To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Temperatura silnika

Werwolf - 11-12-2011, 18:03
Temat postu: [Cari 1.9TD] Temperatura silnika
Witam,

Po wymianie terostatu czujnika temperatury wskazówka temperatury po kilku minutach staje na baczność, ale wystarczy chwilę postać w korku i przechyla się w prawo.
Jak jeszcze było cieplej to kilka razy zdażyło się, że doszła do trzech kresek od MAX'a, wentylator sie nie załączał (w serwisie twierdzą że załącza się przy 103 ...113CEL) termostat w chłodnicy sprawny.

Pytanie: czy to jest normalne?

Pozdrawiam

Werwolf

Jaro1974 - 11-12-2011, 18:38

Pytanie za sto punktów - odpowietrzałeś cały układ chłodzenia? Bo może być taka sytuacja że masz gdzieś poduszkę powietrza w układzie i dlatego ci czujnik zaczyna wariować i wysyłać sygnał na wskaźnik z błędnym wynikiem.
Werwolf - 11-12-2011, 18:51

Układ odpowietrzony
Jaro1974 - 12-12-2011, 21:54

A czy sprawdzałeś na krótko podpiąć wentylator pod akumulator? Może padł silnik wentylatora albo jest gdzieś przerwa na przewodzie zasilającym.
Werwolf napisał/a:
Jak jeszcze było cieplej to kilka razy zdażyło się, że doszła do trzech kresek od MAX'a, wentylator sie nie załączał (w serwisie twierdzą że załącza się przy 103 ...113CEL) termostat w chłodnicy sprawny.

Pytanie: czy to jest normalne?

Na pewno nie jest to normalne.

Werwolf - 13-12-2011, 07:52

Wentylator jest OK, bo jak zewrę termostat na chłodnicy to działa, poza tym jak klima chodzi to działa.
Problem w tym, że jak jest cieplej na zewnątrz, to wskazówka dochodzi do 3 kresek przed MAX, a wentylator się nie załącza.
Chyba, że uszkodzony jest ten termostat na chłodnicy.
Może mi ktoś podać na jaką on jest temperaturę??

Pozdrawiam
Werwolf

pawelsonx - 13-12-2011, 13:41

moze walniety nowy termostat
Werwolf - 13-12-2011, 13:51

No raczej nie, testowałem go na kuchence. Otwiera się przy 89CEL około 1,5cm (a stary niecały cm) i zamyka się dopiero przy około 77CEL ( a stary przy 85 był juz zamknięty).
Anonymous - 13-12-2011, 14:06

zaraz nie rozumiem, to co Ty wymieniłeś w końcu tylko termostat czy jeszcze czujnik temp?
i jeszcze to że wskazówka wędruje tak daleko nie oznacza, że temp płynu jest takowa. czujnik temp czynnika nie świruje?

Werwolf - 13-12-2011, 16:17

Najpierw wymieniłem czujniki w obudowie termostatu (biały i zielony), bo sie okazało, że są uszkodzone. Po czym okazało się, że uszkodzony jest też sam termostat, bo silnik się przegrzewał. Wymieniłem wiec i termostat.
Po tych zabiegach sytuacja wygląda tak, że po przejechaniu kilku kilometrów, wskazówka ustawia się pionowo, ale gdy na zewnątrz było jeszcze w okolicach 10...15CEL nawet krótki postój powodował szybkie przemieszczenie wskazówki w okolice MAX. Z tym, że maksymalnie dchodziła do trzech kresek przed MAX, no i wentylator mimo to sie nie załącza. W ASO dowiedziałem się, że powinien się załączyć przy 103 do 113CEL.

Interesuje mnie jak to wygląda u innych "szczęśliwych" posiadaczy modelu 1.9TD

Anonymous - 14-12-2011, 13:10

zanim wymieniłeś czujniki temp to tez się przegrzewał?.....wiesz nasze motory cholernie ciężko jest zagrzać, mówię oczywiście w sytuacji gdzie termostat jest sprawny a pompa wody się kręci.
jest jeszcze kwestia czy chłodnica nie jest zabita.

Werwolf - 14-12-2011, 13:27

Tak przegrzewał się, ale ponieważ czujnik od wskaźnika był niesprawny nie wiedziałem o tym. A wyszło to dopiero po kilku miesiącach jak robiłem klimę (termostat się kiepsko otwierał i na czujniku białym miałem 120CEL, no i ECU odłączał mi sprężarkę).
Teraz do 90 całkiem szybko sie nagrzewa, termostat jest OK, nie wiem jak z termostatem w chłodnicy. Chłodnicy nie sprawdzałem pod względem przepustowości.

Anonymous - 14-12-2011, 14:27

jeśli masz czym to zmierz temp na wej i wyj chłodnicy, najlepiej zrobią Ci ,,koledzy" od chłodnic.,tak jak się bada sprawnośc nagrzewnicy. A organoleptycznie sprawdzałeś, czy podczas gdy misiek grzal się na zegarze, chłodnica była również gorąca- dotykowo?
bo mnie to wyglada albo zabita chłodnica albo coś z termostatem.
...a co się dzieje w zbiorniczku wyrównawczym?
doczytałem, że po wymianie mimo grzania nie załącza się wentylator, wiesz mi to wyglada na wadliwy termostat albo wadliwy jego montaż. pozdro

pawelsonx - 14-12-2011, 21:08

uszczelka padał pod głowicą i wali gorace spaliny w obieg wody i dlatego skok temperatury.
Lub zwarcie na przewodach ale wtedy wskazówka by od razu wędrowała.
Układ załączania wiatraka na chłodnicy jest osobny i nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group