[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Ciśnienie sprężania a przebieg.
Pafab - 18-11-2011, 22:21 Temat postu: [CJ1A 1.3] Ciśnienie sprężania a przebieg. Mam pytanie szanowni kamraci.
Mierzyłem ciśnienia na cylindrach i wyszło tak:
1- 9.6
2- 9.4
3- 9.5
4- 9.5
Moje autko ma przebieg 145 tyś.
Czy to aby nie za niskie te ciśnienia względem przebiegu?
Autko powyżej 120km/h trudno dalej rozpędzić.
Silnik ogólnie pracuje bez zastrzeżeń, tylko but słaby.
Tovija - 26-12-2011, 13:39
Stopień sprężania masz idealny.
Silnik 4g13 posiada stopień sprężania właśnie 9.5:1
A co do "buta": silnik 4g13 jest malutki... nie ma co wymagać po nim, żeby się zbierał jak 4g92 MiVEC
Pafab - 26-12-2011, 21:46
Cytat: | Silnik 4g13 posiada stopień sprężania właśnie 9.5:1 |
Racja, ale mi chodzi o cisnienie sprężania a nie stopień sprężania.
Ciśnienie sprężania w 4G13 ma być w granicach 8,6 - 12,2
W moim colcie jest około 9,5 na każdym cylindrze więc jestem zaniepokojony
bo to już prawie minimum - a auto ma przejechane niecałe 150 tyś dopiero.
Cytat: | A co do "buta": silnik 4g13 jest malutki... nie ma co wymagać po nim, żeby się zbierał jak 4g92 MiVEC |
No ja się nie spodziewam żeby miał 7s do setki
Moj colcik jeździ całkiem sprawnie, ale brakuje mu pary przy wysokich
obrotach gdzie właśnie powinien ciągnąć bo taką ma charakterystykę ten silnik.
Koledzy, jeśli mierzyliscie cisnienia w 4G13 to podajcie proszę jakie wyszły ciśnienia przy jakim przebiegu.
Byłoby jakieś porównanie.
Tovija - 26-12-2011, 22:04
Ja niestety nie mam możliwość zmierzenia ciśnienia sprężania. Masz jeszcze jakieś inne dolegliwości slnikowe ? Nie wycieka nigdzie olej, nie miesza się z płynem chłodniczym i odwrotnie ? Nie dymi na niebiesko albo na biało ? Świece czyste czy zaolejone ?
Jeżeli nie występuje żaden z powyższych objawów a silnik dobrze pracuje to olałbym to i czekał najwyżej na dalszy rozwój wydarzeń. Za utratę kompresji mogą być odpowiedzialne:
-wydmuchana uszczelka pod głowicą
-zużyte uszczelniacze zaworowe
-zużyte pierścienie na tłokach - to akurat wykluczam - za niski przebieg
Hugo - 26-12-2011, 23:40
Tovija napisał/a: | -zużyte uszczelniacze zaworowe | Raczej nie bardzo.
Pafab - 27-12-2011, 15:07
Cytat: | Masz jeszcze jakieś inne dolegliwości slnikowe ? Nie wycieka nigdzie olej, nie miesza się z płynem chłodniczym i odwrotnie ? Nie dymi na niebiesko albo na biało ? Świece czyste czy zaolejone ? |
Nic nie cieknie, płyn chłodniczy czysty i nie ubywa go, nie kopci, świece czyste.
Cytat: | Jeżeli nie występuje żaden z powyższych objawów a silnik dobrze pracuje to olałbym to i czekał najwyżej na dalszy rozwój wydarzeń. |
Tak chyba zrobie.
Cytat: | Za utratę kompresji mogą być odpowiedzialne:
-wydmuchana uszczelka pod głowicą |
To odpada, była by duża róznica ciśnień, przecież nie wydmucha na wszystkich cylindrach jednocześnie.
Cytat: | -zużyte uszczelniacze zaworowe |
To raczej odpada - kopciłby, zresztą uszczelniacze nie maja wpływu na kompresję.
Cytat: | -zużyte pierścienie na tłokach - to akurat wykluczam - za niski przebieg |
Hmm, ja bym właśnie obstawiał pierścienie, nie wiem jak był uzytkowany przez poprzednika, może jeździł nim jakiś kat.
Niw wiem też na jakim oleju jeździł, na jednym z przeglądów w niemczech był zalany Agip 10W40 nic wiecej nie wiem.
A z tym przebiegiem tez do końca nie wiadomo czy jest prawdziwy, chociaż sprawdzałem w niemieckich papierach z przeglądów i wydaje sie być wiarygodny.
Będę musiał zrobić próbę olejową.
Puki co czekam na jakieś dane - cisnienie / przebieg w waszych 4G13.
Tovija - 21-02-2012, 14:19
Kolego dzisiaj będę mierzył kompresje u siebie na zimnym silniku więc nie omieszkam poinformować.
Aha i jeszcze bardzo ważna rzecz:
Za kompresję również odpowiada stan zaworów i gniazd zaworowych, zbyt zużyte powodują przepuszczanie sprężonego powietrza a więc i stratę na ciśnieniu sprężania - dlatego też jak się zdejmuje głowice dobrze jest też obrócić głowicę i nalać do denka głowicy ropy i patrzeć czy nie wyceika przez gniazda zaworowe Pozdro
P.S. Jeżeli chcesz sprawdzić czy za utratę kompresji na garach odpowiedzialne są pierścienie na tłokach to przez otwór od świecy nalej do środka oleju i zmierz ponownie, jeżeli kompresja wzrośnie oznacza to to, że ucieka ona poprzez nieszczelne pierścienie na tłokach.
Pafab - 21-02-2012, 16:35
Cytat: | Kolego dzisiaj będę mierzył kompresje u siebie na zimnym silniku |
O ile wiem to na ciepłym powinno się chyba mierzyć ???
Cytat: | więc nie omieszkam poinformować. |
Świetnie, czekam na wyniki:)
Cytat: | P.S. Jeżeli chcesz sprawdzić czy za utratę kompresji na garach odpowiedzialne są pierścienie na tłokach to przez otwór od świecy nalej do środka oleju......... |
Wiem wiem, pisałem o tym post wcześniej, cytuję:
Cytat: | Będę musiał zrobić próbę olejową. | :)
Jak do tej pory, jeszcze się nie zebrałem żeby to zrobić, ech leniwy się cos zrobiłem
Tovija - 21-02-2012, 18:47
Kompresja zmierzona na zimnym silniku (według manuala do Colta tak winno się ją mierzyć)
Wyszło mi po 14 barów na każdym garze.
Pafab - 21-02-2012, 20:49
Tovija, a ile masz kkilometrów nakulane?
Tovija - 21-02-2012, 21:00
około 149 tys km, ale rok temu mialem wymieniana uszczelke pod glowicą, to na pewno poprawilo kompresję.
mani4c - 22-02-2012, 11:32
W manualu są podane wartości graniczne: 8,6 - 12,2. TOV - masz zbyt wysoką kompresję z tego wynika. Pytanie jak się to ma do czegokolwiek.
Tovija - 22-02-2012, 11:43
Może jest założone turbo ?
Chyba, że fucktycznie winno się najpierw silnik rozgrzać, ale tym sposobem idzie przecież uwalić sobie gwinty w głowicy na świece :/ Nie wiem, myślę, że skoro na zimnym silniku wychodzi po 14 bar to na ciepłym będzie 11-12 barów gdzieś ? Generalnie trzeba by kompresje zmierzyć jeszcze na ciepłym enginie stąd wniosek, ale w manualu dla Colta nic nie pisało na temat rozgrzewania silnika
P.S. doczytałem też, że zbyt wysoka kompresja wynikać może też z zużycia pierscieni uszczelniających.
mani4c - 22-02-2012, 12:01
W miarę wzrostu temperatury zmniejsza się ciśnienie, więc może na rozgrzanym silniku jest mniej. Np. w 4G92 standardowa kompresja powinna wynosić 14.5 BAR.
KlaudiuszBdg - 22-02-2012, 21:49
Albo faktycznie szlifnieta glowica za bardzo po zmianie uszczelki
W turbo raczej sie obniza sprezanie zeby nie stukalo
|
|
|