To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Zawór korekcji wtrysku

Werwolf - 11-12-2011, 17:47
Temat postu: [Cari 1.9TD] Zawór korekcji wtrysku
Witam,
Od wiosny walczę z takim oto objawem:
silnik zimny, odpala z trudem, jak już odpali to szarpie, nie trzyma obrotów i kopci.

Sprawdzone zostało chyba wszystko (ostatnio w zeszłym tygodniu):
1. Świece OK
2. Luzy zaworowe OK
3. Ciśnienie w cylindrach OK
4. Wtryski OK, poza tym że są stare i nie rozpylają już jak nówki, ale według mechanika nie ma to wpywu na szarpanie
5. Kąt statyczny wtrysku OK
6. Zawór korekcji wtrysku nie wiem, bo mam dwa jeden oryginalny i drugi podróba za 230zł, no i tu jest problm, bo na obu zachowuje się tak samo (zawór terkocze po załaczeniu stacyjki), tzn. wygląda jakby nie przestawiał kąta.

Mechanik mówi, że te pompy Lucasa w Mitsubishi nie będą chodzić na podróbach, podobno najlepiej "podchodzą" im zawory od Peugeot'ów.

Miał ktoś taki przypadek, że po podmianie na podróbe silnik nie pracował jak powinien.
Jak się zagrzeje pracuje OK.
Mechanik stawia na zawór albo na komputer, ale ten nie zgłasza błędów.

Pozdrawiam
Werwolf

kosek - 11-12-2011, 18:22

Zawór ma terkotać.
Co do zamiennika zaworu.
Kiedyś miałem przypadłość, że mi Cari kopciła przy przyspieszaniu.
Po wielu eksperymentach, zamianach werdykt padł, że to zawór korekcji wtrysku.
Zainwestowałem, wymieniłem a problem jak był tak i pozostał.
Usterką okazał się zawór EGR. Po jej usunięciu silnik pracuje jak tak jak powinien.
Oryginalny zawór leży gdzieś na półce w garażu a ja śmigam na włoskiej niepotrzebnie wymienianej podróbce. Tak więc nie stawiałbym na zawór w twoim przypadku.
Ale, .... może spróbuj postukać rękojeścią wkrętaka w przedmiotowy zawór i obserwuj co się dzieje. Jeśli jest jakaś reakcja, to może świadczyć że zawór się zawiesza.
Pozdrawiam

Werwolf - 11-12-2011, 18:30

Zawór EGR mam zaślepiony, więc odpada.

Mechanik proponuje podstawić oryginalny na 100% sprawny zawór korekcji, żeby byc pewnym że to podróba jest winna. Problem w tym, że nie zam nikogo w okolicy, ktoby miał takowy do pożyczenia :-(

kosek - 12-12-2011, 10:31

Skoro na oryginalnym i zamienniku zachowuje się tak samo to zawór możnaby wykluczyć.
A i jak piszesz diagnostyka komputerowa nie wykazuje błędu " 41 lub 51" - zaworu elektromagnetycznego (korekcji wtrysku).
Bez obrazy, ale to może mechanik wykazuje "błąd" brnąc w jednym kierunku.

Pozdrawiam,

Werwolf - 12-12-2011, 10:50

Tego nie wiem, gość jest bardzo dobry ale w starych dieslach, a te nowe jak sam twierdzi to cholerstwo.

Ja się zastanawiam, nad jedną rzeczą, mianowicie wygląda na to, że ECU dostaje jakieś błędne informacje na temat temperatury. Oba czujniki w termostacie są nowe od Japaneze więc raczej sprawne.
A ja się zastanawiam, czy czasem czujnik powietrza zasysanego (albo jakiś inny) nie ma na to wpływu.

Werwolf



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group