Pajero II - Rozbiorka podwozia
DarkKyrian - 04-12-2011, 21:10 Temat postu: Rozbiorka podwozia Witam
Jestem tu nowy i chcialbym wszystkich powitac.
Zostalem szczesliwym posiadaczem Pajero II z 92 roku 2,5 TD z super select.
Rozpoczalem wlasnie regenerecje podwozia i ramy, ktora wymaga malego spawania tu i owdzie.
Moim zadaniem jest przygotowanie auta do wyprawy do Mongolii. w tym celu zaczalem od podwozia, potem przyjdzie czas na silnik. Wszystkie zuzyte czesci musza byc wymienione na nowe lub zregenerowane.
W pierwszym etapie zdemontowalem tylni naped, nie bylo wiekszych problemow z wyjatkiem amortyzatorow, w ktorych musialem upalac sruby.
Potem zdemontowalem zbiornik paliwa, tak naprawde myslalem ze wyspawam sobie nowy, poniewaz gdzies na stronie mozna kupic zbiornik o pojemnosci 145 litrow. Jednak po ogledzinach dostepnego miejsca trzeba by naprawde sie napocic aby osiognac taka pojemnosc. Zbiornik zostaje ten sam, oczywiscie po regeneracji.
Zauwazylem ze cala instalacja hamulcowa i paliwowa jest skorodowana, postanawiam wymienic na nowa. I tutaj pytanie: Czy mozna uzyc miedzianych przewodow (rurek) do instalacji paliwowej?
Nastepnie zdemontowalem reszte instalacji wydechowej.
Drazek lewy i prawy, bez wiekszych problemow, i tutaj terz pytanie: Dlaczego po podniesieniu zawieszenia o te 2", z zastosowaniem zestawu Ironmana, musimy wymieniac drazki? Czy moze tylko je wymieniamy ze wzgledu na jakosc i dlatedo ze sa wzmocnione, czy moze jeszcze cos innego? A moze sa dluzsze od tych oryginalnych. Nie widze jakichs znacznych roznic w zmianie odleglosci po podniesieniu.
Nastepnie zabralem sie za demontaz reduktora i skrzyni biegow. Rozlaczylem na poczatek drazki zmiany biegow w kabinie, nastepnie postanowilem rozlaczyc ja tuz za skrzynia, nie moglem jednak rozpiac ich, otwierala sie tylko na jakies 15 mm, w dalszym ciagu laczyla sie z drazkami (wodzikami) w gornej czesci. Zabralem sie zatem za rozlaczenie ich na nastepnym mozliwym polaczeniu korpusow , idac w tyl pojazdu, lecz rowniez bez rezultatu (odsunely sie od siebie na jakies 30 mm). W dalszym ciagu trzyma jeden wodzik od zmiany biegow w gornej czesci. Jest tam w gorze jedna mozliwosc zajrzenia i rozlaczenia tego wodzika, ale za nic nie ma do niej dojscia.
Nie wiem czy cos pominalem, czy moze nie ma takiej mozliwosci rozlaczenia jednego od drugiego. Czy pozostaje tylko rozlaczenie skrzyni na bloku silnika? Jesli tak to nie obejdzie sie bez demontazu kilku elementow na silniku w celu dojscia do gornych srob. Troche to kiepskie bo caly zespol jest strasznie ciezki i nie tak latwo go zdemontowac. Dlatego pomyslalem o rozlaczeniu ich. Czy jest jakis specjalny sposob na demontaz tego?
Robie mniej wiecej na biezaco zdjecia, jak tylko znajde rozwiazanie jak je wstawic to je wrzuce.
Pozdrawiam
lukas 78 - 04-12-2011, 22:58
hamulce i paliwo możesz pociagnąć z miedzi
PiotrKw - 05-12-2011, 07:09
DarkKyrian napisał/a: | Nie widze jakichs znacznych roznic w zmianie odleglosci po podniesieniu. |
W połozeniu "0" nie , natomiast przy krańcowych tak.
DarkKyrian - 05-12-2011, 19:17
rozbiorka w toku
http://imageshack.us/phot...24/sam5723.jpg/
korozja zjada przewody http://imageshack.us/phot...35/sam5719.jpg/
do czego te dwa przewody gumowe w rurkach plastikowych
http://imageshack.us/phot...43/sam5720.jpg/
drazki odkrecone http://imageshack.us/g/819/sam5727.jpg/
po prawej wlew paliwa, a po lewej co to za ustrojstwo? Czy to nie jest przypadkiem cos w rodzaju odwadniacza?
http://imageshack.us/phot...20/sam5710.jpg/
po prawej bak paliwa, po lewej ..... co to jest? (nie... to nie quiz )
http://imageshack.us/phot...04/sam5704.jpg/
pawel80 - 05-12-2011, 19:43
co prawda w moim nie ma tych przewodów ale to chyba do tylnej nagrzewnicy są przewody
poza tym kibicuje tej rozbiórce
DarkKyrian - 05-12-2011, 20:12
Nie mam niestety zdjec tego miejsca w ktorym sie zatrzymalem, postaram sie nastepnym razem coz zrobic.
Przy samochodzie pracuje tylko w weekendy, wiec jeszcze troche zanim znow sie za niego zabiore. Na razie musialem wyspawac rame, zastepczy stojak, na ktorym stoi auto.
Stojak umozliwia mi podnoszenie widlakiem, wystawianie i wstawianie samochodu na warsztat.
Pozdrawiam
rico.1 - 05-12-2011, 21:37
DarkKyrian napisał/a: | do czego te dwa przewody gumowe w rurkach plastikowych | tak jak pawel80 pisze, do nagrzewnicy pod tylnym fotelem
te puszki to odpowietrzenie baku, no i zaworek zwrotny
a co do wypięcia reduktora to napisz który wodzik ci blokuje
lukas 78 - 05-12-2011, 23:21
ja swojego do zimy ostatnio przygotowywałem, ściągałem plastiki i musiałem trochę podretuszować ale spodziewałem się gorszych rzeczy na nadkolach
jak sam zrobisz to później wszystko ogarniesz w drodze tym bardziej że wybierasz się na wycieczkę
DarkKyrian - 24-01-2012, 23:44
Witam
Jakies 2 tyg. temu wymontowalem skrzynie wraz z reduktorem. Niestety nie ma mozliwosci rozmontowac reduktora od skrzyni pod autem, gdyz trzeba rozlaczyc pewne wodziki, do ktorych mozna dojsc dopiero po opuszczeniu mechanizmow.
Nie zabralem sie jeszcze za to, na razie lezy i czeka.
http://imageshack.us/phot...18/sam5797.jpg/
http://imageshack.us/phot...12/sam5798.jpg/
http://imageshack.us/phot...63/sam5799.jpg/
Niestety nie mam zdjec z samej operacji wyjecia, poniewaz zapomnialem zabrac aparatu w ten dzien, i robilem zdjecia telefonem ale nie umiem jeszcze przeniesc tego do kompa.
-------------------------------------------
Zabralem sie za kontrole i renowacje tylnego napedu.
http://imageshack.us/phot...89/sam5791.jpg/
Demontaz wahaczy, jak widac koncowka jest troche zmeczona, mysle ze napawam i wyszlifuje, powinno byc dobrze.
http://imageshack.us/phot...01/sam5796.jpg/
Podobnie ten dlugi powyginany stabilizator
http://imageshack.us/g/593/sam5803.jpg/
Nastepnie demontaz polosi
http://imageshack.us/phot...10/sam5817.jpg/
http://imageshack.us/phot...4/sam5809x.jpg/
no i lozyska ..... wcale nie bylo tak latwo, minelo sporo czasu zanim doszedlem co z czym.
Pierscien zaciskowy trzeba przeciac (nie ma innej opcji), trzeba miec specjalny sciegacz zeby wyjac lozysko z obudowy. Zrobilem sobie taki jeden.
http://imageshack.us/g/62/sam5806m.jpg/
Na koniec druga czesc lozyska
http://imageshack.us/g/190/sam5826.jpg/
I gotowe
http://imageshack.us/phot...21/sam5825.jpg/
http://imageshack.us/phot...55/sam5875.jpg/
.................c.d.n.........
lukas 78 - 25-01-2012, 03:36
łożyska było słychać ?
DarkKyrian - 25-01-2012, 22:07
Nie bylo slychac, wygladaly OK, po prostu wymieniam na nowe, a przy okazji poznaje auto. Chcialem tez wymianic ten zewnetrzny uszczelniacz, ale zeby sie do niego dostac to trzeba i tak wszystko wyjac.
[ Dodano: 26-01-2012, 22:05 ]
Kolejnym moim posunieciem bylo wyjecie tylniego napedu z obudowy
http://imageshack.us/g/835/sam5808.jpg/
Oczywiscie kontrola podzespolow, okazalo sie ze element blokady tylnego napedu (drive cam i driven cam) poszly i to calkiem solidnie. Na jednej z zebatek brakuje wszystkich zebow, natomiast na drugiej kilku.
http://imageshack.us/g/15/sam5815.jpg/
Zeby jednak sie do nich dostac trzeba rozebrac calosc. Ponizej kilka zdjec krok po kroku
http://img809.imageshack....156/sam5856.jpg
http://img688.imageshack....043/sam5857.jpg
http://img29.imageshack.us/img29/5002/sam5858.jpg
http://img52.imageshack.us/img52/9616/sam5859.jpg
http://img85.imageshack.us/img85/1705/sam5860.jpg
http://img831.imageshack.us/img831/811/sam5861.jpg
http://img707.imageshack....910/sam5862.jpg
http://img210.imageshack....114/sam5863.jpg
http://img810.imageshack....641/sam5864.jpg
http://img513.imageshack....546/sam5865.jpg
http://img189.imageshack....272/sam5866.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/9241/sam5867.jpg
http://img194.imageshack....061/sam5868.jpg
http://img829.imageshack....304/sam5869.jpg
http://img718.imageshack....789/sam5870.jpg
http://img844.imageshack....437/sam5871.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/3180/sam5872.jpg
http://img585.imageshack....626/sam5873.jpg
http://img850.imageshack....059/sam5874.jpg
Przyczyna mysle moglo byc przelaczanie blokady dyferencjalu podczas jazdy lub toczenia sie auta. Inna mozliwosc to niedostateczne cisnienie na zasilaniu silownika sprzeglajacego. Faktem jest ze znalazlem niedokrecona do obudowy koncowke przewodu do silownika w czesci wewnetrzenej napedu. To moglo byc to. Jeszcze inna opcja to moze nie dzialajacy poprawnie kompresor, ten ktory znajduje sie ponoc w kabinie pod siedzeniem (jeszcze do niego nie doszedlem).
Czy moglo byc jeszcze cos innego?
Czy ktos moze dysponuje takimi zebatkami? Chetnie kupie cos takiego. A moze ktosma namiar gdzie to mozna kupic?
Dzisiaj bylem w servisie, ale niczego sie jeszcze nie dowiedzialem, jutro postaram sie zglebic temat. Koluniu jednak powiedzial, ze nie ma takiej czesci, ktorej nie daloby sie sciagnac, jesli trzeba to przyleci prosto z Japonii.
Pozdrawiam
[ Dodano: 27-01-2012, 14:01 ]
Dzisiaj bylem w servisie w Nykobing Falster. Moge zamowic obie, aktualnie sa na magazynie w Belgii. Kazda ze szt. kosztuje 402 DKK, czyli ok. 200 PLZ. Postaram sie jeszcze poszukac w Polsce, zobaczymy jaka bedzie roznica w cenie.
[ Dodano: 30-01-2012, 17:34 ]
Znalazlem rowniez w Polsce, w serwisie, koszt 296 zl za szt., czyli roznica jest, ale szczerze mowiac spodziewalem sie tanszej ceny niz w Danii.
|
|
|