To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Tulejki wybieraka skrzyni biegów ?

tedi58 - 18-11-2011, 13:31
Temat postu: Tulejki wybieraka skrzyni biegów ?
Pozdrawiam ,,Wszystkich" obecnych na forum , mam mały dylemat z kochanymi tulejkami skrzyni biegów , a mianowicie? Wymienił mi gostek owe tulejki , jednak mam problem (tylko z wrzuceniem wstecznego) co mógł pomylić od nośnie tych tulejek lub nie włożenia ich w odpowiednie miejsce . W paczce którą kupiłem tulejek ,podkładek oraz innych plastikowych elementów było sporo. Może ktoś z zacnego forum wrzucił by rysunek jakie i gdzie włożyć -lewarek i skrzynia z góry serdeczne- Dzięki pozdrawiam.
pawelsonx - 18-11-2011, 14:58



na czerwono podkreślone co trza wymienic

carpezo - 18-11-2011, 18:02

ile dałeś za tulejki i gdzie kupiłes..sorki że nie na temat
siwek - 18-11-2011, 18:08

Wydaje mi się że jak skręcał wszystko to drążek zmiany biegów nie stał pionowo.

U mnie tak było jak wymieniałem, jak skręcił jak drążek nie stał pionowo to też wsteczny nie wchodził.

Ja swoje kupiłem na allegro.

tedi58 - 19-11-2011, 00:44

Dzięki koledzy za cenne rady i piękny schemacik-za tulejki w sklepie auto-części we Wrocku zapłaciłem 45 zł, odpisuję o dość póżnej porze, dopiero co wróciłem z pracy . Jeżeli chodzi o lewarek jest prosto tylko coś lekko chodzi nie czuć oporu. Wydaje mi się że coś sknocił pod mieszkiem pod tą osłoną ze skóry. Dzisiaj sam zobaczę co jest i założę nowe- zdam relację pozdrawiam jeszcze raz z ponurego Wrocławia.
pawelsonx - 19-11-2011, 11:24

za 45 zł to tylko część zestawu naprawczego prawdopodobnie na łącznik. W mechanizmie lewarka również mogą być luzy
tedi58 - 19-11-2011, 19:00

W tym zestawie za 45zł są to tulejki orginalne Swiden -Szwecja do volvo V40 w tym komplecie jest około 30 plastikowych elementow sprzedawca mi je poradził i stwierdził że są mocniejsze(trwalsze niż japan) koledzy bardzo dobry wybór . Wymieniłem dzisiaj wszystkie na łączniku pod autem na mieszku też pod spodem w kabinie pod skórką i zostało jeszcze w zapasie. Mój lewarek ze skrzynią dzisiaj odżył pięknie chodzi dlatego chciałbym wszystkim podziękować-pozdrowić za pomoc dzięki!!!!
carpezo - 02-02-2013, 13:50

i nadszedł czas wymiany tulejek ..nie chce wchodzić wsteczny jedynka i piatka też marnie wchodzą.. pytalem u mnie w sklepach moto i mowia ze tylko serwis. w serwisie 6 szt tulejek kosztuje ok 120zł. co radzicie zorbic? kupić te w serwisie czy zamowic na allegro? te na allegro nadają się i pojezdze na nich troche? widzialem na aukcji ze jest ich tam sporo a w serwisie tylko 6 szt.
scoratir - 02-02-2013, 14:40

Jest do tego inny temat.
http://forum.mitsumaniaki...1152208#1152208
Chcesz mieć tulejki z brązu to tam uderzaj. A jak nie to taki zestaw: http://allegro.pl/mitsubi...2977863184.html
Te z allegro pewnie wytrzymają 10-20 tys, te z serwisu może troszkę więcej (o ile tam są w zestawie te metalowe), takie z brązu powinny wytrzymać 40-50tys... a może i więcej.

remi - 02-02-2013, 16:08

z istotnych rzeczy to trzeba pamiętać o wyczyszczeniu wszystkiego (szczególnie pod autem) papierem ściernym i odpowiednim nasmarowaniu. Z własnego doświadczenia wiem, że wtedy wytrzymują znacznie dłużej.
scoratir - 02-02-2013, 16:45

Wyczyścić trzeba, ale jak nie ma rdzy to wystarczy do czystego szmatką. Posmarować należy smarem grafitowym, lub podobnym.
PINO87 - 02-02-2013, 20:17

Co wam da to czyszczenie i smarowanie dokladne jak tam nie ma żadnej osłony?
z mosiądzu też się wytrą jak po nich bez przerwy błoto chlapie


Problem z tulejkami w tym aucie jest prosty i prozaiczny jak renault dostarczało skrzynie to fabrycznie nie założyli gumowej osłonki na tylejki od strony skrzyni a to bardzo ważna sprawa
dlaczego? dlatego żeby się szybciej wycierało :) żeby ludzie szybciej kupowali taka prawa
popatrzcie że w każdej renówce czy to laguna czy 19-stka jest osłonka gumowa osłonka
tutaj by o tym zapomnieli? wydaje mi się że raczej tu umyślne :lol:
ale ja ich przechytrzyłem 8) i sobie taką osłonkę od laguny złożyłem do tego napchałem
tam smaru do pełna i problem z tulejkami mam z głowy na barrrrrrrdzo długo :lol:
i wam radze to samo...

carpezo - 02-02-2013, 20:28

dzieki za pomoc.. duzo roboty jest przy wymianie? mogłby mi ktos opisac wymiane w prosty sposób ? :)
remi - 02-02-2013, 21:22

PINO87, czyszczenie i smarowanie da to, że jeśli nie wyczyścisz i założysz nowe tulejki, to ta cała rdza działa jak papier ścierny i zaraz nowe tulejki wytrze.
Nie wiem gdzie założyłeś tą osłonę od laguny, ale myślę, że to dobry pomysł.
Mówiąc o czyszczeniu miałem na myśli głównie te miejsca gdzie idą metalowe elementy razem z czarnymi gumami- można na to założyć jakąś osłonę?

scoratir - 02-02-2013, 23:18

carpezo, roboty nie jest dużo. Wchodzisz pod samochód, widzisz taki długi drążek między lewarkiem a skrzynią. Odkręcasz dwie śrubki na końcach tego drążka i wymieniasz w tych miejscach tulejki. Wszystko czyścisz, smarujesz i skręcasz...
PINO87, Pokaż jak wygląda taka osłonka (jakiś link albo coś) ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group