maksymalnego grzania w kabinie teoretycznie jest możliwe że termostat w ogóle nie będzie się otwierał ponieważ całe ciepło z silnika zostanie odebrane przez nagrzewnicę. Zatem zasłanianie chłodnicy jest zupełnie zbędne. Sytuacja jest inna w przypadku kiedy masz uszkodzony termostat (co miałem okazję sprawdzić) - wtedy płyn cały czas się miesza z tym z chłodnicy i przy niższych temperaturach silnik ma problemy z osiągnięciem temperatury roboczej.
http://www.portal.motodup...taowe&Itemid=96
|
|
|