Pajero II - przekładnia kierownicza pajero
doomster - 16-11-2011, 18:30 Temat postu: przekładnia kierownicza pajero Witam, czy istnieje mozliwosc wykorzystania przekładni kierowniczej od anglika do wersji europejskiej? w całosci lub w częsci w celu zregenerowania mojej przekładni? Moja ma duze luzy i nie idzie ich juz skasowac śrubą, prowadza autem strasznie po koleinach i nie tylko.
pozdrawiam
[ Dodano: 16-11-2011, 18:32 ]
Jeszcze jedno pytanko: czy regeneracja w specjalistycnym zakładzie daje gwarancje na pełne skasowanie tych luzów?
zbyszekm2 - 18-11-2011, 08:56 Temat postu: Re: przekładnia kierownicza pajero
doomster napisał/a: | Witam, czy istnieje mozliwosc wykorzystania przekładni kierowniczej od anglika do wersji europejskiej? w całosci lub w częsci w celu zregenerowania mojej przekładni? Moja ma duze luzy i nie idzie ich juz skasowac śrubą, prowadza autem strasznie po koleinach i nie tylko.
pozdrawiam
[ Dodano: 16-11-2011, 18:32 ]
Jeszcze jedno pytanko: czy regeneracja w specjalistycnym zakładzie daje gwarancje na pełne skasowanie tych luzów? |
Jedyne co wykorzystasz z takiej przekładni angielskiej to sworzeń główny ( ten do którego przymocowane jest ramię).
lukas 78 - 18-11-2011, 10:01
ja tam nie wierzę w te regeneracje poszukaj z jakiegoś rozbitka
a na tej przekładni zawsze będzie luz to że prowadza to może być suma wszystkich luzów w zawieszeniu sam to przerabiałem luz na wsporniku i na łączikach drążka reakcyjnego łożyska kół tuleje tylnich wachaczy itp. po sprawdzeniu wszystkiego auto prowadzi się jak po sznurku a lekki luz na przekładni pozostal bo tak ma być to nie osobówka
inna sprawa jak docisniesz za mocno ta śrubę na przekładni to efekt bedzie odwrotny skasujesz luz a autem bedzie rzucać jak zydem po pustym sklepie
rico.1 - 18-11-2011, 20:28
racja, ... dodałbym jeszcze kwestie sprawdzenia zbieżności kół i pochylenia
a coś tam przecież było wymieniane ostatnio w zawieszeniu, więc zbieżność mogła się zmienić
doomster - 21-11-2011, 19:54 Temat postu: geometria Ktos wie jakie powinno byc pochylenie przednich kół? Podkreciłem na drążkach dosc mocno. Sprawdzałem ile mam podkładek i zauwazylem ze sa tam dwie blaszki plus po dwie okragłe podkładki na kazdą srubę, łącznie ok 1 cm grubosci. czy to jest fabryczne ustawienie? pozdr
rico.1 - 21-11-2011, 20:58
fabrycznie bywa różnie, 1 albo 2 podkładki (takie blaszki z dwoma wycięciami na śruby), ale to w sumie max 4-5 mm,
z tego wynika że raczej ktoś już tam grzebał, ale nie martw się, bo akurat masz z czego odejmować
a pochylenie 0 40' (+/- 30') czyli prawie pionowo
najważniejsze żeby nie było za dużych różnic pomiędzy prawym i lewym kołem
lukas 78 - 21-11-2011, 23:02
jak pisze rico blaszki z dwoma wcięciami bywały różnej grubości jeśli są tam jeszcze jakieś okrągłe podkładki to ktoś je dolożył
doomster - 22-11-2011, 18:04
Czyli po podniesieniu auta nalezy wyciągnąć podkładki?
rico.1 - 22-11-2011, 21:18
Dokładnie.
Jak podkręciłeś drążki skrętne, to górne wahacze przestawiły pochylenie do środka, a że są mocowane do ramy od wewnątrz (z komory silnika), to musisz wyjąć jakieś podkładki aby wahacz wysunął koła spowrotem na zewnątrz.
Jak na razie masz tzw. ustawienie sportowe
lukas 78 - 22-11-2011, 22:21
jedź na dobrą diagnostyke bo sam tego nie zrobisz i zapytaj od razu czy maja podkładki do regulacji pod twoje pajero
saaver - 03-03-2016, 00:23
...
U-96 - 04-03-2016, 07:20
Saaver
to nie ten temat przekładnia kierownicza nie ma nic wspólnego z geometrią zawieszenia
saaver napisał/a: | Mechanik sprzedającego powiedział żebym wymienił drążki skrętne i koła staną prosto
a przyczyną tego jest ostra jazda i skakanie autem |
Nie bardzo to widzę, z tego co piszesz koła są na minusie, a dokładnie kąt pochylenia zwrotnicy, gdyby tak było jak mówi ów mechanik to przód auta powinien być nisko i przy ostrym hamowaniu powinien mocno nurkować.
Natomiast moim zdaniem poprzedni właściciel świadomie lub nie doprowadził do takiego ustawienia kąta (często w rajdach ustawia się kąt pochylenia na minus aby auto lepiej się prowadziło w zakrętach i to dotyczy każdego typu auta)
Przede wszystkim musisz sprawdzić stan sworzni zwrotnic, końcówek drążków kierowniczych oraz wspornika układ kierowniczego no i przekładnie też trzeba obejrzeć po rajdach i skokach może być w różnym stanie a potem pojechać na geometrię i ustawić prawidłowo (pochylenie kąta zwrotnicy reguluje się podkładkami na górnym wahaczu)
Jeśli w twojej okolicy nie ma dobrego specjalisty to polecam stację w Lublinie na Związkowej 29, maja tam bardzo dobrego diagnostę z 30 letnia praktyką i gość stroi różne auta również do rajdów i driftu, mają też nowoczesny sprzęt
Co ważne ustawienie geometrii liczą jak w normalnym aucie a przy drążkach skrętnych jest 4 x więcej roboty w porównaniu do auta z tradycyjnym zawieszeniem, podkładki dystansowe też mają wiec nie musisz się o nic martwić
Polecam - robiłem u nich 3 auta, w tym swojego Miśka, za każdym razem perfekt
Pozdr.
|
|
|