Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Uszczelka pod głowicą :/
thefirm - 01-12-2011, 21:11 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Uszczelka pod głowicą :/ Witam Panowie.
Przy dzisiejszej wymianie rozrządu wyszło że mam do zrobienia uszczelkę pod głowicą...Samochód z pewnego źródła, jeden właściciel, kupiony w Niemczech i taka 'niespodzianka' przy 183 000km ://
Chciałbym zapytać - jaki koszt części - jaki koszt wymiany.
Posiadam auto z 2000r - wersja poliftowa.
Czekam na wpis forumowiczów którzy przez to przeszli...
W dodatku zamierzam na dniach zrobić pierwszą wymianę oleju - nie wiem czy nie poczekać z tym, czy po prostu sprawdzić czy będzie ubywało oleju i pojeździć pare msc i obserwować jak się sprawa ma. Blok silnika jest mokry, jednak plam auto nie zostawia.
Pozdrawiam :////
robertdg - 01-12-2011, 21:14
Z jakiego powodu do wymiany ta uszczelka
thefirm - 01-12-2011, 21:23
Z powodu że blok silnika w okolicach uszczelki jest mokry... Jak kupowałem oglądałem nie widziałem, dopiero teraz sprawe widać jak na dłoni... Silnik chodzi elegancko...
Uszczelka pod głowicą w tym przebiegu to coś normalnego? Czy po prostu mam pecha?
robertdg - 01-12-2011, 21:32
Poci się olejem, płynem chłodzącym
Na 100% pewnośc, że to wina uszczelki pod głowića a ni jakiejś rurki, co biegnie w okolicy i zostawia ślad w felernym miejscu
Nie jest to częsta przypadłośc, ale potrafi się zdarzyć, koszt robocizny mechanika to jakieś 300-400zł, serwis głowicy (szlif, nowe uszczelnienia, docierane zaworów, gniazda zaworów, szczelnośc) to ~250zł, uszczelki kolektorów, śruby głowicy i pozostałe normalia to jakieś 250-300zł, przy okazji wymiana rozrządu (650-1000zł), nowy płyn chłodniczy i nowy olej ~150-200zł, jeżeli świece zapłonowe dawno nie były ruszane to i one do wymiany ~200zł
Ppiotr - 01-12-2011, 21:32
sprawdż dokładnie czy to problem z uszczelką bo widziałem maniaków co bez zastanowienia wymieniali uszczelkę pod głowicą a to nie jest takie proste. Jeśli już na to się zdecydujesz to głowica do planowania po każdo razowym odkręceniu głowicy o ile robisz to dobrze następnie koszt wymiany masz 300zł 150 planowanie i do tego uszczelki myślę że zamkniesz się w 600 zł tylko zastanowił bym się dlaczego ta uszczelka poleciała przegrzany był? silnik czy to wada tych silników bo nie sądzę jak rosi ja bym cieszył się jazdą chyba że podejrzenia są na przedmuchy to czym prędzej wymienisz tym lepiej
Pozdrawiam Piotr
thefirm - 01-12-2011, 21:51
Dziś mechanik zrobił mi rozrząd - co do głowicy jutro porobię fotki i wkleje zobaczycie jak to wygląda. Na 100% pewien nie jestem, mechanik twierdził że to uszczelka pod głowicą...
Zabawnym w tej sytuacji jest fakt, że jak coś ma się przydarzyć to właśnie mi Często wygrywam - zawsze jak coś kupię nie ważne czy rzecz nowa czy używana zawsze jest coś 'nie tak'...
robertdg - nie wiedziałem że wymiana uszczelki to taki skomplikowany i pracochłonny proces :/// Teraz pytanie za 100pkt, kto mi to porządnie zrobi u mnie w mieście ://
Ppiotr - co do Twojego pytania, temperature łapie w miarę szybko zrobiłem nim pod rząd 1300km non stop 14godzin jazdy i temperatura była idealnie na środku...
Ppiotr - 01-12-2011, 22:15
wiesz zdemontowanie głowicy to jest 2 godz 3-4 zamontowanie no i rozrząd ustawiamy wymiana głowicy nie jest prosta trzeba mieć doświadczenie. Demontaż głowicy jest trudny bo jak weźniesz odkręcisz śruby od razu to masz krzywą głowicę trzeba zachować kolejność i po troszku każdą śróbę odkręcać, nie na raz. W odwrotnej kolejności niż dokręcanie bo odkręcenie kolektorów osprzętu to pikuś odkręcenie głowicy i przykręcenie to poważna sprawa. A jak bierze olej proponował bym poza planowaniem uszczelniacze wymienić i dotrzeć w Gorzowie mamy bardzo dobry zakład który naprawia głowice i bloki tyle że oni napraw silników nie robią ,więc mógł bym polecić ich ale w twojej okolicy nie mam pojęcia. Z doświadczenia, zbierz informacje o mechanikach później daj do naprawy czasem nie musi być wielki zakład bo naprzykład obok mnie na wiosce gość no taki garażowiec naprawia no i jest dobry , nie ściemnia pożądnie naprawia
Pozdrawiam Piotr
lukaszpl - 01-12-2011, 22:25
Mechanik powie że trzeba robić bo dla niego to praca i pieniądze, pokaż zdjęcia. Z tym można żyć, chyba że pół bloku silnika jest zarzygane olejem to do roboty. ważne też czy olej nie miesza się z płynem chłodzącym, zazwyczaj zdarza się to w miejscach gdzie idą grube kanały olejowe. Na początek kup zmywacz w sprayu, to kilkanaście plnów. Po umyciu obserwuj to miejsce czy są nowe wycieki i czy bardzo obfite. Czasami ubytek jest taki że trzeba dolewać między wymianami, a czasami pocenie się jest na tyle znikome że nawet na bagnecie tego nie zauważysz. To olej więc nie wyparuje w takim tempie jak woda, dlatego cały czas może wydawać się że jest świeży.
robertdg - 01-12-2011, 22:31
thefirm napisał/a: | nie wiedziałem że wymiana uszczelki to taki skomplikowany i pracochłonny proces :/// | Jak chcesz mieć dobrze i pewnie zrobione, nie martwiąc się o to czy za miesiąc ponownie nie będziesz musiał ruszać czegoś przy głowicy to warto zainwestować więcej grosza, swoją drogą, mechanik trochę Cię wpuszcza w szambo, bo po co wymieniać rozrząd, skoro głowica ma być remontowana, technicznie rzecz biorąc raz zdemontowany pasek zębaty nie powinien być zakładany ponownie
mlun - 01-12-2011, 22:43
A może z uszczelki pokrywy zaworów się poci i wygląda jak z glowicy.
Ppiotr - 01-12-2011, 23:09
jak bym miał dolać 1litr na 2 mc bym nie wymieniał
thefirm - 01-12-2011, 23:47
Jutro zrobie foto, ale słabe dojście będę miał.
Zmienie olej i filtr olejowy, zobaczę jak będzie ubywało.
Może akurat tragedii nie będzie - jeżeli nie będzie ubywało zbyt dużo oleju - może się coś poważnego stać? Pasowałoby mi zająć się tym po nowym roku a najlepiej w okolicach lutego..
Pozdrawiam i dzięki za odpisy
robertdg - 02-12-2011, 08:02
Pamniętaj, że układ olejowy pracuje pod ciśnieniem, więc dzisiaj może byc zapocone, a jutro będzie lało jak z kranu
Maretzky85 - 02-12-2011, 12:29
Ppiotr napisał/a: | myślę że zamkniesz się w 600 zł |
Nie ma najmniejszych szans - to GDI jest i jest sporo różnych udziwnień, które trzeba zrobić i wymienić...
thefirm - 02-12-2011, 13:15
Cały czas czekam na wpis kogoś kto ma za sobą uszczelkę pod głowicą w 1.8GDI po lifcie.
Nie wierze że będę pierwszy? W archiwum nie mogłem znaleźć takich tematów...
Pozdrawiam
|
|
|