To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Podnisienie mocy 2,0 4g63

Misiek :) - 14-12-2011, 12:21
Temat postu: Podnisienie mocy 2,0 4g63
Mam pytanie, czy poprzez wgranie noge programu do ecu zmienią wzrosną moc i moment??
Dostałem propozycję aby wgrać oprogramowanie z wersji na jpn (chyba ralliart) z wolnossącego 2,0. Czy może oprogramowanie z innej jednostki (nie koniecznie lancera) w tym silniku podniesie moc??
Obecne dane Pojemność: 1997cc DOHC
Oznaczenie: 4G63
Moment obrotowy: 176Nm @ 4500 obr.
Moc maksymalna: 99kW (135KM) @ 5750 obr.
Rodzaj rozrządu: pasek, wymiana co 90 tys. km, 2 wałki balansujące
Kasowanie luzów zaworowych: automatyczne
Przyspieszenie: 0-100: 9,6s
Masa własna: 1270kg
Masa maksymalna: 1750kg
uważam, że auto ma troszke małą moc jak na 2,0 dohc (np rekin sohc ma 133KM a galant 3ee dohc ma 145km, eclipse dohc 150 km).
Czy program skopiować z innego auta, czy dać do modyfikacji? Do tego mam pytanie czy przy takiej modyfikacji warto coś w tym silniku zmienić, czy sama zmiana programu starczy?
P.S.

Proszę o nie pisanie, że tylko turbo, że takie mody są nie bo nie i nic nie dadzą. Chodzi mi o kontruktywną odpowiedź a nie krytyke bo ktoś kiedyś słyszał...

viader - 14-12-2011, 14:54

Pewnie nikt Ci nie odpowie bo pewnie nikt w PL czegoś takiego nie robił. Ja nie sądzę, aby to było możliwe samym programem. Chyba, że jest identyczny w budowie silnik, który z innym kompem ma większą moc. Natomiast jeśli różnica leży w konstrukcji, np. poprzez inne wałki, inny dolot, wydech itp. to wątpię, aby coś takiego miało prawo zadziałać.

Podam Ci przykład eclipsa, gdzie wywalenie przepływomierza, zmiana dolotu i wydechu oraz strojenie na ecu masterze dają maks 10KM a to już sporo zmian. Dopiero zmiana wałków, rzeźba w głowicy i zmiana stopnia sprężania powodują kolejne przyrosty.

demoniszcze - 14-12-2011, 17:40

jak coś będziesz modził shamuj auto przed i po :)
Misiek :) - 14-12-2011, 18:08

Właśnie mam zamiar hamować przed i po zmianie. Możliwe że pozbędę się kata zaraz po zmianie

[ Dodano: 14-12-2011, 18:09 ]
Najpierw zrobie remap i zobaczę 2 rzeczy
1) spalanie
2) wykres z hamowni

viader - 15-12-2011, 07:52

Ale aby to miało sens to powinieneś zrobić wykres przed i po remapie. Inaczej nie będziesz wiedział, czy program dał ewentualne przyrosty, czy miałeś bonusa od fabryki. Możliwe też, że program odejmie conieco i też lepiej o tym wiedzieć.

Czy ten japoński silnik różni się tylko programem?

Misiek :) - 15-12-2011, 09:14

Będę robił hamownie przed remapem, o remapie i po ewentualnym usunięciu kata, jeśli okaże się że jpn były bez kata i program przyniósł oczekiwany efekt
viader - 15-12-2011, 13:14

Będę w takim razie z zaciekawieniem obserwował ten temat :D
elektryk - 15-12-2011, 14:32

To chyba dość popularny temat, ostatnio był tutaj.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=68519

viader - 15-12-2011, 14:45

W tamtym temacie było ogólnie o podnoszeniu mocy a ten dotyczy konkretnej czynności, czyli wgrania programu od "wersji japońskiej". Jeśli faktycznie taka wersja istnieje a różnice są jedynie w progranie to jest to ciekawa informacja, choć jak narazie nie potwierdzona.
krzychu - 15-12-2011, 15:07

A ten form Japan to jaką ma katalogowo moc? Pytanie jest raczej jaką normę spalin mają jednostki z Japonii... Nie sądzę, żeby normy były mniej restrykcyjne... Ale można próbować.
Bartek - 15-12-2011, 15:36

krzychu napisał/a:
Nie sądzę, żeby normy były mniej restrykcyjne...


Są, a przynajmniej na przełomie wieków były o wiele mniej restrykcyjne - fabryczny Legnum VR-4 w idealnym stanie słabo się w europejskich normach mieści

Hubeeert - 15-12-2011, 15:39

Bartek napisał/a:
fabryczny Legnum VR-4 w idealnym stanie słabo się w europejskich normach mieści
W Japonii jest o wiele czystsze paliwo...
Bartek - 15-12-2011, 15:52

Myślę, że nie ma to aż takiego znaczenia. Konstrukcyjnie ekologia w Legnum w porównaniu z Galantem jest bardzo uboga (brak EGR, prostszy katalizator, jedna sonda lambda, baaaardzo bogate mapy - AFR na poziomie 9.6 przy pełnym sandale)
Misiek :) - 15-12-2011, 18:02

Nie chciałem aby były jakieś sugerowania się osobą, ale Maretzky85, stwierdził, że można spróbować w ten sposób modzić. Jak będę miał więcej szczegułów co do wersji JPN to będę na bieżąco pisał.
Maretzky85 - 15-12-2011, 21:25

O mamo, to taka luźna propozycja była, ja nawet nie wiem czy się cokolwiek różniło w tych wersjach:P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group