To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Ogólne - AS&G system

Haniball - 08-11-2011, 20:39
Temat postu: AS&G system
Ciekaw jestem Waszego zdania na temat systemu AS&G. Czy go używacie w swoim ASX? Jak go oceniacie? Osobiście sam go każdorazowo wyłączam, albo ustawiam nawiew na odparowanie szyb(AS&G nie wyłącza silnika). Po tym jak AS&G wyłączył mi silnik zaraz po zjeździe z autostrady, gdzie ostro grzałem, to teraz boję się o stan turbiny i profilaktycznie wyłączam.
Luk - 08-11-2011, 21:23

Haniball napisał/a:
Po tym jak AS&G wyłączył mi silnik zaraz po zjeździe z autostrady, gdzie ostro grzałem, to teraz boję się o stan turbiny

A nie ma tam układu podtrzymania pracy turbiny (celem wychłodzenia) po zgaszeniu silnika??? Wiem, że takie układy montuje się do normalnych silników, dzięki temu można od razu gasić silnik, jak w wolnossących... Czy się mylę?

Haniball - 09-11-2011, 07:43

Luk napisał/a:
Haniball napisał/a:
Po tym jak AS&G wyłączył mi silnik zaraz po zjeździe z autostrady, gdzie ostro grzałem, to teraz boję się o stan turbiny

A nie ma tam układu podtrzymania pracy turbiny (celem wychłodzenia) po zgaszeniu silnika??? Wiem, że takie układy montuje się do normalnych silników, dzięki temu można od razu gasić silnik, jak w wolnossących... Czy się mylę?


Jak jest to kiepsko działa :p . AS&G wyłączyło silnik po wrzuceniu luzu i puszczeniu pedału sprzęgła. Na moje pytanie zadane pracownikowi ASO otrzymałem odpowiedź, iż system uznał, iż turbosprężarka jest już wychłodzona i wyłączył silnik. Dodał, iż Mitsubishi tak dopracowało turbosprężarkę pod względem chłodzenia i smarowania, że znacznie skróciło to czas potrzebny do schłodzenia tego elementu.

krzychu - 09-11-2011, 11:50

Haniball napisał/a:
Dodał, iż Mitsubishi tak dopracowało turbosprężarkę pod względem chłodzenia i smarowania, że znacznie skróciło to czas potrzebny do schłodzenia tego elementu.


Chyba wystarcza, żeby temperatura była poniżej 250 stopni... A do tego wystarczy lepsze chłodzenie... Na autostradzie przy 130km/h wcale to obciążenie na silniku nie jest duże...

Haniball - 09-11-2011, 12:37

krzychu napisał/a:
Haniball napisał/a:
Dodał, iż Mitsubishi tak dopracowało turbosprężarkę pod względem chłodzenia i smarowania, że znacznie skróciło to czas potrzebny do schłodzenia tego elementu.


Chyba wystarcza, żeby temperatura była poniżej 250 stopni... A do tego wystarczy lepsze chłodzenie... Na autostradzie przy 130km/h wcale to obciążenie na silniku nie jest duże...


prędkość chwilowa była Vmax ASX do tego przyśpieszanie( max but w podłodze) i hamowanie przez przepisowych kierowców :rolleyes: Turbo pompowało aż miło.

jan1994 - 09-11-2011, 23:07

Haniball napisał/a:
AS&G wyłączyło silnik po wrzuceniu luzu i puszczeniu pedału sprzęgła...

Coś nie tak - AS&G wyłącza silnik po wrzuceniu luzu, puszczeniu pedału sprzęgła i zatrzymaniu się pojazdu. Jeśli auto się toczy nawet z niewielką prędkością to AS&G nie może wyłączyć silnika !

Haniball - 10-11-2011, 07:52

jan1994 napisał/a:
Haniball napisał/a:
AS&G wyłączyło silnik po wrzuceniu luzu i puszczeniu pedału sprzęgła...

Coś nie tak - AS&G wyłącza silnik po wrzuceniu luzu, puszczeniu pedału sprzęgła i zatrzymaniu się pojazdu. Jeśli auto się toczy nawet z niewielką prędkością to AS&G nie może wyłączyć silnika !


Dokładnie tak, faktycznie nie nie napisałem, że pojazd stał w miejscu.

Grzembol - 25-11-2011, 00:47

w zeszłym miesiącu sprzedawca w salonie Mitsubishi powiedział mi że w nowych ASXach systemu AS&G oraz HSA już nie ma, twierdząc oczywiście że to zmiana na plus. Czy też tak uważacie? Czy waszym zdaniem system AS&G jest aż tak zły. U mnie działa poprawnie poza tym że wyłącza silnik również przy temperaturze 1 C a według instrukcji system nie powinien działać przy temp poniżej 3 C. Czy ten system faktycznie powoduje że czekać nas może niedługo wymiana rozrusznika? Czy raczej to bujda.
w 2010 roku w salonach posiadanie tego systemu było ważnym i chwytliwym argumentem sprzedażowym, teraz pod koniec 2011 jego brak i wycofanie jest również argumentem sprzedażowym. A może zrezygnowano z tego systemu aby tylko zaoszczędzić na produkcji.

Tak naprawdę interesuje mnie czy dla samochodu i tym samym dla mojej kieszeni będzie jednak lepiej jak po odpaleniu silnika będę zawsze ten system wyłączał, czy jednak dać mu działać tak jak go stworzono i cieszyć się z zaoszczędzonego paliwa podczas postojów na światłach.

krzychu - 25-11-2011, 08:16

Grzembol napisał/a:
w zeszłym miesiącu ....


Każdy to tłumaczy inaczej. W Polsce na pewno nie jest rozwinięty zmysł ekologiczny. Ktoś w końcu to zauważył i wywalił z oferty na nasz rynek. Wcześniej pewnie skalkulowali na całą europę gdzie ekologia jest coraz bardziej ważna.

Grzembol napisał/a:
Tak naprawdę interesuje mnie czy dla samochodu i tym samym dla mojej kieszeni będzie jednak lepiej jak po odpaleniu silnika będę zawsze ten system wyłączał, czy jednak dać mu działać tak jak go stworzono i cieszyć się z zaoszczędzonego paliwa podczas postojów na światłach.


Moim zdaniem po zagrzaniu silnika niech sobie działa. A na 2 pasie bym wyłączył bo ktoś pisał, że po podróży z V-MAX zaraz po zjeździe wyłączył silnik.... W mieście na ciepłym niech działa... Rozrusznikiem bym się nie przejmował, to na pewno obliczyli tak żeby działało ze 250 tys.

jaceksu79 - 25-11-2011, 09:58

Rozrusznik i akumulator jest wzmocniony.
Nie można zastosować innego akumulatora jak oryginalny - system wtedy nie będzie działać.
oryginalny akumulator kosztuje coś około 1000zł, dobrze pamiętam?- pytał się ktoś?

Wedrowiec - 25-11-2011, 11:59

Cytat:
Nie można zastosować innego akumulatora jak oryginalny - system wtedy nie będzie działać.


To już chyba mam metodę jak to gówno zdeaktywować na stałe :D

jaceksu79 - 25-11-2011, 12:08

Wedrowiec napisał/a:
To już chyba mam metodę jak to zdeaktywować na stałe :D


ale będzie Tobie migać cały czas przed oczami :mrgreen:

Uwex - 25-11-2011, 17:14

jaceksu79 napisał/a:
ale będzie Tobie migać cały czas przed oczami


nie takie migające kontrolki nasi spece wyłączają :D

krzychu - 25-11-2011, 17:27

jaceksu79 napisał/a:
Nie można zastosować innego akumulatora jak oryginalny - system wtedy nie będzie działać.


A co ma jakiegoś chipa czy co? Może po prostu musi mieć parametry pod chwilowe mocne doładowywanie?

jaceksu79 - 25-11-2011, 17:42

Parametry


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group