[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Współczynnik oporu powietrza Cx
lichy - 16-11-2011, 12:59 Temat postu: Współczynnik oporu powietrza Cx Jaki jest współcynnik oporu powietrza Cx dla Lancera w wersji sedan, a jaki dla sportback'a?
Próbowałem znaleźć, ale niestety mi się nie udało. Może ktoś gdzieś zauważył?
gzesiolek - 16-11-2011, 14:40
Nie mam pojęcia ale patrząc na sylwetkę, wysokość itd. to stawiam jakieś
Cx=0,33-0,35
April77 - 16-11-2011, 17:15
0,3- kiedyś znalazłem chyba na malezyjskiej stronie. Chwalili się że takie niskie.
jaca71 - 16-11-2011, 17:26
A na oko wygląda że szafa gdańska ma Cx mniejszy od lancera
Np. taka:
http://www.antykibukowski.pl/antyk/985.xhtml
gzesiolek - 16-11-2011, 17:38
April77 napisał/a: | 0,3- kiedyś znalazłem chyba na malezyjskiej stronie. Chwalili się że takie niskie. |
0,3 miał przecież poprzedni, a był niższy, mniejszy i bardziej opływowy... siakos ciezko mi uwierzyc, ze nasz rekin tez taki przecinak
jaca71 - 16-11-2011, 17:54
gzesiolek napisał/a: | poprzedni, a był niższy, mniejszy i bardziej opływowy |
Zobacz sylwetki obu z boku Stary miał prawie pionowe szyby przednią i tylną
Mnie tylko nie daje spokoju pysk i przede wszystkim podwozie. Np. Mazda robi płyty podłogowe tak zaprojektowane by z osłonami stworzyć płaską powierzchnię. Tak samo Honda - robi szersze i mocniejsze progi by zmniejszyć środkowy 'tunel". A lancer od spodu wygląda jak powierzchnia księżyca
gzesiolek - 16-11-2011, 18:28
jaca71,
az tak strasznie nie bylo
jaca71 - 16-11-2011, 18:31
Strasznie nie, ale zobacz wysokość bocznych szyb i ich stosunek do części nieprzeszklonej.
gzesiolek - 16-11-2011, 18:37
jaca71, ale stosunek blachy do szkla ma nijaki wplyw na Cx... ani nowy ani poprzedni klasycznym jajkiem ze scietym tylem nie jest, a chyba takie maja najmniejsze Cx...
Sorki za OT...
Chyba lepiej bedzie wywalic nasze dyskusje toz to dzial techniczny, a tu meble jakies i porownywanie sylwetek
Janek_W - 17-11-2011, 00:18
Też szukałem wartości współczynnika Cx dla Lancera i udało mi się tylko znaleźć że Evo X ma 0,35, a Evo IX miało 0,36...
gzesiolek napisał/a: | ani nowy ani poprzedni klasycznym jajkiem ze scietym tylem nie jest, a chyba takie maja najmniejsze Cx... |
Niekoniecznie, jajkowaty Volkswagen New Beetle ma Cx=0,38, a np. Nowy Mercedes klasy S, który jajka raczej nie przypomina ma Cx=0,27
gzesiolek - 17-11-2011, 07:20
janwno, bardziej chodziło mi o kształt Toyoty Prius, moze sie zle z tym jajkiem wyrazilem... a Prius to Cx ma chyba cos ok 0,25-0,26
a nowy Lancer wlasnie mi na te 0,35 wyglada...
jaca71 - 18-11-2011, 09:04
janwno napisał/a: | Evo X ma 0,35, a Evo IX miało 0,36... |
Ja bym się tym nie sugerował Cywilna wersja będzie miała mniej od EVO i to sporo mniej
macior - 18-11-2011, 13:20
podejrzewam, że nasze lancerki nigdy nie były z wizytą w tunelu aero (na etapie projektowania), albo komuś zależało żeby pasażerownie nie prowadzili rozmowy z kierowcą przy dużych prędkościach - hałas opływu załatwia sprawę, chyba że ktos chce krzyczeć
fajnie mieć dobrą widocznośc w lusterkach ale huczą niemiłosiernie.
gzesiolek - 19-11-2011, 18:29
macior, tutaj nalezy dodac wlasciwosci akustyczne karoserii Lancera... kiepskie wyciszenie i pudelkowatosc drzwi ktore jeszcze wzmaga ten swist powietrza, choc do 100km/h nie slychac do 120km/h nie przeszkadza, do 140km/h u mnie zaglusza wszystko silnik i dopiero pow. 140km/h moge cokolwiek mowic o szumie ktory przeszkadzac moze
A lusterek mniejszych bym nie chcial nawet jesli mialo by byc ciszej... do tych sie tak przyzwyczailem ze juz calkiem duze w Grande Punto wydaje mi sie za male... a co dopiero mini lusterka w niektorych innych autach... a prawe w Fabii I to juz przesada, zona w torebce wieczorowej ma wieksze...
krzychu - 19-11-2011, 19:15
jaca71 napisał/a: | Strasznie nie, ale zobacz wysokość bocznych szyb i ich stosunek do części nieprzeszklonej. |
No ale dla mnie to in plus.... Nie czuję się jak w bunkrze... Swoją drogą i tak jest ciszej
|
|
|