Carisma - Techniczne - Mgła - kontra - obroty
Anonymous - 30-11-2006, 18:14 Temat postu: Mgła - kontra - obroty Ostatnio podczas gęstej mgły zauważyłem że spadły mi obroty , utrzymywały się na poziomie ok 300 obr/min. Po wjechaniu do garażu silnik troszkę pochodził i obroty wróciły na swoje miejsce.
Czy carisma tak ma, a może nadeszła pora wymiany przewodów?
Anonymous - 30-11-2006, 18:18
carisma napewno tak nie ma, sadze ze spadek obrotow byl przypadkiem i mgla tu nie miala nic wspolnego.
tzn obroty spadly z zupelnie innych powodow.
Marcino - 30-11-2006, 19:26
Moze halogeny właczyłeś był dodatkowy odbiór prądu.
Nie ssadze zeby wilgotnośc opwietrza miała aż tak duzy wpływ.
Pozdr
kamilek - 30-11-2006, 19:35
Mgła=wilgoć=>wariowanie obrotów-coś z układem zapłonowym
Przewody mogą być winowajcą, ale niekoniecznie. Nie znam się za bardzo na tym, ale chyba do sprawdzenia będzie moduł zapłonowy, aparat, cewka, kopułka i przewody.
Aczkolwiek jeżeli już od jakiegoś czasu planowałeś wymianę przewodów, to zrób to teraz i wtedy będziemy mogli je wykluczyć.
Anonymous - 30-11-2006, 22:05
Przewody faktycznie trzeba będzie wymienić przed mrozami, a co będzie dalej zobaczymy.
Anonymous - 01-12-2006, 11:45 Temat postu: Re: Mgła - kontra - obroty
Sebancisz napisał/a: | obroty , utrzymywały się na poziomie ok 300 obr/min | Eee.. jak odczytałeś te "300", skoro przerwa pomiędzy "0", a "500" jest mniejsza niż grubość wskazówki. Podejrzewam że chodzi o położenie 1/3 działki powyżej "500", czyli ok. 670 obr/min. Z tego co pamiętam, to dla 1.6 jest to w dolnych granicach normy, choć optimum to 750 obr/min.
Tak czy inaczej też podejrzewam przewody, choć i silnik krokowy albo paliwko mogą być winowajcami. Jeśli masz stare kable, to je wymień, a jeśli nie to pojeździj i poobserwuj. Może sprawa była jednorazowa....
Anonymous - 01-12-2006, 21:05
Silnik mam 1.8 a obroty oczzywiście umownie - 300, po prostu bardzo niskie czuło się lekkie drgania na kierownicy, i mam nadzieję że zdażyło się to dwa razy - pierwszy i ostatni . (na pewno to tylko mgła )
|
|
|