Pajero II - Moment obrotowy
jabol66 - 07-11-2011, 15:04 Temat postu: Moment obrotowy Gnębi mnie pytanie przeszukałem internet i jakoś nie mogę znaleźć, czy wie ktoś jakie są momenty obrotowe w wersjach silnikowych pajerek II
chodzi mi o silniki
2,8td 125km
3,0 v6 150km
3,0 v6 24v 180km
3,5 208koni (tu mam też pytanie czym różni się 24v od GDI)
Mam zamiar coś przerobić zmocić ciut i nie wiem który silnik wybrać.
Faraonix - 07-11-2011, 18:38
2.8 TD wystepuje tez w wersji elektronicznej o mocy 140KM
Mozna go zaczipowac co daje +15-20KM (tak przynajmniej pisze)
jabol66 - 07-11-2011, 20:22
ok ale chodzi mi o momenty obrotowe tych silników, a co do tego silnika to w jakich rocznikach wychodził
Faraonix - 08-11-2011, 00:37
jezeli w wersji japonskiej to od 96, w europejskiej chyba od 98
znalazlem taka stronke
http://www.autocentrum.pl...-glx-125km.html
podaje ze 125KM wersja ma 292Nm
mozesz poszukac innych wersji silnikowych
Anonymous - 09-11-2011, 17:56
Nie wiem czy aktualne, ale coś udało mi się znaleźć
Źródło to Auto Świat 4x4 na maj-czerwiec 2007r bodajże
Nie chciało mi się przepisywać tabelki, wklejam zdjęcie owej tabelki
jabol66 - 01-02-2012, 13:35
Dziękuje i zgadzan się właśnie po tych dwóch 24v i 2,8 z innych źródeł to samo
Goliasz - 02-02-2012, 08:27
Szczyt momentu obrotowego za wiele nam nie mówi, poza tym, przy jakich obrotach mamy największa siłę napędową.
Żeby poznać charakterystykę silnika potrzebny jest wykres zależności momentu obrotowego i mocy od wartości obrotów silnika.
Jakby ktoś mógł zapodać taki wykres (przynajmniej do 2,8TD ), to byłbym wdzięczny .
Jeżeli chodzi o 2,8TD, to subiektywne odczucia wyglądają następująco:
1000 – 1500 obr/min – muł bagienny ,
1500 – 2000 obr/min – zaczyna się rozkręcać i od 1900 – 2000 obr/min zaczyna bardzo ładnie ciągnąć, nawet aż miło (292 Nm przy 2000 obr/min robi swoje),
ale czar szybko pryska – niestety jest to śmierdziel i to starszej generacji, więc pow. 3000 obr/min nic specjalnego się nie dzieje, a od 4000 obr/min i powyżej, to już skowyt zarzynanej świni.
Wniosek, i tu chyba Hameryki rzem nie odkrył , zakres użytecznych obrotów: od ok. 1700 obr/min – do ok 3200 obr/min.
|
|
|