To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Cari gdi -> tdi?

Marilyn - 29-11-2011, 11:14
Temat postu: Cari gdi -> tdi?
witam. Wie ktos jaki silnik moglby podejsc bez wiekszych przerobek do Cari? chodzi mi glownie o łapy, bo wiadomo ze cala elektronika itd. idzie z innego auta. Myslalem o TD z cari, ale silniki drogie i .... no wiadomo jaka opinie maja. Pytam narazie czysto teoretycznie, bo mam to auto juz prawie 4 lata i jak narazie mnei nie zawiodlo,wiem na czym stoje, a kupno nowego auta to wiadomo ze loteria...
plecho1 - 29-11-2011, 11:23

Ktoś gdzieś na forum pisał że powinno dać się 2,5 V6 z Gala :) Podobno skrzynia jest ta sama. A może coś z Volvo S40 lub V40.
mlun - 29-11-2011, 12:30

A co nie tak z obecnym silnikiem?
lukaszpl - 29-11-2011, 21:54

Jeżeli popychacze to się nie przejmuj, ten typ tak ma a V6 to sam bym chętnie wrzucił :twisted:
Marilyn - 29-11-2011, 23:17

panowie panowie... ja juz nie chce benzyny... ja chce cos ekonomiczniejszego. myslalem po prostu o wstawieniu diesla do Cari, bo traktuje ja jak czlonka rodziny i nie chce sie z nia rozstawac tylko z powodu cen benzyny, a sprzedawac nie chce....
Jaro1974 - 29-11-2011, 23:21

Marilyn, Ja mam td i nie narzekam na ten silnik. Jeżdżę już ponad cztery lata i powiem szczerze że nic się w nim nie dzieje. Wymieniam olej na bieżąco, rozrząd już wymieniłem dwa razy(pierwszy raz po kupnie, niedawno drugi raz) i jeżdżę. A jeżdżę praktycznie dzień w dzień.
plecho1 - 29-11-2011, 23:31

Stare proste diesle były ok, teraz to drogie w serwisie i delikatne zabawki. Wbrew pozorom i przy dzisiejszych cenach paliw to nie wiem czy taki zabieg jest opłacalny. Najlepiej i najprościej założyć taki jak był lub zrobić remont.
lukaszpl - 29-11-2011, 23:32

Widzisz jaka jest różnica między ceną PB i ON? Nie wiem czy bierzesz pod uwagę koszty takiej przeróbki, poza silnikiem dochodzi jeszcze elektronika, skrzynia biegów, układ paliwowy, wydechowy i masa innych pierdół. Różnica w spalaniu podejrzewam że góra 2L na korzyść diesla. I chyba ciężko będzie sprzedać takie auto w przyszłości, wystarczy że ktoś VIN sprawdzi.

A może ktoś już przerobił temat konwersji GDI na zwykły 1.8? wtedy temat LPG jest chyba otwarty. To znaczy myślę o tym że można by zostawić blok silnika, nawet nie ruszając go z auta (chyba że GDI ma inny), do tego głowica, kolektor dolotowy i wtrysk z komputerem z 1.8. Ale to tylko moje luźne przemyślenia, ja nie jestem szczególnie zainteresowany tematem. Raczej interesowałoby mnie brzmienie i osiągi V6 pomijając ekonomie.

Marilyn - 29-11-2011, 23:38

Tez rozwazalem mozliwosc V6 pod maska i kiedys to na pewno zrobie, ale na dzien dzisiejszy (biedny student:D) to sie nie zanosi. Jak by nie patrzec - Szczecin caly rozkopany, a GDI pala wtedy tyle samo co zwykle benzyniaki, wg komputera ciagle 10 litrow;/ ale wydaje mi sie ze wiecej pije, bo zrobie pare km i juz spada wskazowka. Wyciecie kata moze miec na to wplyw? bo zadnego bledu mi nie wyczytali na diagnostyce komputerowej.
lukaszpl - 29-11-2011, 23:44

Kiedyś zrobiłem prosty test, zalałem pod korek, po 200km znowu tankowanie ten sam dystrybutor ta sama stacja, weszło 22,1L. Komputer pokazywał 9,8/100. Trochę zawsze przekłamuje, ale jak na moją dosyć dynamiczną jazdę wynik jest dla mnie całkiem zadowalający.
plecho1 - 29-11-2011, 23:44

Niestety GDI w mieście i jeszcze w korku musi swoje spalić. Ja jeśli dobrze pójdzie zamieniam na Carismę 1.6 i gazuję chociaż też mi szkoda mojego auta bo jest w dobrym stanie i fajnie się jeździ tym silnikiem. Z autem jednak ślubu się nie bierze i w końcu przychodzi czas rozsądku :)
Marilyn - 29-11-2011, 23:47

no to dynamiczna, ja nie przekraczam 100, poza terenem zabudowanym i mam 10L na 100. Juz nie wspomne o tym jak brat wsiadze za kierownice, trasa Szczecin-Kolobrzeg(160-180km/h) to nie wiem ile wypila, ale bardziej mnie zmartwilo ze wrocil i troche ponizej minimum olej... A jak wyjezdzal sprawdzalem byl pomiedzy min a maks.
Anonymous - 30-11-2011, 08:09
Temat postu: luźna uwaga
Witam, to i jak wtręcę trzy grosze, jeśli ktoś chce do Cari wpakować diesla- co doskonale rozumiem, a silnik 1,9 TD 90 kM jest jak wiadomo niezbyt udany-mówię tutaj głównie o systemie wtryskowym, natomiast nowsza jednostka DiD bardziej czuła na jakośc paliwka i droższa w naprawie, to proponuję wziąć pod uwagę motor montowany w siostrzanym Volvo, też 1.9 TD gdzie zmieniono jedynie właśnie nieszczęsny system wtryskowy na pompę BOSCH, wtryski BOSCH, i nie jest to wtrysk do komory wirowej tylko wtrysk bezpośredni( ale nie CR), silnik jest dość dobrą podróbką jeśli chodzi o ideę do sławnego motoru szkopskiego 1,9 TDI.
Dzięki zastosow takiego rodzaju wtrysku silnik chodzi zdecydowanie kulturalniej, pali mniej, wtrysk na Boschu oraz za pomocą klasycznej pompy wtryskowej z nastawnikiem gwarantuje trwałość i odporność na kiepskie paliwo oraz daje się łatwo chipować jeśli komuś te 95 kM za mało. Mało tego zauważyłem, że te motory na allegro są tańsze od tych F8Q. Temat do zgłębienia. Pozdrawiam

xluki - 30-11-2011, 13:47

Marilyn napisał/a:
. ja chce cos ekonomiczniejszego
wiem z własnego doświadczenia, że ten silniczek jest zdolny zejść ze spalaniem niżej niż większość silników diesela. Po prostu tym autem trzeba umieć jeździć oszczędnie. Jednej osobie spali to samo autko 5L/100km w trasie drugiej 7L/100km.
Marilyn - 30-11-2011, 15:26

Jesli komus sie uda zejsc carisma GDI na odcinku struga-> Piastow (w Szczecinie), gdzie non stop jest jakis korek i predkosc doslownie rzedu 5-10km/h nizej niz W124 2.0 diesel to mu osobiscie pogratuluje! Staram sie jezdzic delikatnie, ale nawet ona nie zdarzy przejsc do trybu spalania ubogiej mieszanki a ja juz stoje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group