To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] stukanie przy zmianie biegów?

marcinspike - 17-11-2011, 19:21
Temat postu: [EA2A/W 2.0] stukanie przy zmianie biegów?
Galant 2.0 16V 1998
Witam, jakiś czas temu zauważyłem dziwny objaw w moim galancie, mianowicie przy zmianie biegu słychać pojedyncze stuknięcie, postaram się to jak najlepiej opisać:

Dzieje się to gdy np. przy przełączeniu z 4 na 5 bieg po puszczeniu sprzęgła słychać stuknięcie, dzieje się tak również gdy jadąc 10 - 20km/h mam wciśnięte sprzęgło i ruszam lewarkiem na jedynkę nie włączając jej, każdy ruch przy tej prędkości powoduje stuknięcie, przy normalnym przełączeniu jedynki tego nie słychać.
Stuknięcie słychać też gdy nagle przyśpieszam.

Staram się ten objaw niwelować delikatnym puszczaniem sprzęgła.
Nie wiem co mam z tym zrobić, czy mogę tak jeździć?

Dodam jeszcze że przy jeździe na 1 lub 2 biegu, hamując silnikiem daje się odczuć delikatny ruch lewarka zmiany biegów.

Psikus - 17-11-2011, 19:29

Do sprawdzenia w pierwszej kolejności poduszki silnika i skrzyni biegów
radek79 - 17-11-2011, 19:31

prawdopodobnie uszkodzona poduszka pod skrzynią , trzeba obejrzeć skrzynie w od spodu
marcinspike - 17-11-2011, 19:37

A jak to najlepiej sprawdzić, czy takie uszkodzenie będzie widoczne gołym okiem?
Hugo - 17-11-2011, 19:40

marcinspike napisał/a:
czy takie uszkodzenie będzie widoczne gołym okiem?
Będzie naderwana guma lub poduszka będzie "ściśnięta"/"obwieszona".
marcinspike - 30-01-2012, 10:38

Generalnie obdukcja poduszek nie wykazała ich zużycia,

Zauważyłem jeszcze jeden objaw,
jeżeli jadę i włączam jakikolwiek bieg najpierw puszczając sprzęgło - stuku nie ma.
Jeżeli jadę i włączam bieg, puszczając sprzęgło i jednocześnie dodając gazu (tak jak być powinno) - jest stuk.
Pytanko czy może to być przegub wewnętrzny, tarcza sprzęgła się kończy, a może mechanizm różnicowy się sypie?

robertdg - 30-01-2012, 19:46

Sprawdź wahacze dolne gięte tzw banany
Anonymous - 30-01-2012, 21:39

Prawdopodobnie masz uszkodzone sprężyny w tarczy sprzęgłowej- amortyzatory.
marcinspike - 31-01-2012, 09:56

będę u mechanika w przyszłym miesiącu, napiszę co to było jak się uda zlokalizować.

[ Dodano: 13-02-2012, 17:39 ]
byłem dziś u mechaniora.

Oznajmił, że gdyby były to tłumiki drgań na tarczy sprzęgła - waliło by cały czas.
Sprawdził poduchy - OK
Przeguby - OK
Dyfer - OK
Luzów na wahaczach brak

Jedyne co znalazł to dosyć spore luzy na końcówkach drążków - wymienimy i zobaczymy

Tylko czy drążki mogą tak robić?

[ Dodano: 01-03-2012, 10:25 ]
Ok. Wymieniono końcówki drążków kierowniczych, oraz wahacz banan od strony kierowcy.

Auto prowadzi się lepiej ale jak waliło tak wali dalej, niczego to nie poprawiło w/w strawie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group