To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - EGR czy musi być?

darek7513 - 15-12-2011, 20:42
Temat postu: EGR czy musi być?
Ostatnio poczytałem na różnych forach( np. vw) i spotkałem się tam z opinią że egr nie jest konieczny i można go odpiąć otwor zaślepić i nic się nie dzieje . Więc ciekawy jestem jak to sie ma do naszego silnika , ja dzisiaj odpiłem i kawałek się przejechałem i nic strasznego ale niewiem jak na dłuższą mete sie to ma.Czy ktoś może temat przerabiał czekam na opinie .
Pozdrawiam.

Kamil_Ziomek - 16-12-2011, 21:22

Egr jest potrzebny do utrzymania norm emisji spalin. Mocy raczej Ci nie przybędzie za wiele więc po co kombinować.
Poli77 - 17-12-2011, 19:34

Przerabiałem kwestię "zaślepienia" egr przy próbie wyeliminowania pojawiających się błędów w Hondzie Civic 2.0 iTD. Jeśli zawór działa prawidłowo, nie pojawiają się błędy, nie dymi nadmiernie, nie ma sensu go ruszać, żadnych pozytywów raczej nie będzie.
darek7513 - 19-12-2011, 09:49

I tu mam problem bo wczesniej opisalem ze mam mam dziwne odglosy podczas przyspieszania tak jak by byl nie szczelny wydech teraz gdy zaslepilem te kolanko (harmonijkę) ktore wychodzi z pod egr to jedynie zostalo to furczenie tak jakby powietrze gdzies uchodilo .Rozebralem (prawie) bo rozkrecilem kolektor ,chcialem go wyjac ale utknolem bo nie moglem tego rozpiac bez kanalu bo trzeba bylo poluzowac jeszcze katalizator od dolu wiec zaczelem z powrotem wszystko zkrecac i zaslepilem egra , zastanawia mnie czy sa jakies skutki uboczne dla silnika takie ingerowanie np właśnie w egr :?:
Poli77 - 19-12-2011, 10:19

Tłumikowcy sprawdzają często nieszczelności w banalny sposób - przy pracującym silniku jeden zatyka rurę, a drugi szuka gdzie dymi ;-) Przy TD jest trochę więcej połączeń na wydechu więc i szanse większe. Nieszczelna rura od intercoolera (generalnie wszelkie rury na dolocie) potrafi dać podobne objawy dźwiękowe jak uszkodzony wydech. To bardziej z doświadczeń post dieslowskich w Hondzie, bo D-ID w Mitsu osobiście nie znam.
robertoz - 20-12-2011, 18:51

Z autopsji :)
Passat 1.9 Tdi PD można egr wywalić, nic się nie dzieje
Passat 1.9 TD, wywaliłem , same plusy.
Vectra DTi, nie da sie zaslepić czy wywalić bo po przejechaniu 300m wywala check-a.

Decyzja należy do Ciebie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group