| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Elektrozawór podwyższenia biegu jałowego
 
 Werwolf - 14-12-2011, 06:22
 Temat postu: [Cari 1.9TD] Elektrozawór podwyższenia biegu jałowego
 Witam,
 
 Wymigałem błędy 26 i 46 czyli według opisu Elektrozawór podwyższenia biegu jałowego.
 Nie wiem czy jest uszkodzony, bo ostatnio walczę z nierównymi obrotami i szarpaniem na zimnym silniku, i prawdopodobnie mechanik odpiął go a następnie odpalił silnik, ale chciałem sprawdzić dla pewności.
 
 Może mi ktoś napisać gdzie on jest i jak wygląda?
 robertdg - 14-12-2011, 07:54
 
 Na pompie wtryskowej, ciągnie za dźwignie o najdłuzszym ramieniu, taki kawałek gruszki z linką obok linki gazu
 Werwolf - 14-12-2011, 09:54
 
 To już jest chyba urządzenie końcowe wykonawcze.
 Czy to jets ten zawór po lewej stronie przekaźnika od świec i zaworu sterującego EGR?
 
 Czy ma dwie cewki? Jakie mają mieć rezystancje? Bo według opisu 26 to za mała rezystancja, a 46 za duża, a jedna cewka nie może mieć jednocześnie i zwarcia i przerwy.
 pawelsonx - 14-12-2011, 20:58
 
 
  	  | Werwolf napisał/a: |  	  | Bo według opisu 26 to za mała rezystancja, a 46 za duża, | 
 Nikt nie podawał takich wartości rezystancji
 tomek_tom - 15-12-2011, 07:30
 
 pawelsonx, 26 i 46 to nie wartości rezystancji tylko kody błędów podane przez Werwolf, w pierwszym poście
  czytamy ze zrozumieniem     Werwolf - 15-12-2011, 08:09
 
 Kod 26 oznacza wartość zbyt niska, a 46 oznacza wartość zbyt wysoka lub nieznana (tak wyczytałem na forum). Czyli jeżeli zawór ma zwarcie na cewce to wyskakuje kod 26 a jak ma przerwę to kod 46.
 
 Pytam o ten zawór bo już mnie jasna nagła krew zalewa na moją Cari. Od wczesnej wiosny do późnej jesieni walczyłem z klimą i złym paleniem.
 Z klimą wreszcie sobie poradziłem, ale ze złym paleniem dalej walczę. Po wymianie czujnika temperatury w obudowie termostacie, tego białego poprawiło się trochę (dłużej grzeje świece), ale nadal szarpie i kopci na zimnym silniku.
 Na forum Volvo wyczytałem że szarpanie to w większości przypadków nieprawidłowe działanie tego właśnie zaworu (ale ostatnio mechanik robił mi go i niby działa) a kopcenie to efekt zapowietrzania układu paliwowego (najczęściej w okolicach zaworu korekcj wtrysku).
 No i wymigałem kody 26 i 46 dlatego pyam gdzie ten zawór jest i jaką rezystancję ma mieć sprawny (bo mogę mieć np. zwarcie międzyzwojowe i dalej nie będę wiedział czy jest OK czy nie, chociaż niby dziala - kurde same zagadki).
 Jak ktoś ma taką samą Cari (1.9TD) i prawidłowo działa mu zaów podwyższenia biegu jałowego, no i oczywiście posiada miernik rezystancji i woltomierz (multimetr
  ) ma czas i chciałby pomóc to proszę o podanie rezystancji cewki i napięcia jakie dostaje zawór jak silnik jest zimny. Z góry dziękuję.
 
 Werwolf
 pawelsonx - 15-12-2011, 15:29
 
 
   
 |  | 
 |  |