To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Ciśnienie sprężania a przebieg.

Pafab - 18-11-2011, 22:21
Temat postu: [CJ1A 1.3] Ciśnienie sprężania a przebieg.
Mam pytanie szanowni kamraci.

Mierzyłem ciśnienia na cylindrach i wyszło tak:
1- 9.6
2- 9.4
3- 9.5
4- 9.5
Moje autko ma przebieg 145 tyś.
Czy to aby nie za niskie te ciśnienia względem przebiegu?
Autko powyżej 120km/h trudno dalej rozpędzić.
Silnik ogólnie pracuje bez zastrzeżeń, tylko but słaby.

Tovija - 26-12-2011, 13:39

Stopień sprężania masz idealny.
Silnik 4g13 posiada stopień sprężania właśnie 9.5:1
A co do "buta": silnik 4g13 jest malutki... nie ma co wymagać po nim, żeby się zbierał jak 4g92 MiVEC ;)

Pafab - 26-12-2011, 21:46

Cytat:
Silnik 4g13 posiada stopień sprężania właśnie 9.5:1


Racja, ale mi chodzi o cisnienie sprężania a nie stopień sprężania.
Ciśnienie sprężania w 4G13 ma być w granicach 8,6 - 12,2
W moim colcie jest około 9,5 na każdym cylindrze więc jestem zaniepokojony
bo to już prawie minimum - a auto ma przejechane niecałe 150 tyś dopiero.

Cytat:
A co do "buta": silnik 4g13 jest malutki... nie ma co wymagać po nim, żeby się zbierał jak 4g92 MiVEC


No ja się nie spodziewam żeby miał 7s do setki :)
Moj colcik jeździ całkiem sprawnie, ale brakuje mu pary przy wysokich
obrotach gdzie właśnie powinien ciągnąć bo taką ma charakterystykę ten silnik.

Koledzy, jeśli mierzyliscie cisnienia w 4G13 to podajcie proszę jakie wyszły ciśnienia przy jakim przebiegu.
Byłoby jakieś porównanie.

Tovija - 26-12-2011, 22:04

Ja niestety nie mam możliwość zmierzenia ciśnienia sprężania. Masz jeszcze jakieś inne dolegliwości slnikowe ? Nie wycieka nigdzie olej, nie miesza się z płynem chłodniczym i odwrotnie ? Nie dymi na niebiesko albo na biało ? Świece czyste czy zaolejone ?
Jeżeli nie występuje żaden z powyższych objawów a silnik dobrze pracuje to olałbym to i czekał najwyżej na dalszy rozwój wydarzeń. Za utratę kompresji mogą być odpowiedzialne:
-wydmuchana uszczelka pod głowicą
-zużyte uszczelniacze zaworowe
-zużyte pierścienie na tłokach - to akurat wykluczam - za niski przebieg

Hugo - 26-12-2011, 23:40

Tovija napisał/a:
-zużyte uszczelniacze zaworowe
Raczej nie bardzo.
Pafab - 27-12-2011, 15:07

Cytat:
Masz jeszcze jakieś inne dolegliwości slnikowe ? Nie wycieka nigdzie olej, nie miesza się z płynem chłodniczym i odwrotnie ? Nie dymi na niebiesko albo na biało ? Świece czyste czy zaolejone ?


Nic nie cieknie, płyn chłodniczy czysty i nie ubywa go, nie kopci, świece czyste.

Cytat:
Jeżeli nie występuje żaden z powyższych objawów a silnik dobrze pracuje to olałbym to i czekał najwyżej na dalszy rozwój wydarzeń.


Tak chyba zrobie.

Cytat:
Za utratę kompresji mogą być odpowiedzialne:
-wydmuchana uszczelka pod głowicą


To odpada, była by duża róznica ciśnień, przecież nie wydmucha na wszystkich cylindrach jednocześnie.

Cytat:
-zużyte uszczelniacze zaworowe


To raczej odpada - kopciłby, zresztą uszczelniacze nie maja wpływu na kompresję.

Cytat:
-zużyte pierścienie na tłokach - to akurat wykluczam - za niski przebieg


Hmm, ja bym właśnie obstawiał pierścienie, nie wiem jak był uzytkowany przez poprzednika, może jeździł nim jakiś kat.
Niw wiem też na jakim oleju jeździł, na jednym z przeglądów w niemczech był zalany Agip 10W40 nic wiecej nie wiem.
A z tym przebiegiem tez do końca nie wiadomo czy jest prawdziwy, chociaż sprawdzałem w niemieckich papierach z przeglądów i wydaje sie być wiarygodny.
Będę musiał zrobić próbę olejową.

Puki co czekam na jakieś dane - cisnienie / przebieg w waszych 4G13.

Tovija - 21-02-2012, 14:19

Kolego dzisiaj będę mierzył kompresje u siebie na zimnym silniku więc nie omieszkam poinformować.
Aha i jeszcze bardzo ważna rzecz:
Za kompresję również odpowiada stan zaworów i gniazd zaworowych, zbyt zużyte powodują przepuszczanie sprężonego powietrza a więc i stratę na ciśnieniu sprężania - dlatego też jak się zdejmuje głowice dobrze jest też obrócić głowicę i nalać do denka głowicy ropy i patrzeć czy nie wyceika przez gniazda zaworowe :) Pozdro
P.S. Jeżeli chcesz sprawdzić czy za utratę kompresji na garach odpowiedzialne są pierścienie na tłokach to przez otwór od świecy nalej do środka oleju i zmierz ponownie, jeżeli kompresja wzrośnie oznacza to to, że ucieka ona poprzez nieszczelne pierścienie na tłokach.

Pafab - 21-02-2012, 16:35

Cytat:
Kolego dzisiaj będę mierzył kompresje u siebie na zimnym silniku


O ile wiem to na ciepłym powinno się chyba mierzyć ???

Cytat:
więc nie omieszkam poinformować.


Świetnie, czekam na wyniki:)

Cytat:
P.S. Jeżeli chcesz sprawdzić czy za utratę kompresji na garach odpowiedzialne są pierścienie na tłokach to przez otwór od świecy nalej do środka oleju.........


Wiem wiem, pisałem o tym post wcześniej, cytuję:
Cytat:
Będę musiał zrobić próbę olejową.
:)
Jak do tej pory, jeszcze się nie zebrałem żeby to zrobić, ech leniwy się cos zrobiłem :P

Tovija - 21-02-2012, 18:47

Kompresja zmierzona na zimnym silniku (według manuala do Colta tak winno się ją mierzyć)
Wyszło mi po 14 barów na każdym garze.

Pafab - 21-02-2012, 20:49

Tovija, a ile masz kkilometrów nakulane?
Tovija - 21-02-2012, 21:00

około 149 tys km, ale rok temu mialem wymieniana uszczelke pod glowicą, to na pewno poprawilo kompresję.
mani4c - 22-02-2012, 11:32

W manualu są podane wartości graniczne: 8,6 - 12,2. TOV - masz zbyt wysoką kompresję z tego wynika. ;) Pytanie jak się to ma do czegokolwiek. :D
Tovija - 22-02-2012, 11:43

Może jest założone turbo ? :P
Chyba, że fucktycznie winno się najpierw silnik rozgrzać, ale tym sposobem idzie przecież uwalić sobie gwinty w głowicy na świece :/ Nie wiem, myślę, że skoro na zimnym silniku wychodzi po 14 bar to na ciepłym będzie 11-12 barów gdzieś ? Generalnie trzeba by kompresje zmierzyć jeszcze na ciepłym enginie stąd wniosek, ale w manualu dla Colta nic nie pisało na temat rozgrzewania silnika :rolleyes:
P.S. doczytałem też, że zbyt wysoka kompresja wynikać może też z zużycia pierscieni uszczelniających.

mani4c - 22-02-2012, 12:01

W miarę wzrostu temperatury zmniejsza się ciśnienie, więc może na rozgrzanym silniku jest mniej. Np. w 4G92 standardowa kompresja powinna wynosić 14.5 BAR.
KlaudiuszBdg - 22-02-2012, 21:49

Albo faktycznie szlifnieta glowica za bardzo po zmianie uszczelki

W turbo raczej sie obniza sprezanie zeby nie stukalo ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group