To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] przekroczony test spalin :(

blackangel - 08-11-2011, 18:31
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] przekroczony test spalin :(
Witam panowie chciałbym się upewnić czy to na 99% lambda czujnik, dzisiaj na przeglądzie otrzymałem wynik testu spalin

test 1
CO norma 0.30, rzeczywisty 0.31
HC norma 200 , rzeczywisty 608
y norma 1.03, rzeczywisty 2.050

test 2
CO norma 0.30, rzeczywisty 0.12
HC norma 200 , rzeczywisty 272
y norma 1.03, rzeczywisty 2.047

Natural test
CO norma 0.50, rzeczywisty 0.11

Przepraszam jeśli coś fachowo nie napisałem ale tłumacze wynik z języka angielskiego :P

Proszę o pomoc w diagnozie czy to lambda

Student - 08-11-2011, 20:49

Nie zimny katalizator, sie robi test spalin w GDI to trzeba ją przygazowąć tak ok. 3-5min na 3tyś/obr i dopiero robić test.
Będzie ok.
W Polsce już diagności sie nauczyli tego myku.

blackangel - 08-11-2011, 23:54

Jeździłem pół dni samochodem po mieście i wjechał od razu na diagnostykę :/
Jak kiedyś byłem z seatem to gość tak zrobił i było ok, tutaj nie widziałem jak robi test :( ale silnik i katalizator raczej powinien być dość ciepły

Ten odwrócony znak "y" to lambda chyba w ogóle nie spadło o 50% przekroczony :(
a co za tym idzie gość nie przedłuży mi przeglądu :/
mogę go gazować przed wjazdem tam na zakład ale ile on tam będzie stał zanim wezmie go na test spalin ??

P.S. Ostatni tydzień zaczął rekordowo palić :(

xluki - 09-11-2011, 15:17

Może trzeba sprawdzić sondę Lambda...
blackangel - 09-11-2011, 17:45

Ale jak sprawdzić sondę ???
siwek - 09-11-2011, 17:49

Zwykłym miernikiem sprawdzisz jakie wartości podaje sonda. Musisz się tylko dostać do jej kabli - kostki i to sprawdzić.

Albo po podpięciu pod kompa.

blackangel - 09-11-2011, 18:05

Miałem wyciągniętą tę sondę, po środku jest łączona :/ Druga sprawa po odłączniu sądy samochód zachowuje się dalej tak samo obroty na miejscu itd :/
mlun - 09-11-2011, 18:09

Bo w GDI jak sonda jest padnięta to nie będzie tak typowo jak w normalnym aucie, że nie ma mocy i pali ja smok.
blackangel - 09-11-2011, 18:12

Czyli ogólnie po odłączeniu sądy nie widać na pierwszy rzut oka różnicy tak, druga sprawa ktoś kiedyś zamontował uniwersalną sondę bo jest łączona po środku pomiędzy kostką a sondą czy kolory zawsze ale to zawsze są takie same ?? z tego co mi się wydawało ta sonda ma 4 przewody

P.S. jest tylko jedna sonda w carisma 1.8 GDI 1999r przed liftingiem

SHARK1979 - 09-11-2011, 18:21

blackangel napisał/a:
jest tylko jedna sonda w carisma 1.8 GDI 1999r przed liftingiem

Ano jedna i dlatego można kata strumienicą zastąpić :wink:

blackangel - 09-11-2011, 18:27

ale zemści się to na teście spalin :P
Zdemontuję tą sondę bo te łączenia nie dają mi spokoju sprawdzę i połączę dla pewności na nowo :) i pojadę na test jeśli dalej lipa :( kupie nową. Na wszelki wypadek kupiłem uzdatniacz do paliwa żeby zmniejszyć emisje spalin i wyczyścić wtryski może też coś pomoże

SHARK1979 - 09-11-2011, 18:37

blackangel napisał/a:
ale zemści się to na teście spalin :P

W sumie mam tak od 2 lat i spox jakoś nikt się nie przyczepił to nie wiem :mrgreen:

mlun - 09-11-2011, 18:40

Bo u nas w kraju nie wszyscy wkładają sondę w wydech. A może poszukaj używanej? Ja z braku kasy za 50zł kupiłem z auta o przebiegu 118k km i jak na razie działa( Jakieś 3-5k km już zrobiłem).
blackangel - 09-11-2011, 18:54

no ja też nie mam kasy a jutro muszę zrobić przegląd ostatni dzień :( ze śrotu hmm a jeśli kupie drugie badziewie ??

[ Dodano: 09-11-2011, 18:55 ]
A i pytanie czy sonda ma taką samą kostkę w carisma po lifcie ??

mlun - 09-11-2011, 19:02

Nie wiem czy po lifcie nie jest inna.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group