Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Słaba moc, głośna praca silnika w niskiej tem
beret - 13-11-2011, 13:58 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Słaba moc, głośna praca silnika w niskiej tem Witam.
Potrzebuję pomocy. Moja Carisma fatalnie radzi sobie ostatnio z niską temperaturą powietrza... Po zapaleniu (pali bez problemu) silnik chodzi bardzo głośno, jakby dławi się, obroty szaleją (po zapaleniu około 2tys., potem spada), auto jest baaardzo słabe (niezbyt duże górki pokonuję na dwójce), odczuwa się dziwne drgania. Na dodatek bardzo dużo wtedy pali. Traktor, nie auto. Wszystkie problemy kończą się po kilku-kilkunastu minutach - kiedy wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej dojdzie niemal do połowy. Wtedy w jednej chwili wszystko wraca do normy. Szarpnięcie, a po nim moc jak dawniej, ciszej i bez drgań.
Jakieś pomysły?
Dodam, że 2 tygodnie temu mechanik wymieniał mi rozrząd (pasek, napinacz, uszczelniacze, pompa) oraz świece (oczywiście NGK IZFR6B). Wydaje mi się, że problemy zaczęły się ze dwa dni po wymianie świec, ale to być może przez to, że wtedy po prostu obniżyła się temperatura powietrza.
Czy ktoś miał podobne problemy? Co może być przyczyną problemów?
[ Dodano: 13-11-2011, 14:34 ]
Aha, jeszcze jedno. Czy przyczyną może być dolanie złego oleju silnikowego?
Kiedy oddawałem auto do mechanika, poziom oleju był na minimum. Nawet zamówiłem przez internet - jak zawsze - Castrol Longtec 0W30. Kiedy po odebraniu auta od mechanika chciałem zrobić dolewkę, okazało się, że oleju jest prawie maksimum... Jaki olej został dolany? Nie wiem, a mechanik kręci... (to mówi, że nie pamięta, czy dolewał, to, że jeśli dolał, to na pewno dobry - a wiem, że tego oleju w warsztacie nie ma).
Tylko czy zły olej może być przyczyną opisanych wyżej objawów?
carpezo - 13-11-2011, 15:40
a może wina przewodów tak jak u mnie.. jak mokre to auto drzy i nie ma siły isc. jak wyschną to czuc właśnie takie szarpnięcie i idzie dobrze..
bartekcari - 13-11-2011, 16:31
W GDI nie ma przewodow wysokiego napiecia wiec odpada
beret - 13-11-2011, 16:39
Dzięki za odzew.
bartekcari napisał/a: | W GDI nie ma przewodow wysokiego napiecia wiec odpada |
Właśnie tak powiedzieli mi u mechanika przy wymianie świec.
Jakieś inne pomysły?
Chyba zacznę od wymiany oleju, bo i tak następną wymianę miałem mieć już za 1000km... Łudzę się, że pomoże.
TonyYoung - 13-11-2011, 19:56
Cześć,
mam bardzo podobne objawy, ale silnik nie GDI. Powyżej 2krpm na zimnym silniku słabo się wkręca na obroty, jakby miała odcięcie. Zmieniłem kable, niedawno robili mi rozrząd i mówili że świece OK, poza tym jak daję gazu na początku to słyszę jak coś mi się przelewa przed deską rozdzielczą, myślałem że przewód paliwowy pękł, ale nie, pod samochodem sucho a przelewanie się ustaje jak już silnik się rozgrzeje. Na ciepłym chodzi jak marzenie. Macie jakieś pomysły? Filtr powietrza i filtr paliwa nowe. Macie jakieś pomysły?
Hugo - 13-11-2011, 21:23
bartekcari napisał/a: | W GDI nie ma przewodow wysokiego napiecia wiec odpada | Ale są cewki zapłonowe i fajki pod nimi, które również dostają z czasem przebić.
bartekcari - 14-11-2011, 09:08
TonyYoung napisał/a: | poza tym jak daję gazu na początku to słyszę jak coś mi się przelewa przed deską rozdzielczą |
wedlug mnie to normalne, ja tez slysze taki dzwiek, ale zadnych niepokojacych objawow autko nie ma...
podobnie jak Hugo uwazam ze nalezaloby sprawdzic fajkocewki, sprobuj tez podpiac pod kompa Carisme albo sprobuj sam wymrugac bledy, moze cos pokaze...
beret - 07-02-2012, 17:36
Dzięki za pomoc. Słaba moc i drgania to była wina jednej z czterech cewek. Po wymianie (kupiłem używaną za ok. 60zł) wszystko wróciło do normy.
Pozdrawiam
|
|
|