To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] REGULACJA LUZÓW ZAWOROWYCH

koniu - 16-11-2011, 10:10
Temat postu: [Cari 1.6] REGULACJA LUZÓW ZAWOROWYCH
Witam.
Co ile kilometrów reguluje się luz zaworowy, na jakiej zasadzie i jak to zrobić krok po kroku. Prosiłbym o same końkrety. Chodzi mi o Carismę 1.6 16 V z grudnia 1999 czyli po lifcie.

Paul119 - 16-11-2011, 15:28

Zacytuję mojego kolegę z forum bbtp:
"
plytki da sie wymontowac bez zrzocanioa walka zajrzyj pod ten link:

http://www.autocentrum.pl...IRE__1__54.html

osobiscie regulowalem luz zaworowy w swoim bravo 1.9 td 100 probowalem sie bawic srubokretami i dzwigniami takimi jak w linku ale w obawie o gniazda popychaczy dalem sobie spokoj i zdjolem walek.Sprawdzenie luzu zacznij od sciagniecia pokrywy zaworow
zaopatrz sie w szczelinomierz luzy zaworowe w twoim silniku na zimnym motorze maja byc ssacy 0.30 i wydech 0.35 dopuszczalna roznica to: -+0.5 ustawiasz walek tak by krzywki na poszczegolnych zaworach znalazl;y sie ku gorze i lecisz po kolei wciskasz szczelinomierz miedzy krzywke a plytke patrzac na silnik od lewej masz ssacy wydech i tak nma wszystkich cylindrach.Jezeli luzy sa zbyt male nie bedzie stukac(tak bylo u mnie) ale po rozgrzaniu bedziesz mial mniejsza kompresje gdy beda za durze bedzie walic.Wszystkie luy sobie pozapisuj i dokladnie opisz co i jak na kazdym cylindrze.Mozna zamieniac je plytkami czesto pomaga zamiana ssacego z wydechem wszystko zalezy jakie bedziesz mial wymiary jeslli juz nic nieda sie pozamieniac to mozesz je albo szlifowac (jesli luzy sa za male) badz jesli za duze dokupic.Jesli np masz luz zaworowy na ssacym 0.10 to wiedzac ze powinien byc 0.30 musisz plytke z tego cylindra np.doszlifowac o te 0.20 badz dokupic o 0.20 mniejsza ,oczywiscie po wyjeciu plytek musisz je przemierzyc mikrometrem zebyc wiedzial co dokupic.kumasz ?jak nie to dzwon albo pisz na gg.Zdjecie walka zaden problem ustaw na znaki zdejmij pasek z walka poodkrecaj panewki zaczynajac od zewnatz do srodka powolutku luzajac kazda po kolei i sciagaj walek wyciagaj plytki(przed zdjeciem musisz zmierzyc luzy zaworowe)zakladasz plytki smarujesz wszystko olejem zakladasz walek (na znaki)klucz dynmometryczny po 25nM kazda szpilka zaczynajac od srodka do zewnatz na krzyz bardzo powoli najpierw pozalapuj i recznie dociagaj panewki eby nie skrzywic walka a pozniej jak ladnie osiadzie to dynamometr ,walek ponownie na znaki ,zakladasz pasek aha i wymien uszczelniacz od razu kolo zdejmiesz bez problemu na walku jest naciecie do klucza zebyc mogl sobie przytrzymac.To wszystko bardzo ogolnie ale mam nadzieje ze ci nakresli jak to wyglada troche dlubaniny ale nic trudnego
"

A cały temat masz tu:
tutaj

szunaj - 17-11-2011, 08:48

Witam,miałem Carisme z 1999roku silnik 1.6 16V teraz mam GDI i muszę się nie zgodzić z tym że są tam płytki do regulacji zaworów to po pierwsze a po drugie to zawory w Carismie reguluje się na ciepłym silniku,jest to trochę dziwne i sam byłem zdziwiony ale tak jest.Na forum jest do ściągnięcia instrukcja sevisowa i tam masz podane jak to się robi,ssący 0.20mm a wydech 0.30mm,byłem na stacji ASO i tak mi zaworki ustawiali.
koniu - 17-11-2011, 22:22

To jak nie na płytkach regulacja to jaka ?
szunaj - 18-11-2011, 09:30

Witam,regulacja jest ręczna,jeżeli ściągniesz sobie instrukcję servisową z tego forum to na stronie 11A-8 jest wszystko podane,oczywiście w języku angielskim tu masz linka do strony http://forum.mitsumaniaki.pl/index.php?c=22
pawelsonx - 18-11-2011, 15:00

tak jak w maluchu polonezie na śrubki z kontra
koniu - 19-11-2011, 11:29

potwierdzam, wczoraj mieniałem olej i zerknąłem przez wlew i moim oczom ukazały się dwa warłki rozrządu i taka regulacja, nie powiem ucieszyło mnie to :)
rogal133 - 19-11-2011, 23:42

koniu napisał/a:
potwierdzam, wczoraj mieniałem olej i zerknąłem przez wlew i moim oczom ukazały się dwa warłki rozrządu i taka regulacja, nie powiem ucieszyło mnie to
przez korek co najwyzej mogłes zobaczyć jeden walek bo dwóch tam nie ma a tego jednego to tez raczej nie widać. widać natomiast dzwigienki od zaworów i po jednej stronie mają takie rolki po których chodzi wałek a po drugiej śrubki do rególacji luzów
plecho1 - 20-11-2011, 09:27

Jeśli 16V to muszą być 2 wałki rozrządu.
rogal133 - 20-11-2011, 12:02

plecho1 napisał/a:
Jeśli 16V to muszą być 2 wałki rozrządu.
poszperaj dokłednie a znajdzesz ze cari ma jeden walek zobacz nawet ile masz kół pasowych wałka rozrządu jest tylko jedno to niby nie reguła bo np audi ma tez jedno kólko od paska a z drugiej strony silnika sa dwa kola które łączy łancuch. ale cari ma jeden walek z podwójnymi dzwigienkami do zaworów. a to ze jest 16v to nie oznacza ze musza byc 2 wałki a jesli jest 8v to jest jeden np starsze silniki fiata np od fiata mirafiori miały 2 wałki a 8 zaworów


plecho1 - 20-11-2011, 14:27

Już się nie upieram :) Właśnie myślałem że są 2 wałki napędzane z jednego koła.
pawelsonx - 20-11-2011, 23:59

no żeby jeszcze bardziej skomplikwać i zeby było co naprawiać to fiat ma jeszcze system multiair


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group