To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - amorki przód- jak sprawdzić??

Anonymous - 01-12-2006, 13:43
Temat postu: amorki przód- jak sprawdzić??
Czy ktos z was wie jak sprawdzic czy amorki są w dobrym stanie??Chodzi mi oczywiscie o wymontowane.Miałem pęknietą sprężyne z przodu więc kupiłem całą kolumne uzywke wraz z amorkiem i po zamontowaniu okazuje sie że wymieniona strona strasznie buja- czyli amorek do bani.Chce założyc swój stary amorek ale nie wiem czy jest ok.Jak go sprawdzić??
Zewnetrznie wygląda dobrze, nie ma wycieków, moge go ręką powoli wyciągnąć bez urzycia stosunkowo dużej siły-po puszczeniu powoli wraca do stanu poprzedniego.
Nie chce po raz kolejny rozbierać kolumny jak sie okaże że ten też jest kiepski.

Anonymous - 01-12-2006, 13:56

Jeśli nie miałeś do jego pracy wcześniej obiekcji to znaczy że jest ok. :D
Bartek - 01-12-2006, 14:12

Odważny jesteś.......... Sprężyny i amortyzatory wymienia się PARAMI

Takie oszczędności zazwyczaj kończą się w rowie lub na drzewie........

Adaho_krak - 01-12-2006, 14:23

Bartek, zgadzam się w 100% ale jeśli mowa o amorach sprężyny mają wpływ wyłącznie na wygląd zwenętrzny auta jeśli jedna bardziej zurzyta od drugiej to bedzie autko leżało na tej stronie bardziej niż na drugiej

bady, najlepsze rozwiązani to założyć stary amor lub wymienić obydw na nowe

Bartek - 01-12-2006, 14:40

adaho_krak napisał/a:
sprężyny mają wpływ wyłącznie na wygląd zwenętrzny auta jeśli jedna bardziej zurzyta od drugiej to bedzie autko leżało na tej stronie bardziej niż na drugiej


Bzdura.......... Sprężyny + amortyzatory mają KOLOSALNY wpływ na bezpieczeństwo jazdy.....

Nie zapomnij, że zużyta sprężyna ma inną długość pod obciążeniem nie dlatego, że się skróciła, tylko dlatego, że potrzeba mniej siły, żeby ją ścisnąć......

Anonymous - 01-12-2006, 14:49

Bartek napisał/a:
Bzdura.......... Sprężyny + amortyzatory mają KOLOSALNY wpływ na bezpieczeństwo jazdy......


Na marginesie tylko dodam, że w jednym z ostatnich numerów Motoru były testy hamowania przeprowadzane w autach ze zużytymi i dobrymi amortyzatorami i sprężynami. Wynik? Chyba łatwy do przewidzenia - auta ze zużytym zawieszeniem zatrzymywały się dobre kilka metrów dalej!

Anonymous - 01-12-2006, 15:52

Tak wiem, że sie wymienia parami i tak właśnia miałem zrobić ale wpadła mi w ręce spężyna za pare groszy a koleś miał tylko jedną.A, że miał wszystko w całości to w takim stanie mi to dał.Ja z kolei z LENISTWA pośpiesznie zamontoałem cały komplet.Przedtem auto wyraznie pochylało sie na jedną strone teraz wygłąda ok tylko, że buja tak jak wspomniałem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group