To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - 2,5 td L200/Pajero a Galloper... ten sam silnik?

BlachaL200 - 21-11-2011, 13:39
Temat postu: 2,5 td L200/Pajero a Galloper... ten sam silnik?
Witam potrzebuje wiedzieć czy ten sam silnik czyli 4d56 występował w MItsibishi i Hyundaiu.
Wiem że oznaczenia są inne bo w koreańcu jest d4bf ale części typu głowice, tłoku, turbiny, wały korbowe i osprzęt są zamienne między markami, takie info przynajmniej dostałem.

Heilsberg - 21-11-2011, 14:55

Teoretycznie tak, ale czy pełna zamienność jest to trudno stwierdzić. Nawet w Mitsubishi ten sam 4D56 w Pajero II z lat 90tych i L200 z 2005 jest niby taki sam a bagnet oleju ma w innym miejscu. Drobne różnice więc są.
lukas 78 - 21-11-2011, 15:01

tak jak piszesz Heilsberg niby na licencji a koreańcy mogli wprowadzić swoje udziwnienia
BlachaL200 - 21-11-2011, 16:56

Hmmm ja mam do wymiany cały silnik więc najbardziej mnie interesuje czy do silnika d4bf przykręcę skrzynie z 4d56 i czy mocowania łap silnika są w tych samych miejscach.
Wielokrotnie natknąłem się na ogłoszenie np. "silnik do pajero/galloper" stąd moje zainteresowanie

lukas 78 - 21-11-2011, 17:36

tutaj masz konkretnie na ten temat
http://www.forum4x4.pl/vi...opera+do+pajero

doomster - 21-11-2011, 18:31
Temat postu: 4d56 z l200
Witam, czy silnik 4d56 99kM z pajeroII mozna zastąpic silnikiem 4d56 115KM z L200 ? Jakie są róznice? a moze wystarczy zamienic pompe paliwową i turbine?
pozdr

Heilsberg - 21-11-2011, 23:17

Trzeba by Zbyszka zapytać, ale wydaje mi się, że powinno pasować. Problem będzie z pompą bo 115 KM z L200 ma elektronicznie sterowaną i będziesz musiał komputer przekładać i pedał gazu z potencjometrem i pewnie jeszcze coś jakieś czujniki i inne wynalazki. Tak plug and play raczej nie da rady. Osprzęt też częściowo inny.
Pytanie brzmi też - po co chcesz to przekładać? Nie masz zwykłego z Pajero? Nie da się remontować? Mocy Ci brak? Bo może są inne rozwiązania?

zbyszekm2 - 22-11-2011, 11:03
Temat postu: Re: 4d56 z l200
doomster napisał/a:
Witam, czy silnik 4d56 99kM z pajeroII mozna zastąpic silnikiem 4d56 115KM z L200 ? Jakie są róznice? a moze wystarczy zamienic pompe paliwową i turbine?
pozdr

Można, wypniesz tylko czujnik obrotu wału. i wstawisz swoją pompę, reszta będzie ok.

lukas 78 - 22-11-2011, 11:53

koni to mu pewnie zostanie na tej pompie tyle co w Pajero
doomster - 22-11-2011, 18:01

Dzieki za info, zapytałem raczej z ciekawosci, bo silnik mam żylete ale mocy troche brak. Zastanawiałem sie jakby tu ją podniesc i co trzeba by było przniesc z l200 do pajero zeby otrzymac 115 KM.
pozdr

zbyszekm2 - 22-11-2011, 19:45

doomster napisał/a:
Dzieki za info, zapytałem raczej z ciekawosci, bo silnik mam żylete ale mocy troche brak. Zastanawiałem sie jakby tu ją podniesc i co trzeba by było przniesc z l200 do pajero zeby otrzymac 115 KM.
pozdr

Musisz zmienić silnik, i instalację oraz sterownik, pedał przyspieszenia i będzie hulało.
Albo zmodyfikować silnik obecny, dla 15 koni wymiana silnika nie opłacalna. Lepiej zrobić coś z tym silnikiem.

BlachaL200 - 24-11-2011, 08:29

Silnik 4d56 z 95 doprowadza mnie do białe gorączki, najpierw było kilku sprzedawców co do których jak bym dorwał to :axe: bo delikatnie mówiąc niesłowni a teraz jak już się dowiedzałem że motorownia z gallopera będzie P&P to wychodzi problem linki gazu.

Pytanie: czy jeśli mam pompe wtryskową z 4d56 na linke to mogę ją założyć do silnika który ori współpracował z pompą gdze jest potencjometr w pedale gazu?

Heilsberg - 24-11-2011, 09:11

Oczywiście, że możesz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group