Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Termostat
bronek32 - 22-11-2011, 22:18 Temat postu: [Cari 1.6] Termostat W którym miejscu znajde termostat bo wywala mi wode przez zaworek w pompie a silnik szybko łapie 90stopni ale nie przekracza po 15min wszystko wraca do normy ,jedni mówią że to pompa do wymiany a inni że to może termostat szaleje już sam nie wiem bo wolałbym nie ruszać rozrządu jest dość świeży . Może miał ktoś podobne objawy ?
M@teusz607 - 23-11-2011, 09:18
tak jest na 99,9%- jak źle to niech ktoś poprawi od chłodnicy idzie dwie gumowe rury- na górze i na dole, górna łączy chłodnicę z termostatem, jest tam też zaworek do odpowietrzania
tak czy inaczej mam na myśli to w kółku co pokazuje czerwona strzałka
http://www.fotosik.pl/pok...7648714601.html
Jaro1974 - 23-11-2011, 09:25
bronek32, Najpierw sprawdź czy ci się termostat otwiera.Myślę że wymiana załatwi sprawę. Termostatu szukaj tam gdzie ci opisał to M@teusz607,
carpezo - 23-11-2011, 17:55
nie będe otwierał nowego tematu więc tu zapytam was.. jak włącze nawiew na maxa ciepło i skierowany jest na szybe to z kratek srodkowych (pod zegarkiem) leci mozna nawet powiedziec że chlodnawe powietrze a bocznych dobrze grzeje. jak skieruje nawiew do środka samochodu to z kazdych ciepłe leci. czy to normalny objaw?
aha i jak sprawdzic czy termostat dobrze działa? coś kiedyś czytałem żeby sprawdzic te rury od chłodnicy. mógłby ktos wytlumaczyc co i jak?
Jaro1974 - 23-11-2011, 19:33
carpezo napisał/a: | jak włącze nawiew na maxa ciepło i skierowany jest na szybe to z kratek srodkowych (pod zegarkiem) leci mozna nawet powiedziec że chlodnawe powietrze a bocznych dobrze grzeje. jak skieruje nawiew do środka samochodu to z kazdych ciepłe leci. czy to normalny objaw? |
Normalny.
carpezo napisał/a: | jak sprawdzic czy termostat dobrze działa? |
Otwierasz maskę, włączasz silnik, czekasz aż się nagrzeje,dotykasz ręką węża który idzie od termostatu do górnej części chłodnicy. Zanim termostat się otworzy to ten wąż powinien być chłodny, w momencie otwarcia wąż robi się gorący. Tak można sprawdzić działanie termostatu nie rozbierając obudowy. Jak nie jesteś pewny to zawsze możesz rozebrać obudowę , wyjąć termostat i włożyć go do garnka z wodą którą należy podgrzewać aż do zagotowania. Tutaj jednak musiałbyś się uzbroić w termometr i wtedy byś wiedział dokładnie przy jakiej temperaturze się otwiera. Pozdrawiam.
carpezo - 23-11-2011, 19:54
dzięki wielkie za odp. myślałem że może coś nie tak z termostatem jest. Ale mogłaby grzać troche lepiej jakoś mam wrażenie że poprzedniej zimy lepiej grzała
przemekx303 - 23-11-2011, 20:22
Bronek32 myślę że to jednak pompa do wymiany , bo jeżeli zaczyna cieknąć to znaczy że będzie jeszcze gorzej , ja tak miałem z nową pompą Hepu czy Hepa w innym aucie i niestety reklamacji nie uznali
bronek32 - 23-11-2011, 23:45
Dzięki wszystkim za pomoc jeśli chodzi o termostat to wygląda na to że działa bo rura jest gorąca więc puścił uszczelniacz pompy , dziś na zimnym i wyłączonym silniku nie ciekło a jak odkręciłem korek od chłodnicy to kapało z pompy . Więc to wszystko wyjaśnia trza nową kupić tylko ta zabawa z rozrządem
M@teusz607 - 24-11-2011, 00:42
carpezo napisał/a: | nie będe otwierał nowego tematu więc tu zapytam was.. jak włącze nawiew na maxa ciepło i skierowany jest na szybe to z kratek srodkowych (pod zegarkiem) leci mozna nawet powiedziec że chlodnawe powietrze a bocznych dobrze grzeje. jak skieruje nawiew do środka samochodu to z kazdych ciepłe leci. czy to normalny objaw? |
aha... to po to jest to pokrętło z lewej strony środkowych kratek
carpezo - 24-11-2011, 21:55
M@teusz607 napisał/a: | carpezo napisał/a: | nie będe otwierał nowego tematu więc tu zapytam was.. jak włącze nawiew na maxa ciepło i skierowany jest na szybe to z kratek srodkowych (pod zegarkiem) leci mozna nawet powiedziec że chlodnawe powietrze a bocznych dobrze grzeje. jak skieruje nawiew do środka samochodu to z kazdych ciepłe leci. czy to normalny objaw? |
aha... to po to jest to pokrętło z lewej strony środkowych kratek |
ale niezależnie od tego czy te pokrętło jest na górze czy na dole to tak samo gleci chłodne powietrze, gdy nawiew skierowany jest na szybe
M@teusz607 - 07-12-2011, 12:22
jeszcze takie pytanko. Przy nauce obrotów jest napisane żeby silnik działał do załączenia się wentylatora chłodnicy. A co jeśli samochód może stać godzinę (nawet w lecie) a wentylator się nie włączy? na pewno działa- testowałem evoscanem. Termostat ma coś do tego? zakładając że producent opisał "do włączenia się wentylatora" to powinien jednak się załączać... chyba
cwaniak - 07-12-2011, 13:00
Tak termostat masz cały czas otwarty i jest szybki obiek płynu chłodniczego. Wentylator sie wtedy nie załączy bo jest za niska temperatura w układzie chłodzenia. Silnik wtedy jest zimny i dlugo sie nagrzewa po odpaleniu (pracuje o wiele dłużej na ssaniu niż powinien co wiążę się z wiekszym zuzyciem benzyny)
M@teusz607 - 08-12-2011, 15:33
ale jeśli nawet w zimie 80^C bez problemu dochodzi na biegu jałowym?
cwaniak - 08-12-2011, 16:06
M@teusz607 napisał/a: | ale jeśli nawet w zimie 80^C bez problemu dochodzi na biegu jałowym? |
???? możesz rozwinąć te pytanie bo nie wiem o co ci z nim chodzi
M@teusz607 - 08-12-2011, 16:34
w lecie stoi samochód na biegu jałowym godzinę czasu i wentylator się nie załączy- niby termostat nie działa jak powinien i przepuszcza płyn na duży obieg wcześniej niż powinien i silnik jest niedogrzany, z drugiej strony jak samochód stoi na biegu jałowym w zimie niema zwiększonych objawów niedogrzania- na wskaźniku na pewno jest ponad 80^C
|
|
|