To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Termostat

bronek32 - 22-11-2011, 22:18
Temat postu: [Cari 1.6] Termostat
W którym miejscu znajde termostat bo wywala mi wode przez zaworek w pompie a silnik szybko łapie 90stopni ale nie przekracza po 15min wszystko wraca do normy ,jedni mówią że to pompa do wymiany a inni że to może termostat szaleje już sam nie wiem bo wolałbym nie ruszać rozrządu jest dość świeży . Może miał ktoś podobne objawy ? :?:
M@teusz607 - 23-11-2011, 09:18

tak jest na 99,9%- jak źle to niech ktoś poprawi :) od chłodnicy idzie dwie gumowe rury- na górze i na dole, górna łączy chłodnicę z termostatem, jest tam też zaworek do odpowietrzania
tak czy inaczej mam na myśli to w kółku co pokazuje czerwona strzałka :)
http://www.fotosik.pl/pok...7648714601.html

Jaro1974 - 23-11-2011, 09:25

bronek32, Najpierw sprawdź czy ci się termostat otwiera.Myślę że wymiana załatwi sprawę. Termostatu szukaj tam gdzie ci opisał to M@teusz607,
carpezo - 23-11-2011, 17:55

nie będe otwierał nowego tematu więc tu zapytam was.. jak włącze nawiew na maxa ciepło i skierowany jest na szybe to z kratek srodkowych (pod zegarkiem) leci mozna nawet powiedziec że chlodnawe powietrze a bocznych dobrze grzeje. jak skieruje nawiew do środka samochodu to z kazdych ciepłe leci. czy to normalny objaw?

aha i jak sprawdzic czy termostat dobrze działa? coś kiedyś czytałem żeby sprawdzic te rury od chłodnicy. mógłby ktos wytlumaczyc co i jak?

Jaro1974 - 23-11-2011, 19:33

carpezo napisał/a:
jak włącze nawiew na maxa ciepło i skierowany jest na szybe to z kratek srodkowych (pod zegarkiem) leci mozna nawet powiedziec że chlodnawe powietrze a bocznych dobrze grzeje. jak skieruje nawiew do środka samochodu to z kazdych ciepłe leci. czy to normalny objaw?

Normalny.
carpezo napisał/a:
jak sprawdzic czy termostat dobrze działa?

Otwierasz maskę, włączasz silnik, czekasz aż się nagrzeje,dotykasz ręką węża który idzie od termostatu do górnej części chłodnicy. Zanim termostat się otworzy to ten wąż powinien być chłodny, w momencie otwarcia wąż robi się gorący. Tak można sprawdzić działanie termostatu nie rozbierając obudowy. Jak nie jesteś pewny to zawsze możesz rozebrać obudowę , wyjąć termostat i włożyć go do garnka z wodą którą należy podgrzewać aż do zagotowania. Tutaj jednak musiałbyś się uzbroić w termometr i wtedy byś wiedział dokładnie przy jakiej temperaturze się otwiera. Pozdrawiam.

carpezo - 23-11-2011, 19:54

dzięki wielkie za odp. myślałem że może coś nie tak z termostatem jest. Ale mogłaby grzać troche lepiej ;-) jakoś mam wrażenie że poprzedniej zimy lepiej grzała
przemekx303 - 23-11-2011, 20:22

Bronek32 myślę że to jednak pompa do wymiany , bo jeżeli zaczyna cieknąć to znaczy że będzie jeszcze gorzej , ja tak miałem z nową pompą Hepu czy Hepa w innym aucie i niestety reklamacji nie uznali
bronek32 - 23-11-2011, 23:45

Dzięki wszystkim za pomoc jeśli chodzi o termostat to wygląda na to że działa bo rura jest gorąca więc puścił uszczelniacz pompy , dziś na zimnym i wyłączonym silniku nie ciekło a jak odkręciłem korek od chłodnicy to kapało z pompy . Więc to wszystko wyjaśnia trza nową kupić tylko ta zabawa z rozrządem :roll:
M@teusz607 - 24-11-2011, 00:42

carpezo napisał/a:
nie będe otwierał nowego tematu więc tu zapytam was.. jak włącze nawiew na maxa ciepło i skierowany jest na szybe to z kratek srodkowych (pod zegarkiem) leci mozna nawet powiedziec że chlodnawe powietrze a bocznych dobrze grzeje. jak skieruje nawiew do środka samochodu to z kazdych ciepłe leci. czy to normalny objaw?

aha... to po to jest to pokrętło z lewej strony środkowych kratek :D

carpezo - 24-11-2011, 21:55

M@teusz607 napisał/a:
carpezo napisał/a:
nie będe otwierał nowego tematu więc tu zapytam was.. jak włącze nawiew na maxa ciepło i skierowany jest na szybe to z kratek srodkowych (pod zegarkiem) leci mozna nawet powiedziec że chlodnawe powietrze a bocznych dobrze grzeje. jak skieruje nawiew do środka samochodu to z kazdych ciepłe leci. czy to normalny objaw?

aha... to po to jest to pokrętło z lewej strony środkowych kratek :D


ale niezależnie od tego czy te pokrętło jest na górze czy na dole to tak samo gleci chłodne powietrze, gdy nawiew skierowany jest na szybe

M@teusz607 - 07-12-2011, 12:22

jeszcze takie pytanko. Przy nauce obrotów jest napisane żeby silnik działał do załączenia się wentylatora chłodnicy. A co jeśli samochód może stać godzinę (nawet w lecie) a wentylator się nie włączy? na pewno działa- testowałem evoscanem. Termostat ma coś do tego? zakładając że producent opisał "do włączenia się wentylatora" to powinien jednak się załączać... chyba
cwaniak - 07-12-2011, 13:00

Tak termostat masz cały czas otwarty i jest szybki obiek płynu chłodniczego. Wentylator sie wtedy nie załączy bo jest za niska temperatura w układzie chłodzenia. Silnik wtedy jest zimny i dlugo sie nagrzewa po odpaleniu (pracuje o wiele dłużej na ssaniu niż powinien co wiążę się z wiekszym zuzyciem benzyny)
M@teusz607 - 08-12-2011, 15:33

ale jeśli nawet w zimie 80^C bez problemu dochodzi na biegu jałowym?
cwaniak - 08-12-2011, 16:06

M@teusz607 napisał/a:
ale jeśli nawet w zimie 80^C bez problemu dochodzi na biegu jałowym?


???? możesz rozwinąć te pytanie bo nie wiem o co ci z nim chodzi

M@teusz607 - 08-12-2011, 16:34

w lecie stoi samochód na biegu jałowym godzinę czasu i wentylator się nie załączy- niby termostat nie działa jak powinien i przepuszcza płyn na duży obieg wcześniej niż powinien i silnik jest niedogrzany, z drugiej strony jak samochód stoi na biegu jałowym w zimie niema zwiększonych objawów niedogrzania- na wskaźniku na pewno jest ponad 80^C


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group