To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Elektrozawór podwyższenia biegu jałowego

Werwolf - 14-12-2011, 06:22
Temat postu: [Cari 1.9TD] Elektrozawór podwyższenia biegu jałowego
Witam,

Wymigałem błędy 26 i 46 czyli według opisu Elektrozawór podwyższenia biegu jałowego.
Nie wiem czy jest uszkodzony, bo ostatnio walczę z nierównymi obrotami i szarpaniem na zimnym silniku, i prawdopodobnie mechanik odpiął go a następnie odpalił silnik, ale chciałem sprawdzić dla pewności.

Może mi ktoś napisać gdzie on jest i jak wygląda?

robertdg - 14-12-2011, 07:54

Na pompie wtryskowej, ciągnie za dźwignie o najdłuzszym ramieniu, taki kawałek gruszki z linką obok linki gazu
Werwolf - 14-12-2011, 09:54

To już jest chyba urządzenie końcowe wykonawcze.
Czy to jets ten zawór po lewej stronie przekaźnika od świec i zaworu sterującego EGR?

Czy ma dwie cewki? Jakie mają mieć rezystancje? Bo według opisu 26 to za mała rezystancja, a 46 za duża, a jedna cewka nie może mieć jednocześnie i zwarcia i przerwy.

pawelsonx - 14-12-2011, 20:58

Werwolf napisał/a:
Bo według opisu 26 to za mała rezystancja, a 46 za duża,

Nikt nie podawał takich wartości rezystancji

tomek_tom - 15-12-2011, 07:30

pawelsonx, 26 i 46 to nie wartości rezystancji tylko kody błędów podane przez Werwolf, w pierwszym poście :lol: czytamy ze zrozumieniem :oops: :P
Werwolf - 15-12-2011, 08:09

Kod 26 oznacza wartość zbyt niska, a 46 oznacza wartość zbyt wysoka lub nieznana (tak wyczytałem na forum). Czyli jeżeli zawór ma zwarcie na cewce to wyskakuje kod 26 a jak ma przerwę to kod 46.

Pytam o ten zawór bo już mnie jasna nagła krew zalewa na moją Cari. Od wczesnej wiosny do późnej jesieni walczyłem z klimą i złym paleniem.
Z klimą wreszcie sobie poradziłem, ale ze złym paleniem dalej walczę. Po wymianie czujnika temperatury w obudowie termostacie, tego białego poprawiło się trochę (dłużej grzeje świece), ale nadal szarpie i kopci na zimnym silniku.
Na forum Volvo wyczytałem że szarpanie to w większości przypadków nieprawidłowe działanie tego właśnie zaworu (ale ostatnio mechanik robił mi go i niby działa) a kopcenie to efekt zapowietrzania układu paliwowego (najczęściej w okolicach zaworu korekcj wtrysku).
No i wymigałem kody 26 i 46 dlatego pyam gdzie ten zawór jest i jaką rezystancję ma mieć sprawny (bo mogę mieć np. zwarcie międzyzwojowe i dalej nie będę wiedział czy jest OK czy nie, chociaż niby dziala - kurde same zagadki).
Jak ktoś ma taką samą Cari (1.9TD) i prawidłowo działa mu zaów podwyższenia biegu jałowego, no i oczywiście posiada miernik rezystancji i woltomierz (multimetr :-) ) ma czas i chciałby pomóc to proszę o podanie rezystancji cewki i napięcia jakie dostaje zawór jak silnik jest zimny.
Z góry dziękuję.

Werwolf

pawelsonx - 15-12-2011, 15:29




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group