To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY8A 2.0DID] jaki olej przekładniowy

jmb7 - 14-12-2011, 11:02
Temat postu: [CY8A 2.0DID] jaki olej przekładniowy
jaki olej przekładniowy? skrzynia manualna 6 biegowa, diesel VW z DPF;

w instrukcji jest GL-3 75W80

takiego oleju praktycznie już nie ma w sprzedaży; chciałem dać syntetyk i mam obawy czy mogę zalać GL-5; gdzieś różne opinie pamiętam, że może coś wypłukać, bo ma dużo uszlachatniaczy czy innych dodatków, więc bezpieczniej byłoby dać GL-4;

myślałem o Motulu ale jeżeli ma być GL-4 to jest to półsyntetyk;

dzwoniłem do jednego ASO; sprzedają Castrola Syntrans Multivehicle 75W90 GL-4 100% syntetyk;

mogę prosić o Wasze opinie?

jaceksu79 - 14-12-2011, 13:18

jmb7 napisał/a:
takiego oleju praktycznie już nie ma w sprzedaży


http://sklep-oleje.pl/Hoc..._80_1L-437.html

http://www.mobil.com/Pola...eXHP75W-80.aspx

Wystarczy poszukać :wink:

[ Dodano: 14-12-2011, 13:19 ]
jmb7 napisał/a:
czy mogę zalać GL-5;


nie polecam

jmb7 - 14-12-2011, 13:35

ok, nie napisałem tego jasno, tylko nie wiem czy chcę tak naprawdę dawać GL-3;
nie napisałem, że nie jest dostępny :)


wolałbym coś o wyższej specyfikacji, bo zakładam, że jest lepsze, nowsze, itp.

Jacek, a dlaczego GL-5 nie?

jaceksu79 - 14-12-2011, 15:11

jmb7 napisał/a:
Jacek, a dlaczego GL-5 nie?


Znowu dałem się wrobić w pisanie opowiadań :mrgreen:

No dobra tak w wielkim skrócie...

Jak pewnie się domyślasz, skrzynie biegów są dosyć skomplikowanym urządzeniem nie tyle co w swojej złożoności jak w kinematyce i geometrii.
Do czego piję, a mianowicie jedne mogą mieć np. łożyska kulowe gdzie wymagana jest odporność medium smarnego na duże ciśnienia, inne mogą mieć łożyska ślizgowe, gdzie wymagana jest większa odporność medium smarnego na tarciu granicznym, jeszcze inne mogą mieć tendencje do grzania się ( medium musi w tym przypadku spełniać znaczne funkcje chłodzące) jeszcze inne mogą mieć zęby proste gdzie decydujące są naciski a jeszcze inne hipoidalne gdzie dominującym czynnikiem na zębach jest tarcie. Nie pogubiłeś się? :wink:

Ale teraz do konkretów: Olej klasy wyższej jak np. GL-5 nie jest lepszym olejem od GL-4 czy GL-3 tylko właśnie jest do innych zastosowań. Oleje GL-5 posiadają około dwa razy więcej dodatków wysokociśnieniowych, czyli do przekładni obciążanych udarowo i o prostych zębach ( na których dominującym jest nacisk jednostkowy). Oleje GL-3 czy GL-4 posiadają mniejszą odporność na naciski jednostkowe ale natomiast lepsze właściwości na utrzymanie filmu olejowego przy tarciu granicznym.

Jak to wygląda w praktyce zastosowanie niewłaściwego oleju - np. trudne załączanie biegów, przegrzanie łożysk igiełkowych których koszyczek jest wykonany z tworzywa sztucznego ( czyli stopienie go)...

Czaisz teraz dlaczego należy stosować się do producenta? :wink:

jmb7 - 14-12-2011, 22:19

ok dzieki;

nie bede eksperymentowal; zostane chyba przy Castrolu;

patrycjuszek - 15-12-2011, 07:28

Przy jakim przebiegu wymienia się olej w manualu? 200 kkm?
Czy może wcześniej jak czujesz że biegi ciężej wchodzą?

jmb7 - 15-12-2011, 11:46

przeglad czynnosci serwisowych podaje 200kkm lub 13 lat

ja zwrocilem uwage w lutym czy marcu, ze po ilus godzinach stania na mrozie przez dobra chwile te biegi trudno wchodza;
mam wrazenie, ze tak nie bylo jak byl nowy :)
dlatego po ponad 3 latach i 91kkm chce zmienic;

np w Grandisie z 2006 z takim samym silnikiem tylko bez DPF przeglad czynnosci serwisowych podaje 150kkm

tak poza tym to 200kkm to jakis `kosmiczny` przebieg i nie wiem czy chce czekac;

jaceksu79 - 15-12-2011, 12:35

Cytat:
tak poza tym to 200kkm to jakis `kosmiczny` przebieg i nie wiem czy chce czekac;


tak samo jak mercedes dla skrzyni automatycznej w ogóle nie zaleca wymiany oleju - wyobraź sobie przebieg 800tys km bez wymiany oleju w skrzyni, bo taki przebieg to jest polowa jego żywotności :rolleyes: :mrgreen:

krzychu - 15-12-2011, 12:52

jaceksu79 napisał/a:
tak samo jak mercedes dla skrzyni automatycznej w ogóle nie zaleca wymiany oleju - wyobraź sobie przebieg 800tys km bez wymiany oleju w skrzyni, bo taki przebieg to jest polowa jego żywotności :rolleyes: :mrgreen:


Hhahahha hahahha no spoko, ale dopisz o jakich rocznikach mówisz bo na pewno nie o tych np. 2006.... :finga: Te przy przebiegu 250 tys zamiast do wymiany oleju to się nadają pomału do wymiany całe.

patrycjuszek - 15-12-2011, 15:55

jmb7 to jak wymienisz to napisz czy jest jakaś zmiana. Ja mam 125 kkm i też mi sie wydaje że jak było 90 kkm to lżej lewarek chodził. A może u mnie to wina podniesionego momentu?
jmb7 - 17-12-2011, 15:25

nie widze praktycznie roznicy po zmianie oleju; moze troche lepiej/miekko wchodza, a moze mi sie wydaje :)
zobaczymy jak beda mrozy;

ostatecznie, ze wzgledu m.in. na brak czasu i troche wbrew zaleceniom/przestroga dalem

MOTYLGEAR 75W-80
taki olej jest rekomendowany przez Motula dla Lancer 2.0 DI-D DPF (103kW)

olej ma specyfikacje: API GL4 and GL5 / MIL-L-2105D
http://www.motul.fr/syste....pdf?1290086772

kupowalem w firmie, ktora jest jednym z dystrybutorow Motula w PL, wiec jak bedzie cos nie tak ze skrzynia to wtedy czeka mnie dluga droga dochodzenia ewentualnych roszczen :)

jaceksu79 - 17-12-2011, 16:53

Kiedyś niewiadomy konsekwencji wlałem castrola TAF-X do Sigmy 3.0 V6 bo jak wtedy się naczytałem du dużych obciążeń GL-4+ :D
Konsekwencje były takie, że po 30kkm zaczęła mi pięknie gwizdać piątka :mrgreen:

jmb7 - 22-12-2011, 01:21

zobaczymy jak bedzie;

mam zaufanie do Motula i jego produktow, bo uzywam od lat;
poza tym dalem dokladnie to co rekomenduja do tego silnika;



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group