To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Błękitny EA2A W roli auta rodzinnego

Thou - 08-11-2011, 20:26
Temat postu: Błękitny EA2A W roli auta rodzinnego
No i stało się, mam Galanta. W sumie popełniłem trochę faux paux, ponieważ mam go już dwa tygodnie, więc mogłem się pochwalić wcześniej :)
Na początku był Mini Cooper (115 KM), który był wspaniałym autem idealnie odpowiadającym moim ówczesnym potrzebom, potem przyszedł czas na Mitsubishi Eclipse 4G z silnikiem 2.4 Trochę męczyła automatyczna skrzynia i duże spalanie, ale wrażenia również pozytywne.
Później trochę się pozmieniało i potrzebowałem auta rodzinnego, więc padło na Volvo V50 (silnik 2.0 diesel). No i krótka historia sprowadza się do tego, że z wielu różnych względów musiałem kupić tańsze auto. Wybierałem między V40, Avensis, Galantem a subaru Legacy Outback. Tak wyszło, że gdy przypomniałem sobie linię nadwozia Galanta, którą z przyjacielem podziwialiśmy już od dawna, więc nie było innej opcji :) No i jest oto on:

Mitsubishi Galant EA2A
Wyprodukowany pod koniec 1999 roku, pierwszy raz zarejestrowany w Niemczech w lutym 2000 , Sprowadzony do kraju przeze mnie z przebiegiem 108 kkm, ostatnia faktura i wymiana płynów oraz filtrów w lutym tego roku przy przebiegu 101 kkm. Wyposażenie raczej standardowe, elektryczne szyby i lusterka, klimatronik, radio fabryczne i to chyba tyle.






Teraz trochę technicznie: Jak na razie naprawiłem rozrusznik (60 zł) i wymieniłem prosty prawy wahacz z przodu (235 zł Yamato)
W najbliższym czasie muszę zrobić porządek z hamulcami, zdiagnozować czy jeszcze nie puka prawy banan, w dalszej kolejności chciałbym go trochę "siknąć" (prawe tylne drzwi i błotnik, oraz zajrzeć pod nadkola, bo wyglądają dobrze, ale od spodu już się zaczynają dziać cuda.
Chciałbym wymienić też tarcze kotwiczne, jednak cena trochę odstrasza, bo w serwisie ponad 500 zł a Japaneze nie potrafił powiedzieć ile będą kosztować.
A na wiosnę się zobaczy co dalej, marzy mi się mały detailing, jakieś ładne alufelgi.... :)

Hugo - 09-11-2011, 08:38

Wreszcie ktoś z okolicy. Jakbyś miał coś do zrobienia przy nim to słuzę pomocą. Gratuluję zakupu i bezawaryjności życzę.
emilio_09 - 09-11-2011, 14:38

ten kolor jest jak dla mnie najlepszym kolorem w całej gamie mitsubishi :mrgreen:
oczywiście wraz z czerwonym :wink:

SnowDevil - 09-11-2011, 14:43
Temat postu: Re: Błękitny EA2A W roli auta rodzinnego
Thou napisał/a:
...Tak wyszło, że gdy przypomniałem sobie linię nadwozia Galanta, którą z przyjacielem podziwialiśmy już od dawna, więc nie było innej opcji :) ...

:) :) :) 100% racji :)

Gratulacje zakupu i bezawaryjości życzę!! oby służył i cieszył jak najwięcej.

fj_mike - 09-11-2011, 17:27

Kolor fajniuchny ;)
Szerokości i zadowolenia

Thou - 09-11-2011, 17:51

dzięki, dzięki, mam nadzieję, że wasze życzenia się spełnią:P co do koloru to aż mam dylemat czy przyciemniać szyby, żeby czasem nie popsuć efektu ;)
pitbu77 - 09-11-2011, 22:52

Thou napisał/a:
dzięki, dzięki, mam nadzieję, że wasze życzenia się spełnią:P co do koloru to aż mam dylemat czy przyciemniać szyby, żeby czasem nie popsuć efektu ;)

Przyciemniaj, ja mam najjaśniejszą możliwą folię w kolorze. Myślę, że w oczy nie kopie a swoje robi...

areksz121 - 10-11-2011, 08:38

Galant jak to galant...galanty :) Gratki :wink:

emilio_09 napisał/a:
ten kolor jest jak dla mnie najlepszym kolorem w całej gamie mitsubishi

Zawsze zastanawiałem się, jakby E5 wyglądało w takim kolorze :P

Thou - 28-11-2011, 21:30

No to rozrząd wymieniony 8) Padło na zestaw od jparts z paskami mitsuboshi i rolkami koyo, ntn i gmb. Obeszło się bez komplikacji, auto śmiga, niestety albo dopiero teraz zauważyłem, albo dopiero teraz zaczął cykać popychacz :/ A ja nawet nie mam zbyt wielu kluczy w garażu :(
Hugo - 28-11-2011, 23:55

Thou napisał/a:
niestety albo dopiero teraz zauważyłem, albo dopiero teraz zaczął cykać popychacz :/
Czasami się tak dzieje po wymianie rozrządu. Powinno przejść.
Thou napisał/a:
A ja nawet nie mam zbyt wielu kluczy w garażu
Nie jest potrzebne wiele kluczy aby wymontować i zamontować popychacze hydrauliczne w tym silniku. Klucze 10 mm i 12 mm nasadowe i nic więcej.
Thou - 29-11-2011, 20:20

Cytat:
Klucze 10 mm i 12 mm nasadowe
Nawet tych nie mam(jedynie płasko-oczkowe). Tak to jest jak się dopiero zadomawiam w swoim garażu, poprzednie moje klucze należały do ojca ;) Znowu muszę przeszukać forum, żeby znaleźć co i jak z tymi popychaczami.
Hugo - 29-11-2011, 23:15

Thou napisał/a:
Nawet tych nie mam(jedynie płasko-oczkowe).
Od biedy nawet nimi sobie poradzisz.
Thou - 30-11-2011, 18:54

Zacisk naprawiony, Hugo miał rację, robótka łatwa, prosta i przyjemna. Wystarczyło dobrze oczyścić. Przy okazji ładnie nasmarowałem suwaki z jednej i drugiej strony, bo lewy zacisk wymagał natychmiastowej naprawy, prawy niedługo wymagałby bo jeden suwak był skorodowany i smar stracił swoje właściwości. Wjechały też oczywiście nowe klocki Akebono.
Koszt: zestaw naprawczy i tłoczek: 18 zł +25 zł, klocki 70 zł, dług wdzięczności u kumpla: bezcenny :P
Podziękowania dla Hugo za chęć pomocy i zmobilizowanie mnie :D

No i przy okazji pomalowałem zaciski na czarno.

Hugo - 30-11-2011, 20:44

No i ładnie.
Thou - 04-12-2011, 21:39

Auto dobrze się sprawuje, więc powinno w nagrodę dostać dobre radyjko :D Tylko jakie? Chyba padnie na Blaupunkt Madrid ale niestety trochę wystaje on z ramki co średnio mi się podoba. Chyba że ktoś jest w stanie polecić mi inne radio do ok 350 zł, które będzie dobrze grało (warunek konieczny: usb), będzie dobrą bazą do car audio no i oczywiście będzie się dobrze prezentować w Galancie.
Druga sprawa, czy warto kupić "kolorowe" felgi? Chciałbym uzyskać ciekawy efekt, żeby kolor felg dobrze łączył się z kolorem auta. interesują mnie aluski 16.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group