To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Grandis Techniczne - Wymiana Silnika w Grandis z 2.4 GDI na 2.5 V6 .

cezary114 - 05-11-2011, 12:26
Temat postu: Wymiana Silnika w Grandis z 2.4 GDI na 2.5 V6 .
Ze względu na planowany zakup Grandis z motorem benzynowym i znanymi wszystkim problemami instalacji gazowej w motorach GDI . Zapytowywowuje :
-Czy ktoś już taką wymiane robił?
-Z jakimi kosztami należy się liczyć?
-I czy to w ogóle ma sens???

Bartek - 05-11-2011, 12:42

Zrobiłem w Space Wagonie ostatniej generacji, a od dobrego roku żona molestuje mnie o wymianę Spejsa na Grandisa, więc na 95% zrobię takiego swapa :D

Najprościej kupić angola Galanta - masz cały komplet fruktów do przekładki - cena 3-4 tysie

Sens :? tu pojawia się drobna schiza...... ekonomicznego raczej nie ma, ale satysfakcji ze zrobienia, a potem ujeżdżania rodzynka jest masa, która jest bezcenna

patrycjuszek - 05-11-2011, 13:37

Przecież Grandis 2,4 to nie GDI tylko MIVEC w którym przy LPG trzeba dodatkowo smarować ( (ceramiczne) gniazda zaworowe i dotyczy to wszystkich benzyn ze zmiennymi fazami rozrządu np. Honda i-VTEC i Toyota VVTi. W holandii jeździ sporo Grandisów i Outlanderów 2,4 na LPG.
Do instalacji LPG IV generacji dodaje system lubryfikacji i można jeździć. Koszty tego płynu i dopłaty do instalacji nie są wysokie. Bezawaryjne przebiegi rzędu 150kkm w MIVECU są realne.

cezary114 - 05-11-2011, 16:41

Czyli się pomyliłem :D no to spoko.... jakie są koszta LPG IVgeneracji i tego syst. i koszta eksploatacji???? a ten "system lubryfikacji" co to w ogóle jest jak sprawdzić czy jest to zamontowane już w aucie ???
patrycjuszek - 05-11-2011, 17:31

Jest kilka wersji a koszta w zależności od firmy od 2300 do 3000 pln: wtrysk gazu w fazie lotnej
1. BRC sequent 24.11 - podczas jazdy na gazie od czasu do czasu kradnie benzyne i w ten sposób zapobiega wypaleniu gniazd
2. BRC SDI od czasu do czasu włącza wtryskiwacze benzynowe i zapobiega ich zatarciu i chroni gniazda zaworowe i też co w tym przypadku jest oczywiste kradnie benzyne ( podobno nadaje się nawet do GDI )
o BRC poczytaj na www.czakram.pl
3. dowolna instalacja wtrysku lotnego gazu plus zbiorniczek z olejem (lubryfikatorem). Olej jest wtryskiwany w dolot i chroni gniazda. Takie instalacje zakłąda ASO Toyota i Honda. Minus to czasami zasyfi się czujnik temp. zasysanego powietrza i katalizator może się zapychać. Czujnik po wyczyszczeniu działa dalej a w kacie się robi parę dziurek i do przodu. NIE KRADNIE BENZYNY.

Jest trochę info w necie poczytaj.

cezary114 - 05-11-2011, 23:31

Dzieki :D
Matejko - 06-11-2011, 10:12

patrycjuszek napisał/a:
3. dowolna instalacja wtrysku lotnego gazu plus zbiorniczek z olejem (lubryfikatorem). Olej jest wtryskiwany w dolot i chroni gniazda. Takie instalacje zakłąda ASO Toyota i Honda.


znajomy ma sciagnietego accorda 2.4 vtec 190 ps i ma wlasnie ten system lubryfikacji - dodaje sie do tego plyn chocby nawet taki jak do smarowania wtryskow, dolewany do zbiornika benzyny, ale...
... przegladajac forum hondy odradzaja!! montaz lubryfikacji - powod, kolejny system do serwisowania, dodatkowy koszt przy montazu, i jak to pisza - liczy sie montaz, regulacja no i co 15tys filterki i regulacja zaworow - i bez lubryfikacji maja ponad 200tys km przejechane na gazie i nic im sie nie wypalilo

wizek - 11-12-2012, 21:17
Temat postu: W Gradisie 3,0 V6
Czy dalo by rade zmiesci w Grandisie 3,0 V6 24V A/T z sigmy 1993r :shock: , bo masa czesci Mi zostala :? . Chodzi o to ze skoro 2,5 V6 weszlo to pewnie 3,0 V6 tez mozna wcisnac :evil: . P.S: tak tylko pytam, bardziej doswiadczonych kolegow. :oops:
patrycjuszek - 12-12-2012, 09:56

W Grandise był 2,4 Mivec czyli rzędowa 4. Nie było V6
3.0 V6 był montowany w Outlanderze z USA, tak więc jeżeli już to Outlander.

Teoretycznie jeżeli do Outlandera wsadzili V6 to do Grandisa też powinien wejść musisz tylko porównać te swoje V6 i te z USA V6.

Ale pewnie twoja V6 ma wlot powietrza po lewej stronie a rozrząd po prawej na V6 USA odwrotnie więc nie wejdzie ani do Outka ani do Grandisa.

wizek - 15-12-2012, 17:15
Temat postu: V6
Super by byla taka zamianka silnika, poniewaz spalanie byloby natym samym poziomie ale osiagi o wiele lepsze. W sigmie rozrzad jest po stronie kierowcy, czyli po stronie lewej, dobrze zrozumialem :shock:
patrycjuszek - 15-12-2012, 19:37

Strony lewa prawa ja rozumiem tak jak staje przed przodem auta,czyli jak otwierasz maskę to co widzisz.
wizek - 16-12-2012, 13:02
Temat postu: V6
Staje przed sigma otwieram maske a tam rozrzad jest po stronie prawej, jak na zdj.
http://imageshack.us/phot...021534800s.jpg/
W grandisie 2,4 A/T rozrzad est po stronie lewej.
http://imageshack.us/f/838/dsc1534t.jpg/

[ Dodano: 16-12-2012, 21:06 ]
Chcialem sie jeszcze spytac jakie sa przyczyny ze ten silnik nie pasuje do tego samochodu? :?:
Chodzi o mocowanie silnka i przegubow? :roll: Pytam sie bo niewiem. :mrgreen:

_Slawek_ - 05-05-2013, 22:26

Odświeżam :)
Czy udało się komuś cokolwiek jeśli nie przełożyć to chociaż ustalić czy to będzie możliwe?
2.5V6 to raczej nadal będzie za mało w tym ciężarnym miśku... chyba, że +TT :twisted: Bo 6G74/5 pewnie też się nie wciśnie...? Ech... gdyby były grandisy 3.0V6 z 4x4 tak jak w wagonach :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group