To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS DID] Olej

zaqos - 22-11-2011, 22:34
Temat postu: [MSS DID] Olej
zalewal ktos olej polsyntetyk Castrol Magnatec 10w40 ? mam dostep do wersji niskopopiolowej po dobrej cenie i zastanawiam sie czy ktos juz uzywal tej linii i czy bedzie to sluzylo mojemu miskowi (wersja 115 KM, przebieg 50 kkm)?

pozdrowionka :]

JCH - 23-11-2011, 10:48

zaqos napisał/a:
zalewal ktos olej polsyntetyk Castrol Magnatec 10w40
W wielu miejscach czytałem o niezbyt dobrych opiniach na temat Castrola :roll:
Cytat:
przebieg 50 kkm
Trzymaj się syntetyka. 5W40, 5W50.
macos - 23-11-2011, 19:55

Cóż ,opinii jest wiele,może poczytaj tu - http://cokupic.pl/produkt...0W-40---4-litry
lucxxx - 24-11-2011, 08:13

JCH napisał/a:
Trzymaj się syntetyka. 5W40, 5W50

i tego bym się trzymał :) - szczegolnie przy takim przebiegu (jeśi jest prawdziwy :roll: )
Ja stwierdziłem że do francuskiego silnika będę lał francuski olej i kupiłem ELFa 5W40. Silnik chodzi bezproblemowo a cena oleju też fajna (za 5l 100 PLN z małym haczykiem)

jaroo0 - 13-12-2011, 20:51

50 tysięcy i chcesz przejść na półsyntetyk? Dlaczego?

Taka zmiana zalecana jest przy większym przebiegu lub gdy silnik zaczyna się pocić z uszczelniaczy/uszczelek.

Castrol, Mobil, Elf - wszystko dobre.
Jako, że jest to silnik renault to polecam Elfa, gdyż podpisaną mają umowę i serwisowo jest taki lany.

Byle nie lotos ;p

djsmile - 15-12-2011, 04:20

A ja tak trochę OFT. przy przebiegu 210000 w MSS 1,3 jaki olej polecacie bo już naprawdę wiele opini słyszałem, mechanior podpowiada 10W40, inny 5W20... :roll: :?: Póki co mam wlane 10W40
pablo eldiablo - 15-12-2011, 10:03

djsmile napisał/a:
A ja tak trochę OFT. przy przebiegu 210000 w MSS 1,3 jaki olej polecacie bo już naprawdę wiele opini słyszałem, mechanior podpowiada 10W40, inny 5W20... :roll: :?: Póki co mam wlane 10W40



Najlepsze parametry smarne mają oleje syntetyczne i takie polecam. W zasadzie lanie 'półsyntetycznych' czy mineralnych może mieć uzasadnienie tylko i wyłącznie ekonomiczne, gdyż są tańsze niż syntetyki.

A jak silnik bierze duże ilości oleju, to nie jest to wina oleju, tylko uszkodzonego silnika...

Co do parametrów oleju - powinny być takie, jakie zaleca producent silnika. Nie zmienia się to wraz z przebiegiem. :wink:

zaqos - 17-12-2011, 17:43

zalalem ELF Excellium LDX, kosztowalo mnie to z filtrem i wymiana 190 zl. niestety dopiero po fakcie zauwazylem, ze gostek zalozyl mi filtr firmy HART o ktorej nie slyszalem za wiele dobrego. uzywaliscie tej marki ?
gdybym sie teraz uparl i chcial zmienic ten filtr, to mozna spuscic olej i wlac go ponownie?

JCH - 17-12-2011, 20:22

zaqos napisał/a:
gdybym sie teraz uparl i chcial zmienic ten filtr, to mozna spuscic olej i wlac go ponownie?
Jeśli chcesz tylko zmienić filtr to nie ma potrzeby aby spuszczać olej. Olej "leży" sobie w misce a filtr masz trochę wyżej. Wycieknie tylko trochę oleju z filtra jak będziesz wykręcał.
Filtr kup np. marki Knecht albo Mann.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group