[92-96]Galant E5xA - [E55A 2.0] Brak mocy, obroty falują, na benzynie potrafi zga
DoCiK - 10-11-2011, 14:58 Temat postu: [E55A 2.0] Brak mocy, obroty falują, na benzynie potrafi zga Witam. Mam problemy z moim galantem, szukałem trochę ale nie znalazłem konkretnych odpowiedzi:/
1 Problem to taki, że brakuje mu mocy, na felgach r14 jako tako jechał, ale jak na 130KM to i tak szału nie było, po zmianie kół na r16 totalny muł, słabo przyspiesza, więcej niż 130km/h nie pojedzie.. Silnik 2.0 chyba powinien sobie radzić z 16, Focus 1.6 na r16 mojej mamy robi galanta jak chce. Zjawisko występuje na PB i LPG, także przepływomierz mogę wykluczyć??
2 Problem to praca silnika, szarpanie i falujące obroty na benzynie, zdarzy mu się przygasnąć albo całkiem zgasnąć z niskich obrotów. Wtryski ok (2 wyczyszczone, 2 wymienione), nowe świece, nowy filtr paliwa, nowa pompa paliwa, wymieniona przepustnica na używaną z tps'em i krokowym (po zapłonie robi test tak jak powinien). Na gazie też zdarzają się zachwiania obrotów, ale jest dużo lepiej jak na benzynie.
3 Problem to "klekot?" trochę podobny do "klepania zaworów", występuje tylko podczas jazdy i tylko na benzynie, kiedy silnik nabierze trochę temperatury. Słyszalny jest on tylko podczas dodawania gazu, po zdjęciu nogi z pedału ustaje. Czyżby spalanie stukowe?!?
Dodatkowo powiem, że od czasu do czasu zapalał się Check Engine. Wiem że na LPG tak się może dziać, ale na benzynie było to samo, z tym ze z mniejszą częstotliwością. Robiłem test na błędy i nie wykazało żadnego, kontrolka miga jednostajnie bez przerwy.
Może to kwestia jakichś regulacji? Regulowałem obroty i tps po wymianie przepustnicy ale może coś zrobiłem nie tak?
Pomóżcie ludzie bo już nie mam siły do tego auta;/
jacek11 - 10-11-2011, 17:13
Sprawdź ustawienia rozrządu
DoCiK - 10-11-2011, 18:27
O tym nie pomyślałem nawet, możliwe że jest przestawiony. Mam też drgania na kierownicy i auto jest dość głośne, czyli wskazywało by to też na przestawione przeciwwagi/balanse, prawda? Tak to jest jak się do auta dorwą grzebaluchy, nie wiem gdzie poprzedni właściciel je robił.. Końcówki drążka to mu tak wymienili, że jak robiłem sobie zbieżność przed założeniem nowych opon to kierownice o 1/4 obrotu w lewo musiałem na drążkach przestawić, a koła ogólnie były 6 stopni rozbieżne.. Ręce opadają..
Dzięki za podpowiedź jacek;]
waldi-1 - 10-11-2011, 21:40
a moze sprawdz zapłon
DoCiK - 11-11-2011, 08:01
Ok, a jak to jest z tym zapłonem, do ustawiania trzeba podpiąć do masy tą brązową wtyczkę tak jak w przypadku ustawiania obrotów?
waldi-1 - 11-11-2011, 09:04
jedz do warsztatu , niech ci ustawia na lampie , bedziesz miał dokładnie
DoCiK - 11-11-2011, 10:24
W robocie sobie to zrobię, jestem dopiero na 3 roku mechaniki, nie wszystko jeszcze wiem ale zapłon ustawię;p Lampy mamy, nie ma problemu tylko chodzi mi o ten kabel
waldi-1 - 11-11-2011, 10:44
tak, jeden kabel podłączyc musisz pod zapłon, lampe oczywiscie wiesz gdzie skierowac ?
sprawdz sobie tez czujnik sterowania przepustnica
jacek11 - 11-11-2011, 10:45
Musisz podpiąć to złącze
waldi-1 - 11-11-2011, 10:48
a czy sprawdzałeś przepływomierz ??
DoCiK - 11-11-2011, 10:55
Tak tak;p Znaki na obudowie rozrządu i na kole wału.
Tps' y sprawdzałem 2, ale oba używane. Mam 3 przepustnice w sumie, sprawdzę jeszcze ten 3. On ma jakiś wpływ na pracę silnika na gazie?
Przepływomierz wykluczyłem bo na lpg i pb te same objawy (muł) a i błędu żadnego nie sypie..
waldi-1 - 11-11-2011, 12:05
no pewnie ze ma , jak by niemiał to by go tam nie było, przeciez on steruje ci dawka paliwa, znaczy ile dasz gazu tak szybko jedziesz na chłopski rozum tłumaczac
DoCiK - 11-11-2011, 12:47
Wiem jak działa, chodzi mi o pracę na LPG, instalacja jest holender 2 generacji z mikserem. Czujnik ma również wpływ na ilość gazu wpuszczanego w dolot?
jacek11 - 11-11-2011, 12:56
Wszystko ma wpływ ale zdaje się,że nie aż taki,co by Cię jakiś ford robił
Jeśli uszkodzony,to ECU przyjmuje wartości przypuszczalne.
Z drugiej strony patrząc,błędów nie ma,więc uszkodzenie raczej mechaniczne.
Można jeszcze sprawdzić ciśnienia
waldi-1 - 11-11-2011, 13:08
jesli z mikserem to instalacja podłaczona jest własnie przed przepustnice, dajesz gazu wiec i dawke zwiekszasz, skoro dajesz duzo gazu a nadal jest moł to z dawka cos jest nie tak, ale zastanawia mnie sprawa jak piszesz tego stukanie, bo jesli dostaje mało paliwa to niepowinien stukać, moze poprostu poszła uszczelka pod głowica
|
|
|