To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Archiwum - cari did 1.9 102km 2002r, czy warto?

redaxe00 - 13-12-2011, 20:52
Temat postu: cari did 1.9 102km 2002r, czy warto?
witam.
O mitsu słyszę, że jest dobre od znajomych, ale oni mają benzyniaki, a ja szukam raczej disla, choć nie za wszelka cenę.
czy za ok 11k +opłaty, warto się pakować w ten silnik?
autko ma być przede wszystkim oszczędne(jak na tą klasę), i proszę nie radzić bym sobie kupił seicento lub tico:)
większość tras to miasto Wrocław(do 50km dziennie) raczej więcej krótkich tras, czasem dalsza trasa 500km (6 razy w roku), no i wyszło mi max do 20-25 000na rok:)
nie upieram się przy dislu, ale miasto daje po kieszeni:):)
gdi mnie jakoś nie przekonuje ze względu na trudności montowania LPG.

znalazłem takie:
http://moto.allegro.pl/mi...1969395970.html

jeżeli możecie mi jakoś pomóc to będę wdzięczny
pozdrawiam

Andrew - 13-12-2011, 21:01

Cena plus opłaty. Auto ze zdjęć ok. Silnik jak wiadomo od Renault całkiem dynamiczny i oszczędny. Daleko nie masz, więc obejrzeć sobie dokładnie można :wink:
Saqu - 14-12-2011, 21:54

redaxe00 napisał/a:
no i wyszło mi max do 20-25 000na rok:)


nie chodzi o Tico czy tam inne cuda, kwestia tego czy przy takich przebiegach patrząc na obecne ceny paliw, i to że diesel ma być już droższy od benzyny itd. to warto się zastanowić czy nie warto np kupić 1.6 z gazem, mocą nie poraża ale o wiele taniej jeździć..

gulgulq - 15-12-2011, 07:05

wygląda na zadbany egzemplarz

co do kosztów utrzymania - znajdziesz u mnie w temacie auta (link w stopce)

plecho1 - 15-12-2011, 08:04

Ja też w Diesla bym się nie pchał, chyba że znasz w 100% historię tego auta lub kupujesz nowe. Na zachodzie auta z takim silnikiem sporo jeżdżą, myślę że nie mniej niż 30 tys rocznie. Ja około tydzień temu kupiłem Carismę 2 z 2002r. z 1.6 i na trasie jak wracałem spaliła mi przez Niemcy 5,6l/100km a przez Polskę 5,8l/100km więc diesel z taką mocą według mnie nie ma sensu.
realoffer - 15-12-2011, 12:49

plecho1 napisał/a:
Carismę 2 z 2002r. z 1.6 i na trasie jak wracałem spaliła mi przez Niemcy 5,6l/100km a przez Polskę 5,8l/100km więc diesel z taką mocą według mnie nie ma sensu.


Co do spalania to kolega powyżej napisał że większość km będzie robił w mieście, w dużym mieście, zapomnij o spalaniu na poziomie 6l w mieście takim jak Wrocław.

Druga sprawa to przyjemność z jazdy, 1.9d jedzie się w trasie zdecydowanie przyjemniej od 1.6i, auto jest dużo elastyczniejsze, cichsze i oszczędniejsze (benzyne trzeba kręcić żeby była względnie dynamiczna a to generuje hałas i podnosi spalanie).

Ktoś też pisał o LPG, LPG jest ok ale dobra instalacja kosztuje, jeśli auto robi krótkie dystanse po mieście to LPG średnio się sprawdzi (jak wiecie zasilanie gazem nie pracuje odrazu po odpaleniu).
Natomiast prawdą jest to że ciężko kupić dobrego diesla, jeśli ten z linku ma udekumentowaną historię a przebieg jest oryg. to myślę że jest warty zastanowienia. Wygląda na zadbanego, ładnie się prezentuje. Cena jest dobra, nie jest mega okazją jakich szukają ludzie w PL (ktoś już pytał w innym wątku o 1.9did za 7500zł) ale patrząc na ceny na zachodzie i wysoki kurs euro, cena jest bardzo dobra.
Sam kupiłem z początkiem roku Cari 1.9did, ten sam rocznik i zapłaciłem niecałe 3tys.euro, trafiały się torchę tańsze ale w kiepskim stanie, ktoś powie że przepłaciłem, niech sam pojedzie i kupi ładny egzemplarz w dieslu za mniejsze pieniądze.

plecho1 - 15-12-2011, 16:54

realoffer napisał/a:
Co do spalania to kolega powyżej napisał że większość km będzie robił w mieście, w dużym mieście, zapomnij o spalaniu na poziomie 6l w mieście takim jak Wrocław.

Dlatego ja po ukończeniu rejestracji zakładam LPG i uważam, że na dzisiejsze czasy jest to najrozsądniejsze rozwiązanie.

Saqu - 15-12-2011, 18:38

realoffer napisał/a:
Ktoś też pisał o LPG, LPG jest ok ale dobra instalacja kosztuje, jeśli auto robi krótkie dystanse po mieście to LPG średnio się sprawdzi (jak wiecie zasilanie gazem nie pracuje odrazu po odpaleniu).


instalacja zwróci Ci się po przejechaniu 20-25tys km.
w poprzednim aucie miałem sekwencje, instalacja się włączała po osiągnięciu 25stopni chyba czy coś koło tego, czyli dosyć szybko, nie cały kilometr jazdy chyba, jakoś tak się przełączała. przy temperaturach podobnych do dzisiejszych, tj. 4-5stopni na zewnątrz.

redaxe00 - 16-12-2011, 17:39

ok. dzięki za uwagi i sugestie, bardzo pomocne, jeszcze będę szukał, może benz i ten gaz....
miałem autko z gazem, ale 1szej generacji bez sekwencji i jakoś nie wspominam go specjalnie dobrze:), może to dalej ten mit, toczący swoją historię o zajeżdżaniu silnikia przez LPG.
pozdr

plecho1 - 16-12-2011, 20:10

Ja miałem już 2 auta na gaz i trzecie ojca, wszystkie drugiej generacji i nie było z nimi nigdy większych kłopotów z powodu gazu dlatego zmieniłem Carismę GDI na 1.6 i będę gazował. Ważne aby zrobić to u dobrego i uczciwego specjalisty. Kilku znajomych miało problemy z LPG ale działo się to, bo zakładali aby jak najtaniej i u byle mechanika bez pojęcia o LPG.
Mario - 16-12-2011, 20:37

Saqu napisał/a:
instalacja się włączała po osiągnięciu 25stopni

Dość niską tą temperaturę miałeś ustawioną... :)

SHARK1979 - 18-12-2011, 19:35

realoffer napisał/a:
Sam kupiłem

Tak poza tematem deczko, piszesz "kupiłem" a konto wygląda na "kupiłam" :wink:

[ Dodano: 18-12-2011, 19:38 ]
A co do autka naprawdę ładna sztuka, jak dla mnie 102KM to na tę mase tak sobie a po2 fakt ceny dobrego diesla jest równa benzynie :mrgreen:

Saqu - 18-12-2011, 21:40

SHARK1979 napisał/a:
jak dla mnie 102KM to na tę mase tak sobie

pamiętaj, że turbo diesel się zbiera inaczej niż benzyna ;)

realoffer - 18-12-2011, 22:08

SHARK1979 napisał/a:
realoffer napisał/a:
Sam kupiłem

Tak poza tematem deczko, piszesz "kupiłem" a konto wygląda na "kupiłam" :wink:

[ Dodano: 18-12-2011, 19:38 ]
A co do autka naprawdę ładna sztuka, jak dla mnie 102KM to na tę mase tak sobie a po2 fakt ceny dobrego diesla jest równa benzynie :mrgreen:


Mój bład, zaznaczyłem w profilu kobieta ale zapewniam że jestem 100% facetem :mrgreen:

Co do tych 102 koni, oczywiście szału nie ma ale elastyczność jest naprawdę dobra, poza tym kultura pracy jest bardzo dobra jak na diesla, silniczek pracuje cichutko i nawet podczas dużych prędkości można swobodnie w samochodzie rozmawiać. Niedawni mój kolega jeżdżący na codzień bmw 318d 04r był mile zaskoczony przejażdżką Cari, stwierdził że ten dieselek "daje rade" :)

redaxe00 - 24-01-2012, 10:19

ok.dzięki.temat do zamknięcia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group