To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Uruchomienie tylnego mostu z blokadą.

Mirek1275 - 10-11-2011, 01:13
Temat postu: [2.8 TD] Uruchomienie tylnego mostu z blokadą.
Witam ponownie :)

Ideą jest wbudowanie mostu z blokadą tak aby działał jak fabrycznie zainstalowany. :idea:
Wywaliłem z Pajero most bez blokady i włożyłem używany most z blokadą.
Wpiąłem wtyczkę z mostu do instalacji elektrycznej.
Zainstalowałem oryginalną pompkę w schowku z prawej strony pod tylnym fotelem i podłączyłem tak jak ma być podciśnienie z mostem oraz wetknąłem w odpowiednie gniazdo elektrycznej instalacji.
Podłączyłem włącznik blokady tam gdzie trzeba i wiem że brakuje mi czegoś co nazywa się według schematu: jednostką sterującą blokadą dyferencjału. :oops:
O ile dobrze się wczytałem moduł ten znajduje się ponad nadkolem tylnego lewego koła wraz z jednostką sterującą zawieszeniem.
Czy ktokolwiek z Was się orientuje jakie ma oznaczenie ten moduł do sterowania tylną blokadą?
Czy będzie to działało po podłączeniu modułu jak należy wraz z sygnalizacją (jest wolne miejsce na żarówkę w konsoli) i czy trzeba będzie jeszcze będzie coś podłączyć?

Pozdrawiam!

Robert09 - 10-11-2011, 20:24

Temat interesuje mnie także, miałem wersję z blokadą i faktycznie było tam coś takiego, jednak nie wiem jak działało. W obecnym miśku nie mam blokady ale nie ukrywam że za nią tęsknię. Rozważałem wymianę tylnego mostu.
rico.1 - 10-11-2011, 21:43

Mirek1275 napisał/a:
Czy ktokolwiek z Was się orientuje jakie ma oznaczenie ten moduł do sterowania tylną blokadą?
Czy będzie to działało po podłączeniu modułu jak należy wraz z sygnalizacją (jest wolne miejsce na żarówkę w konsoli) i czy trzeba będzie jeszcze będzie coś podłączyć?
Faktycznie, bez sterownika to nie ruszy, jego nr MB 886 521, taki z wtykiem na 10 pin.
Jeśli wtyczki włącznika i pompki już były w instalacji to ta do sterownika też powinna siedzieć nad lewym tylnym nadkolem.
Sprawdź jeszcze czy masz bezpiecznik 18 (15A), jest potrzebny do zabezpieczenia pompki.

Mirek1275 - 12-11-2011, 02:13

Dzięki za trop.
Wpadłem na http://mitsubishi.epcdata.ru/pajero/ i wychodzi mi że symbol modułu sterującego tylnym dyferencjałem zmieniał się w czasie.

okres produkcji / symbol modułu

1990.10.1 - 1991.02.3 / MB664191
1991.03.1 - 1993.06.3 / MB886521
1993.07.1 - 1995.07.2 / MB886520 a jego zamiennik to
1996.03.1 - 1997.03.3 / MR276183.

Według tego katalogu gdyby był fabrycznie zamontowany u mnie most z blokadą to wraz z modułem MB886520.
Już w ciemno jakiś moduł znad lewego nadkola do mnie jedzie, więc już niedługo dam znać o postępach.
Bezpieczniki nr. 18 i 11 już u mnie były.

rico.1 - 12-11-2011, 22:35

W sumie każdy z nich powinien pasować, bo na wyjściach się niczym nie różnią,
ale pewnie im nowszy tym bardziej poprawiony o niedoskonałości starszych :biggrin:

Mirek1275 - 16-11-2011, 23:38

Również podejrzewam że można stosować zamiennie moduły sterujące tylnym dyferencjałem. :idea:
Przyjechał do mnie moduł MB 886 520 więc nie jestem w stanie tego przetestować.
Po wpięciu modułu do instalacji wszystko zadziałało tak jak w oryginale wraz z sygnalizacją zapinania mostu. :biggrin:
Była nawet zainstalowana przez fabrykę odpowiednia żarówka.
Operacja zakończyła się pełnym sukcesem i nie jest skomplikowana :mrgreen: ani bardzo kosztowna.
Gdybym zamontował jeszcze oryginalne elementy mocujące i łączące przewód podciśnienia, to nikt by nawet nie podejrzewał, że nie było kiedyś w moim Pajero tylnej blokady. :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group