To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Mgła - kontra - obroty

Anonymous - 30-11-2006, 18:14
Temat postu: Mgła - kontra - obroty
Ostatnio podczas gęstej mgły zauważyłem że spadły mi obroty , utrzymywały się na poziomie ok 300 obr/min. Po wjechaniu do garażu silnik troszkę pochodził i obroty wróciły na swoje miejsce.
Czy carisma tak ma, a może nadeszła pora wymiany przewodów?

Anonymous - 30-11-2006, 18:18

carisma napewno tak nie ma, sadze ze spadek obrotow byl przypadkiem i mgla tu nie miala nic wspolnego.
tzn obroty spadly z zupelnie innych powodow.

Marcino - 30-11-2006, 19:26

Moze halogeny właczyłeś był dodatkowy odbiór prądu.
Nie ssadze zeby wilgotnośc opwietrza miała aż tak duzy wpływ.
Pozdr

kamilek - 30-11-2006, 19:35

Mgła=wilgoć=>wariowanie obrotów-coś z układem zapłonowym
Przewody mogą być winowajcą, ale niekoniecznie. Nie znam się za bardzo na tym, ale chyba do sprawdzenia będzie moduł zapłonowy, aparat, cewka, kopułka i przewody.
Aczkolwiek jeżeli już od jakiegoś czasu planowałeś wymianę przewodów, to zrób to teraz i wtedy będziemy mogli je wykluczyć.

Anonymous - 30-11-2006, 22:05

Przewody faktycznie trzeba będzie wymienić przed mrozami, a co będzie dalej zobaczymy.
Anonymous - 01-12-2006, 11:45
Temat postu: Re: Mgła - kontra - obroty
Sebancisz napisał/a:
obroty , utrzymywały się na poziomie ok 300 obr/min
Eee.. jak odczytałeś te "300", skoro przerwa pomiędzy "0", a "500" jest mniejsza niż grubość wskazówki. Podejrzewam że chodzi o położenie 1/3 działki powyżej "500", czyli ok. 670 obr/min. Z tego co pamiętam, to dla 1.6 jest to w dolnych granicach normy, choć optimum to 750 obr/min.
Tak czy inaczej też podejrzewam przewody, choć i silnik krokowy albo paliwko mogą być winowajcami. Jeśli masz stare kable, to je wymień, a jeśli nie to pojeździj i poobserwuj. Może sprawa była jednorazowa....

Anonymous - 01-12-2006, 21:05